• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Stora syster

Sanna, tänker på dig, vet hur det e att inte kunna röra sig (jag var ju iofs inte ordinerad 100% sängläge, men hade ju så ont i bäckenet att jag ändå knappt kunde röra mig många dar, så jag fattar att du har det hundra ggr värre), du verkar ju va så positiv, så du kommer klara det!

Fruisen; GRATTIS! hoppas allt gick bra! Väntar på detaljer...

Tip, ja, det e skönt att få tänka utan barn som klänger el skriker! Hur går det m dina planer då?

Bt, jo, inatt hade vi nog värsta natten hittills, så jag vet inte om det e rättvist att diskutera hur det funkar med allt nu, men tanken e att Jonta tar natten, morgonen, sköter allt dagtid de dar jag e borta. Problemet e att vi inte har samma ideer om rutiner, mat o sov o sånt... Känns jobbigt när jag kämpat i fyra mån att få rutiner o håller vid dem, men Jonta vill gärna att Nilo sover på morgonen, går o lägger sig tidigare mm. Imorse sa jag att vi nog måste prata om rutinerna, Nilo var vaken massor inatt, säkert pga att rutinerna ruckats tror jag, men Jonta tog det som att jag menade att det var hans fel, o så blev han bitter ist... jajaja får väl se om han lugnat sig under dagen....

• Marina

Sanna va bara noga på att ringa fsk då och då för då tycker dom du är jobbig och skyndar på ärendet...Så har vi gjort för det är inte kul att båda vara beroende av fsk....Hoppas allt fungerar bra med barnen så du får hålla dig hemma...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan
    {#lang_emotions_flower} GRATTIS Fruisen!! En lillebror! Underbart! {#lang_emotions_flower} När du orkar och har tid får du berätta lite om hur allt gick!

Hinner tyvärr inte läsa igenom allt, men som jag har förstått har seaflower ordinerats sängläge? Lider med dig! Stackare... Vi kan också komma på besök, jag och lilla tösen, så slipper du lida pin i ensamhet! Stor kram!

Marina: Jobbiga nätter är tyvärr ngt att räkna med när man har barn, brukar jag säga till min karl när han blir arg och irriterad över att Ronja inte är som hon bör Skämt å sido, Ronja har vaknat tre nätter i rad nu och vill sova med oss i sängen. Vi får ju dock inte plats!! Igår natt låg jag på kanten och halva jag hängde utanför... Så i natt när hon kom in och vägrade att lämna oss igen ( ) väckte jag bebis, gav henne ersättning och bäddade ned henne i sin egen säng. Där har hon sovit sedan halv fem nu! Skall väcka henne när som, brösten håller på att sprängas... MEN, ja, vi sover inte mkt här hemma heller just nu. Alltid är det ngt man störs av!
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Flurran

god morron!
    har haft en hemsk natt men är på välldans bra humör iaf (äv fast ja e trött).

Kör middagstips nu för detta är inte lika snabblagat som dom andra men det är värt det, så himla gott!

Flygande Jakob: (ca 45min ca 6port)

1kg kycklingfilé
    140g bacon
    3 bananer
    2dl chilisås (kan äv bytas ut till ketchup och kryddor)
    5dl vispgrädde
    1½dl jordnötter (själv föredrar jag chasewnötter)

Hacka upp kycklingen och bacon till mindre bitar och stek dom. Lägg det i en stor ungsform. Skiva upp bananerna och varva allt + nötter.
    Vispa grädde och chilisås och häll över allt. In i ugnen ca 15min 225'c. Man kan även slänga på lite riven ost dom sista 2min i ugnen. Servera med ris och ev en sallad.
    Smaklig måltid!!

Någon som har önskemål om ingridiens för imorgon??

• Marina

Jo tack jobbiga nätter är något jag är väldigt medveten om, tror Liam har ont som f*n i tänderna och Isa vet jag inte vad hon syssla med så ofta brukar, bör hon inte bli hungrig spydde också som bara den sen tack vare det.... det riktigt jobbiga blir när Jonny jobbar och jag tar båda själv...Skönt för dig som har Chris som tar nätterna för det skulle han väl göra även på detta barn???  Jonny lär ju hjälpa till när det är för jävligt men det är svårt när man går upp så tidigt och ska köra bil hela dagarna....Nu vill jag bara att Liams j*vla tänder kommer upp är så trött på dom sega tänderna...

• Marina

Flurran va duktig du är, jag fortsätter kopiera och lägga i min nya blogg "Recept jag hittar"....

Jag har mkt köttfärs hemma och trött på  köttfärssås och köttfärslimpa/panbiffar enda jag gör på det så bra recept där kanske....

• Stora syster

Marina, min karl gjorde som stora köttbullar kokta i en jättegod tomatsås häromdan...

Flurran, ja, det var ju flygande jakob vi pratade om förut, tackar tackar, ska se om karln går med på den rätten.. hahah!

• Flurran

Marina: är det något mer du vill använda eller om det ska vara snabblagat, har redan kommit på 3 recept.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5