• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • urv73

Skrev ett långt inlägg om hur lite sömn jag tycker att jag klarar mig på men så kände jag att det kändes så himla präktigt och "skrytigt" av mig så jag raderade det.
    Solen skiner men jag har ändå varit på solarium för att bli brun. Har jag för bråttom eller är det att pengarna bränner i fickan, de bara ska spenderas?

Hoppas nu solen håller i sig hela veckan och kulminerar på söndag eftermiddag med riktigt varmt (allsvenskan sätter ju igång då) så att man slipper frysa mer den här säsongen.

• Stora syster

Jag vill gå se allsvensk matcher! Helst i samband m ölintag, men det rimmar ju lite dåligt med att tanken var att ta med sig Loke!

Själv struntar vi i påsk, de stora barnen e inte hemma, jag gör praktik lör+ sön, o som vanligt har man en massa grejer att fixa med när man pluggar, ingen "ledig" tid här inte, men en solglimt kan man ju få förhoppningsvis!

Jag kommer aldrig "vänja" mig vid att sova mindre, har alltid haft ett stort behov av sömn, e bara mig själv om jag får sova ordentligt! kan inte heller få sova för mkt, då kan jag inte sova bra sen o så mår jag dåligt iaf! Det e ju en hel vetenskap det där...

• Stora syster

Karin, jag glömde ju att jag skulle önska dig lycka till med jobbet imorgon! *lyckospark*

• Marina
    Stora syster skrev 2009-04-01 13:12:45 följande:
    Jag vill gå se allsvensk matcher! Helst i samband m ölintag, men det rimmar ju lite dåligt med att tanken var att ta med sig Loke! Själv struntar vi i påsk, de stora barnen e inte hemma, jag gör praktik lör+ sön, o som vanligt har man en massa grejer att fixa med när man pluggar, ingen "ledig" tid här inte, men en solglimt kan man ju få förhoppningsvis! Jag kommer aldrig "vänja" mig vid att sova mindre, har alltid haft ett stort behov av sömn, e bara mig själv om jag får sova ordentligt! kan inte heller få sova för mkt, då kan jag inte sova bra sen o så mår jag dåligt iaf! Det e ju en hel vetenskap det där...
    Det trodde inte jag heller tills jag fick Liam {#lang_emotions_laughing} jag är bara tacksam att man kan anpassa sig annars hade jag gått in i vägen för länge sen...Men vänja sig vid lite sömn är ju inget man bör göra för ingen mår ju bra av det även om man vänjer sig...Med sömnbrist blir allt svårare speciellt gå ner i vikt har jag läst och mkt andra saker....

Hoppas du får njuta lite av solen mitt i allt ditt pluggande...Kommer du vara ledig nåt eller hur är din vardag nu???? Är du inte alls föräldraledig???
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Seaflower

Hallå i vårvädret!

Marina: Skoj att du kom ner till öf idag! Ber om ursäkt att jag snor åt min lilla isa på en gång, kan inte låta bli...hon e ju så jädrans underbar

Kommer gärna på lördag om jag är vaken, det beror på om barnen nöjer sig med pappa på morgonen Kommer i sånna fall själv så jag kan gosa med dom små

Frukost/fika hos Marina lördag 4/4 kl ca 09.00-09.30

Marina + André, Liam, Isadora
    Disan + Ronja, Maya
    Sanna

Karin: Det kommer gå så bra imorrn ska du se, lycka till på första arbetsdagen!!!

Nu ska jag packa ihop väskan och strax åka till sumpan och läkarbesöket!

Tjingeling så länge!

• Marina

Sanna inga problem du får ta henne när du vill, jag bara njuter....Va skoj om du kommer på lördag, då behöver jag inte ha panik för att Jonny jobbar hihi...Och du får fullt upp med snusa bebisar...Lycka till hos läkaren...

• Stora syster

Nej Marina, nu e det bara jonta som e pappaledig, han kommer jobba halvtid o ta ut resten fp, men jag pluggar ju på heltid, med kvällar o helger på schemat (som självaste påskafton) så de dar jag e hemma lär jag behöva för att hinna skriva de uppgifter vi har.. Men det e väldigt nice trots att det e jobbigt att åka o så, man slipper allt hemjobb, får mat när jag kommer hem, slipper nattpassen, o får träna hjärnan lite! Vilket behövs efter bebissnack ett bra tag... hihi!

Sanna, lycka till hos doktorn, uppdatera oss!

• Marina

Okej storasyster då hänger jag med...Låter skönt men jobbigt och lite kul....

• Flurran

jahapp, då var det dags för dagens middagstips

Korv- och grönsakswok (lättlagat för stressade föräldrar) ca 10min
    Falukorv
    Möröter
    Paprika
    Bambuskott
    Minimajs
    Vattekastanjer
    Pasta

Stek ihop allt i fett eller olja, servera med valfri pasta (snabbmakaroner går snabbast)
    Man kan annars byta ut alla grönsaker mot en fryspåse med grönsaker!!

Ni får gärna hojta till om det är något speciellt recept ni vill ha eller speciell ingridiens så ska vi se om ja kan komma på något!
    Smaklig målid!

• Flurran

haha! moröter! haha! missde ett t..ja jag har lite tråkig humor.. har ju tråkigt och en massa överskottsenergi!!!!!!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5