• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Disan
    flingansnö skrev 2009-05-09 16:31:23 följande:
     Appropå trottsig tvååring så måste jag få berätta om min "trevliga" fömiddag. Åkte med mange till Frescati där han skulle springa sprincross. Vi hämtade upp en kompis på vägen och hela vägen i bilen var G gullig och mysig och sjöng och pratade, MEN när vi kom fram SHIT!!! Han låg på marken och SKREK och sparkade, han skulle inte gå, inte bäras, inte var amed mig, inte vara med mange, allt var helt GALET!!! Vi kom dit vid halv tolv ungefär, mange sprang imål strax efter halv ett, då hade jag mutat G med en bulle, en youghurt, två bananer och russin, då var han äntligen lugn! Nu sover han det lilla livet, och det är tur för honom, för mer av det där och jag sätter ut honbom i skogen!! GAHHH!!!
    Våra små kan sitta i skogen tillsammans!

misses: GRATTIS till lägenheten då! Eller radhus kanske? Hurra!

mirix: Vi saknar dig också
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

tip: Låter skönt! Önskar att jag kunde springa... Verkar så skönt! Min karl älskar ju att springa, han springer hellre än går.

matglad: Kom att tänka på Gulsippan, som du skrev om, har de öppnat ordentligt än? Vid fint väder är det stället toppen ju!!

• Stora syster

good morning girls!

ingen playdate för mig på hela veckan, snyft, e ju bara för asocial, men bokar väl in ngr träffar m start i juni! kom gärna hit alla o beundra mina nya bärbuskar o annat fint som grävdes ner igår!!

Misses, vad glad du måste va! o skönt att ni kan flytt in rätt snart ändå! (välkommen till livet m fem i familjen! hihih!)

idag MÅSTE jag skriva klart examinationen... får väl se hur bra det går... sen ska jag hämta Loke, han lär bli glad när han ser att basketkorgen kommit upp!

• Stora syster

vad e gulsippan?

(anna, när byter vi änglatrumpet? du fick ju tydl fel av ma...)

• Mirix

Vet du anna jag har ju glömt berätta att jag hittade en myr-stans! Så nu har jag massa myror i massa färger! De e mkt mer myrliknande än QKt myror men inte lika roliga kanske..

• Disan

misses: Oj, glömde ju säga grattis (kanske helt fel ordval!) till att sonen kan flytta hem igen! Underbart!

syster: Gulsippan är en 4h gård i Hässelby. Tar väl ungefär 20 min att gå dit från mig. Jättemysigt! Men de har inte så många djur, men bra ängar för picknick och en trevlig lekplats för barnen! Visste inte att vi hade fått fel... Vad fick jag för färg då? (alltså, eg, vad fick du för färg?)

mirix: Åh!! En myrstans borde ju alla scrappare ha, det borde vara lag på det

• Maraja 80

Godmorgon!

Misses: Grattis kul! Vad fort det gick!!

Vad alla är pyssliga! Syr kläder och scrappar och fint blir det

• Maraja 80

Lekträff med eller utan barn, måndag em: (antingen i en park el dyl, eller hemma hos ngn. INTE fika på café! )

Disan + 2 barn
    Matglad + 2 barn
    BT + 2
    Marina + 2 barn
    Maraja + 2 barn

• Misses
    Disan skrev 2009-05-10 08:53:29 följande:
    misses: Oj, glömde ju säga grattis (kanske helt fel ordval!) till att sonen kan flytta hem igen! Underbart!syster: Gulsippan är en 4h gård i Hässelby. Tar väl ungefär 20 min att gå dit från mig. Jättemysigt! Men de har inte så många djur, men bra ängar för picknick och en trevlig lekplats för barnen! Visste inte att vi hade fått fel... Vad fick jag för färg då? (alltså, eg, vad fick du för färg?)mirix: Åh!! En myrstans borde ju alla scrappare ha, det borde vara lag på det
    Tack, de är ingen fara, ja de känns kanon
    Disan skrev 2009-05-10 07:19:49 följande:
    Våra små kan sitta i skogen tillsammans! misses: GRATTIS till lägenheten då! Eller radhus kanske? Hurra!mirix: Vi saknar dig också
    Tack, nej de är en lägenhet.
    Timba skrev 2009-05-09 23:08:42 följande:
    Misses: Stort grattis lägenheten. Tror att ni gjorde rätt inte så kul med dessa renoveringsobjekt i längden, man hittar alltid små överaskningar i dem som man inte har räknat med...Jättebra pris oxå för en femma.Flingan: Ja det är ju jobbigt med trotset, Eliott tycker jag blir bara värre och värre. Tycker inte att jag gör annat än säger nej och lyfter bort honom från platser han inte får vara på...Idag har vi kutat på järva fältet maken och jag och båda barnen i varsin vagn, fatta vilken syn jag tror inte att våra grannar tycker vi är riktigt kloka ...
    Tack för grattiset

Annelie E skrev 2009-05-09 22:52:00 följande:
    Misses: Ja, det var ett bra pris. Vilken våning?
    Ja de va utgångsbudet, enligt mäklaren brukar lägenhetena där gå upp till 1 675 000
    De är längst upp men bara 2 trapporatt gå
    Stora syster skrev 2009-05-10 07:47:05 följande:
    good morning girls!ingen playdate för mig på hela veckan, snyft, e ju bara för asocial, men bokar väl in ngr träffar m start i juni! kom gärna hit alla o beundra mina nya bärbuskar o annat fint som grävdes ner igår!! Misses, vad glad du måste va! o skönt att ni kan flytt in rätt snart ändå! (välkommen till livet m fem i familjen! hihih!)idag MÅSTE jag skriva klart examinationen... får väl se hur bra det går... sen ska jag hämta Loke, han lär bli glad när han ser att basketkorgen kommit upp!
    Tack, har du nå bra tips att ge?? *L*
    Ja jag är faktiskt nöjd.
    Maraja 80 skrev 2009-05-10 09:21:40 följande:
    Godmorgon!Misses: Grattis kul! Vad fort det gick!!Vad alla är pyssliga! Syr kläder och scrappar och fint blir det
    Tack,, ja de gick ganska fort faktiskt, tur att ha bra kontakt med en mäklare, de ger en del fördelar
  • Lilla

Misses: grattis till nya boendet! Vad kul och skönt att få större! Kommer ni renovera nåt eller bara flytta in?

Igår var vi på 1-årskalas i Uppsala och idag har vi städat med bostadsrättsföreningen. Kul, men jbbigt. Jg kommer nog ha lite ont i morgon i axlar och rygg efter alla vändo med tung skottkärra. Allt är inte klart, så den här veckan har jag (min familj) lovat att vi ska måla om det lilla lekhus som finns i lekparken i vårt område. Ska bli riktigt kul! Tänkte att jag kan ju lika gärna måla när Idun ändå är där och leker.

Vi har snart en färdig sandlåda här på vår tomt förresten. Maken har byggt den, grävt där den ska stå och lagt ut markduk. Fattas bara sand nu. Fin blev den! Ni får väl komma och kika senare i vår/sommar på en liten träff här hemma.

stora syster: tittar gärna på dina nyplanterade buskar! En fredag em kanske?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5