• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Disan

bt: Hihi, tack för att du frågar, men stannar hellre hemma idag. Orkar inte riktigt engagera mig. MEN jättegärna nästa gång ni skall äta lunch!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Va olika det kan vara med försäkringar, Jonny har ringt runt mkt och jämfört alla bolag och det har blivit bäst hos trygghansa så det har vi på alla våra barn...

Behöver ju inte svara dig Bt eftersom du nog är på väg hit nu med en smarrig sallad {#lang_emotions_tongue_out}...

Alla andra ha en super helg själv ska vi äta en riktigt god middag ikväll och lyxa till det med vin mmmmmm ska bli sååå mysigt och gott!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Matglad

Disan: Fick Kulturskolan katalog igår och till hösten kommer de att ha knattedans för 2-3-åringar. Kanske någonting för Ronja?

• Disan

matglad: Jaa!! Låter toppen, det skall jag kolla in!!

• Marina

Här var verkligen lugnt inne... {#lang_emotions_laughing} trevlig fredag kväll på er

• Maraja 80

Angående försäkringar så har vi trygg hansa på båda våra barn tyckte det var lättast att fortsätta på samma som vi hade till Max på Freja. Har hört att Skandia ska vara bra oxå....men jag vet inte så mycket om det där är nöjd att vi har försäkringar på barnen Har utnyttjat den på Max när vi legat inne på sjukhus och det var inga problem att få ut pengar behövde inte ens skicka in läkarintyg, så hittills har vi varit nöjda med Trygg hansa

Karin: såg dig promenera idag med någon på viksjöleden (hade varit på ICA, själv utan barn...skönt ) och efter att ha läst här så vet jag ju vem det var.....hi hi hi. Hoppas att ni hade en trevlig lunch!

Själva tog vi en tur till Mulle Meck parken...helt ok!

Trevlig kväll

• Fruisen

Ja, vädret är verkligen talande för hur mkt aktivitet det är här inne.

Tack för idag, Matglad! Det var trevligt att ses idag även om vi inte fick chans att prata så mkt. Skönt oxå att se att det är fler än mitt barn som vet vad trots är . Känner igen mig sååå mkt, det är bara tur att hon är lite för blyg för att visa det in public så att säga.
    Tror du det gick bra att handla förresten? När vi stod i kassan började hon fråga efter efterrätt och jag sa att hon skulle få frukt så fort vi betalat för den. Så var det äntligen dags att betala - men VAR är min plånbok? shit, lämnade skötväskan inkl plånbok i bilen för att ha så lite grejer i kundvagnen som möjligt, ooops... Men vänta, min svåger är här i närheten, jag ropar på honom, sa jag til kassörska. Nä, jag kan ropa, svarar hon då och typ sträcker sig efter mikrofonen. Nej VÄNTA, han är verkligen två kassor bort! Så han fick komma och betala med kort, varpå kag andas ut. Nej vänta, jag behöver några kassar oxå! Hon bjöd mig på dem, tyckte situationen verkade tillräckligt panikartad. Jag var bara lättad att jag slapp lämna tillbaka allt, gå ut till bilen och köra stora shoppingsvängen igen med en trött-hungrig tjej i kundvagnen och en bebis i bärsele. Puh, säger jag bara, hoppas att amatörtvåbarnsmamman lärt sig något så det inte händer igen!

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina små älsklingar! ღ ♥ ღ
  • Disan

Så idag kommer det att vara fullt ös här inne

Vill också leka ngn dag! Vill så gärna träffa er alla samtidigt som jag vill att Ronja skall få träffa lite andra barn, även om hon har vänner på dagis. Nu för tiden saknar hon dem så mkt hela tiden, pratar om dem och det känns så trist...

Ingen annan som vill och kan leka på eftermiddagarna? Eg när som, men Ronja går på dagis må, tor, fre fram till kl 14.00. Kan ju hämta lite tidigare om det behövs.

Vad skall göras idag då?

Jag hoppas på barnvakt så att jag kan följa med mamma och syster och köpa växter Men det är nog för mkt att hoppas på, ute i sista minuten...

Trist väder, men vi har haft en toppen kväll och natt så jag är nöjd! Maya somnade till kvällsmålet kl 20.00 vilket inte har hänt förut! Sedan sov hon till tio i två då hon fick mat av Chris och somnade sedan om igen. Sov till tjugo i sex då hon vaknade och fick mat, sedan låg vi och mös i sängen i en evighet, hon skrattade högt och var så söt!

• Marina

Vilken bra natt, hoppas det vänder nu för er, Isadora somnar också runt åtta nio på kvällen vi börjar få henne att komma in i den rutinen att natten börjar då..Är jag vaken som igår då gav jag henne mat vid elva för hon åt halv sju men annars har det blivit att hon ätit åtta och sen väckt mig som vanligt vid tre fyra..Viktigt att få lite kväll dom är heliga för oss...

Jag kan nästan alltid leka speciellt fm men vi får göra en lekträff lista och hoppas att många kan...Vill du ha träff hemma Disan eller vem känner sig nmanad?? {#lang_emotions_laughing}

Idag i det tyvärr tråkiga vädret har vi gårdsstädning, så väldigt synd på vädret är ju städ först sen korvgrillning och överraskning till barnen och ikväll är det pubafton....

Måste även en tripp till Toys André ska på kalas ikväll och vi har glömt köpa present (va bra vi är) hihihi...

• flingansnö

Godmorgon i regnet!

Vilket skitväder va? Mange ska springanåt jäkla lopp idag, och jag hade tänkt ta med mig G och vara support, och så får g springa i gräset, men om det regnar är inte det så kul, desstom lämnade jag ju hans verdagsbyxor på fsk... såklart!! lagen om alltings jävlighet!

Frusien: Stackare!! Jag glömde min plånbok i bilen för ngn vecka sedan, kom på det innan jag kommit till kassan, som tur var, men jag lämnade vagnen med korgen med varorna på, och bar gustav ut och hämade plånboken, så du är inte ensam. Vilken tur att din svåger var där!

Maraja: hi hi, då vet du hur jag ser ut.... eller ja.... på avstånd iaf!

Disan: vad skönt att du fått sova! Ikväll skulle du sova hos din mamma va? skönt!!

Marina: jag kollade just på vädret och det verkar som att det ska klarna upp under em iaf, så ni kanske kan få en mysig korvgrillning iaf.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5