• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Disan

flingan: Skall inte till mamma idag, där måste du ha missförstått! Hon har nämligen en inneboende just nu, som ockuperar gästrummet... Hon flyttar ut i juni, så ngn gång då blir det nog av

marina: Vi kan väl ta en lekträff utomhus om vädret tillåter, annars kör vi hemma hos den som känner för det. Det låter väl bra?

Lekträff med eller utan barn, måndag em: (antingen i en park el dyl, eller hemma hos ngn. INTE fika på café! )

Disan + 2 barn

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Maraja 80

Disan skönt att du fått sova lite!! Hoppas att det fortsätter nu åt rätt håll! Det var ungefär vid den där tidpunkten som Freja började sova bra oxå.... Igår var hon vaken nästan hela dagen sov bara kortare stunder i bilen så hon sov från 19:00 -07:00!!

Flingan: Precis långt håll och svaga ögon

Jag hade för lite pengar på kortet en gång när jag var på ICA men jag fick packa ihop varorna och så kunde de parkera kvittot i kassan (hon ville helst inte gå tillbaka med alla varorna). Så med hjälp av lite pengar i plånboken plus det jag hade på kontot så löste det sig efter en tur till bankomaten. Det kan vara bra att veta att det går att parkera kvittot

• Maraja 80

Vi har tyckt att ligginsatsen till vår vagn (en UJ) har lutat så mycket så hon har halkat ner hela tiden i vagnen så igår när vi var parken så stog vi och tjuvkolla på en annan med likadan vagn och den lutade inte. Så Viktor gick fram och kollade på deras och det visar sig att man kan ha det nedersta fästet på 2 ställen. Vi köpte vår begagnad så vi har inte tänkt på att den går att flytta. Så efter en minuts skruvande hemma så var det fixat, nu är den plan....efter 3 månader....ha ha ha

• Matglad

Halloj alla och hoppas ni får en trevlig helg! Jag är I gävle och hälsar på mina föräldrar i helgen med småttingarna medan stora barnet och maken ska på hajk. Just nu sover Moa och Ville är ute och letar efter räven med morfar! Så här är friden total + att det inte finns ngt städ eller tvätt att ta itu med. Vad lyxigt det skulle vara att bo närmare sina föräldrar så att de kunde ha barnen lite då och då för de VILL ju verkligen det!

Fruisen: Ja det var trevligt att träffas men sorry att Ville var så jobbig! Så jobbigt, detta två-årstrots, knappt så man orkar ta sig ut mer! Och inte somnade han på vägen hem heller, trots 35 min i vagnen!

Han var helt odräglig hela dagen igår. Började spotta på golvet på kvällen, vi blev arga och sa nej etc då skrattade han bara. Till slut fick vi lyfta ut honom på altanen, då blev han jätteledsen, han fick komma in och så samma samma sak igen.... i flera omgångar. Hjälp, vad gör man? Antar att han vill ha uppmärksamhet...

• Matglad

Disan: Jag leker gärna på eftermiddagarna, särskilt måndag och fredag då Ville är hemma från dagis och jag måste ha lite motivation för att ta mig ut! Finns det någon bra park i närheten av dig?

Annars går det jättebra att vara hemma hos mig och här runt finns en del lekparker men det är ju lite svårt med kommunikationerna om man inte vill gå...

Gulsippan skulle vara trevligt att gå till någon gång också!

Lekträff med eller utan barn, måndag em: (antingen i en park el dyl, eller hemma hos ngn. INTE fika på café! )

Disan + 2 barn
    Matglad + 2 barn

• RedTopaz

Disan + 2 barn
    Matglad + 2 barn
    BT + 2

• RedTopaz

Ja vi är bra på att se varann på håll Maria!! ;)

Kajsa: det är bara att hålla ut och envisas med samma metoder om och om igen, tillslut inser ju de små liven vem som bestämmer och som aldrig ger sig. Ju mer konsekvent man är ju snabbare går fasen över. Ingen mening att bråka med mamma då..
    Tyvärr är treårstrotsen typ 10ggr värre.. uscha, vill inte ha det igen!

Idag gjod ejag ett misstag.. isch! Jag skickade T att skjutsa Leo på 4- års kalas hos min kompis Lina. Hon ringde per telefon och bjöd in Leo i måndags och jag skrev direkt upp i kalendern efter samtalet. Det var bara dert att jag uppenbarligebn skrev fel.. skrev 12- 14 men det var 14- 16 så T var mkt sur när han ringde och sa att de var två timmar tidiga. Jag är inte van att göra fel.. det brukar vara på min lott att vara sur på T för att han gör fel! Vilket jag också surt påpekade för honom..
    Det var det där med att kunna ta kritik själv...
    Hoppas jag slipper ha en sur man hela dagen, kul lördag lixom..

• RedTopaz

Marina: SHN lockar mer och mer.. Noa vaknar fortfarande med 4h mellanrum och sover max 10h per natt..
    Kanske ska prova med att ha honom i vagnen på natten?

• RedTopaz

Bara EN sak till!

På söndag ska jag och Carrie (Eva) till lekpalatset i Veddesta efter 12 någon gång. Någon som vill följa med med sina vilddjur?

• Marina

Disan + 2 barn
    Matglad + 2 barn
    Marina + 2 barn

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5