• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Seaflower

Marina: Precis, det blir 100 % då...

Nu är det sovdags, natti natti!

• Fruisen

Bra fixat BT!

Ska leta upp min BF-lista, om nu någon får rätt. Har för mig att ni bara gissat t.o.m. 4 april, känns som bebis vill stanna lääänge...

ღ ♥ ღ Amandas mamma! ღ ♥ ღ
  • Fruisen
    När får Fruisen sin bebis?

26/3 (Fruisen) (lillasnurre)(Tip)
    28/3 (Marina)
    29/3 (Disan)
    30/3 /Lilla T)
    31/3(Flurran)
    1/4 (Åsa med 3)(Matglad)
    4/4 (lillasnurre)

Ledsen Marina och Disan. Hoppas dock någon på listan får rätt!
    ღ ♥ ღ Amandas mamma! ღ ♥ ღ
  • Lilla

Tack för ny tråd BT!

Misses: hade varit kul, men eftersom jag jobbar blir det svårt att fika för min del. Har ni renoverat klart nu?
  • Timba

Fint Karin att du fixade en ny tråd.

Nu har Eliott blivit sjuk igen, helt hopplöst och vi kommer att missa ytterligare en bvc tid...dvs vi har försökt boka tid till honom fyra gånger för vaccination och varenda gång har han lyckats bli sjuk. Jag börjar undra om det här är normalt att de ska vara så mycket sjuka när de börjar på dagis ?

Misses: Vill gärna fika, men beror på när vi är friska..

Marina: Babybjörn active är helt klart super har haft den till båda barnen och är så nöjd.

Fruisen: Hur mår du ?

• Stora syster

Usch, man får ju lite panik när man hör om hur ofta/ mkt alla små e sjuka när de börjar på dagis! Vi har ju haft dagmamma till de stora, undrar om vi ska välja det till Nilo också? Har absolut inte lust att vabba varje månad! Kommer ju va svårt också eftersom jag förhoppningsvis har ett jobb som nyutexad då, då måste man ju verkligen jobba så man kommer in i jobbet! (fint att jag nojar för det nu, men planering...)

Tack Karin förrresten, du e vår lilla hacker!

Misses, hade gärna sett hur ni fixat hemma, men slutar sent hela veckan.. blä...

Fruisen, nu tar du o föder!!

• Mirix

såg att karro var uppe kl 4 imorse, slutade plötsligt att vara avis..

• Disan

Bra BT att du fixade en ny tråd åt oss alla!

Syster: Välj du dagmamma ist, sägs ju vara bättre på sjukdomsfronten. Om man nu trivs med dagmamma, men det verkar du ju göra

tip: Jobbigt att ni inte lyckas få till det med bvc då! Vissa barn drar ju på sig ALLT som går på dagis, man får väl helt enkelt stå ut... Även om det inte är roligt! Har en väninna vars dotter är sjuk MINST två dagar per vecka, ända sedan hon började på dagis. Läkarna säger att det är normalt, hon har bara råkat ha otur...

misses: Detta är sista veckan med karlsloken här hemma, så vill gärna njuta lite av det. Men fr o m nästa vecka fikar jag mer än gärna ofta och länge

fruisen: Men vräk bebisen nu då! Inga känningar alls?

Min bebis vaknade och åt fem i halv ett inatt. Sedan sov hon till sju på morgonen!! Tyvärr hade jag ont i huvudet hela natten och sov nästan ingenting... Men ändå! Vilken bebis!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Flurran

hallå allihopa!
    någon som vill med ut på prommis idag i detta fina väder??

• Åsa med 3

Hallå tjejer! Jag hittade ut ur vacumet till sist *s*. Här är allt som vanligt nu, förutom att Mathilda är hemma från skolan... Vi andra mår bra. Johannes har börjat prata mer och mer nu & det är så roligt att höra honom försöka sig på fler och fler ord. Sista veckan bara har det kommit Mamma (äntligen), Babba (äntligen där oxå ), Tut = Slut & Dä = Där. Resten av harangerna som kommer från honom är totalt oförståeliga. Idag kommer min svägerska förbi, så jag får hoppa öppna...Känns lite trist, men ska bli kul att träffa henne oxå.

Jennie: Vad läskigt med bussturen! Hoppas den jäveln blir av med både jobb och körkort...tycker han borde sitta inne ett tag oxå! Du håller oss väl uppdaterade på vad som händer?

Fruisen: Du vet väl att jag har gissat rätt på alla bebbedatum hittills, så det är bara att vänta till den 1:a

Det var säkert mer jag hade tänkt kommentera, men jag har glömt...Har en trött kille här som pockar på uppmärksamhet oxå...

Ha det underbart i vårvädret tjejjor!

Kram Å!

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5