• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • BackinBlack

Kikar in i nya tråden en kortis. Vet inte hur länge Vincent vill sitta här i mitt knä. Dottern är på dagis sina timmar, vi går här hemma och småfixar. Imorgon ska båda barnen till BVC. Äntligen!

ha det gott i solen

• Flurran

Åsa: jodå jag kommer hålla er uppdaterade!

Luke e riktigt kinkig idag, måste hitta på något o göra..några förslag? (dvs om ingen vill haka på en prommis?)

• Stora syster
    Mirix skrev 2009-03-30 07:29:11 följande:
    såg att karro var uppe kl 4 imorse, slutade plötsligt att vara avis..
    Nja, vaknade faktiskt av mig själv vid halv sex! Ditt ur visar svensk vårtid?
  • Stora syster

Tur att amn kan maximera sin tid i detta fängelse man kallar skolan... Trist bara att ksärmen inte visar allt... O att felskrivningarna blir många, men det får ni stå ut med, hehe!

• Fruisen

Tip - tack, jag mår oförskämt bra. Har nästan stinget när det gäller att heja ut bebisen, inom två veckor är den iaf här, spelar ingen roll vad jag gör... (hm, lite uppgiven)

Disan - ja, vräkning var ett bra förslag. Har precis lämnat en muntlig sådan. Hoppas det funkar Har lite småvärkar ibland, men inget som trappas upp eller håller i speciellt länge. Proppen gick dock förra veckan vilket jag fick för mig att det betydde att jag hade max en vecka kvar, men så kollade jag hur det var förra graviditeten och då gick det två hela veckor från att proppen gick till att hon kom ut!

Stora syster - it takes two to tango

Åsa - jaha, men då är det bara två dagar kvar då - hurra!!! Nu får du lova att stå för ditt ord annars lär jag bli besviken

Min nya taktik efter några småhektiska veckor är att vila, slappa och sova så mkt som möjligt. Det sägs ju kunna hjälpa till att sätta igång det hela.

ღ ♥ ღ Amandas mamma! ღ ♥ ღ
  • Mirix

karro, det e facebooks klocka som visade fel då

• Stora syster

Säkerligen, det där j-a facebook! Nu e det bara två timmar kvar, vet inte om man kan ångra sig? det e mest dravel här... o inte skriver ni nåt i tråden så man kan läsa under tiden heller! Kom igen nu tjejer! berätta nåt kul nu!

• Mirix

vi ska börja kura på skärtorsdan så mig ser ni inte IRL på några veckor efter. Fanny har läst klart boken o e jätte taggad. Hon känner dock att hon inte kan ta de första två nätterna så det får bli jag: fixar nog det

Så nu diskuterar vi o trä'nar fram tills dess. I natt skrev hon ett schema som vi ska börja med o jag testar om den förljer hennes "naturliga rytm" Dt gör den inte direkt men men.. sen har fanny kommit på en egen buffning som funkar bra på myran så nu sover hon äntligen. Första luren fick hon ta i selen för hon ville inte alls slappna av.

Så har hon käkat massa (vis övedriv där ok) gröt med lite fruktpure! Mums!

O igår fick hon morotspure o det tog 2h så var den ute.. najs.. o idag har jag bytt 6 bajsblöjor..

natten e Fannys! YEEES!

Hur kul kan man ha det med bebis egentligen? Undrar om jag ska ringa Jonta o fråga *L*

• Stora syster

Jonta sa precis att han undrar hur jag inte vill va hemma, för vår son e så söt! så de har det nog bra (idag iaf, vi får väl se efter tio veckor, haha!) Vad glad jag e förresten att Nilo inte har sömnproblem (fick ju min beskärda del med de två andra...), så vi slipper såna där kurer o grejs! Men du e ju supermom, så det lär gå som en dans! *lyckospark på rumpan*

• Disan

Hallå i stugan!

Har en välförtjänt paus nu när stumpan sover, hon har varit vaken i en evighet idag! Hur orkar hon?

Tog en promenad ned till ICA och fick jätteont i bäckenet. Så nu blir det vila hela dagen Skall äta laxpasta till middag och känner att jag älskar livet! Allt är så underbart just nu. Älskar verkligen min familj och min sits.

Men ja, vet att jag kommer att kollapsa inom kort och hata mitt liv och min familj när sömnen inte fungerar och maten och kroppen och allt annat... Hehehe, men det som inte dödar en blir man starkare av!

Annars har jag nog ingenting nytt att rapportera!

Jo, har bara 2 kilo kvar att gå ned till normalvikten! Toppen ju! Verkar inte behöva lyfta ett finger i det spelet den här gången heller

Blev det ngn prommis idag för ngn eller? Vill också vara med ngn dag, men det får nog vänta lite...

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5