• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Bt hahahaha ja det kan jag Disan... Hur gick det i torpet?? Har ni haft det bra???

Mamma till André, Liam och Isadora
  • RedTopaz

Hrrm, bra att du tänker för mig Mirjam, bra gjort!

Med alla lov, menar man verkligen hela 10 veckor på sommaren då, eller bara de 4 veckor som förskolan är stängd?

Jodå, helgen var bra. Dock lite jobbigt att kämpa med T:s mamma om att få göra om huset vi bor i så som vi vill ha det. Hon äger det tekniskt sett efter att T:s morfar tyvärr gick bort för förra vintern, men de har redan ett annat hus på samma tomt och vistas aldrig i det huset som vi bor i. Tomas kommer dessutom att ärva båda husen och tomten. Varför inte låta oss göra som vi vill där inne då!??
    Vi vill inte ha kvar slitna trasmattor, handdukar och porslinsfigurer från 60-80- tal.. tyvärr går hon gärna på mig om detta och inte Tomas.
    Vi får väl förr eller senare som vi vill, men måste ta det mkt mer långsamt än vad vi önskar men det går ändå inte utan gnäll och sura miner. Så tråkigt! Vill ju inte att hon ska känna så här. (värst är att hon älskar trasmattor och har gjort alla själv.. och vi kräks på sådant..)
    Utöver det är det oerhört mycket att gå ignom och städa ur då T:s morfar dammsög, men inte så mycket mer under 15 års tid.
    Hade iaf kul med våra kompisar som var där nästan hela helgen med sin son.

Jag kan INTE förstå hur Norges låt kunde vinna ESC.. ingen av oss 6 som tittade kunde förstå det..

• Matglad

Vad är puborientering! Låter ju spännande i alla fall!

Lilla T: Trevligt att ses idag även om det blev lite kort och Ville var på uselt humör. Han var hängig och grinig hela kvällen och kändes lite varm. Hoppas han mår bra imorgon! Fin sandlåda!

BT: Är du säker med kläderna? Varför kan inte Noa ha dem? De satt ju rätt bra på Moa och hon måste väl vara större. De var ju hur söta som helst! Inget du behöver, vill ha. Kan leta i lådorna, har ju en del "pojkkläder" som kanske inte kommer till användning mer. Eller en solhatt eller mössa? Tycker du är supergenerös med alla mackor etc som du fixade i fredags! Måste ju snart få bjuda tillbaka!

Mirix: Får se hur Ville mår imorgon, hoppas att han inte blir sjuk! Annars blir det väl bra någon gång på fm. Kanske lagom till 11-luren...?

• RedTopaz

Någon som vill köpa i princip nya pokkläder i strl 62?
    Vår lilla kerub kan knappt ha dem nu så det blir till att avancera till 68 nu. Han fyller bara 3 månader imorgon.. (Leo hade 68 vid 5-6 månader..)

satt på Mc Donald´s när vi var på väg hem idag. Hade en trött och gosig Leo lutad på min vänstra sida och En glad Noa på höger arm och satt och mös i solljuset när solen var på väg ner och väntade på Tomas och maten. Just då kände jag mig som jordens lyckligaste mamma. Jag är TVÅbarnsmamma och det känns så otroligt bra! =) Vår lilla familj är verkligen komplett, stabil och lycklig.
    Jag trodde ALRIG att jag skulle uppleva det när jag var liten/ tonåring.
    Måste njuta så mkt jag bara kan!! Alla vet tyvärr att inget varar för evigt.. ;)

• Matglad

Förstår inte varför man inte ska betala på sommaren vid 18-timmarsvecka? Eftersom man tar 3 timmar per vecka som man skulle ha tagit ut på loven så går det väl jämt upp, de borde ju ha räknat på det. 3 timmar extra i veckan i 40 veckor blir ju 120 timmar (8 15-timmarsveckor). Ang fritids behöver man ju numera inte betala för loven. Hoppas att vårt dagis också bestämmer sig för 18-timmarsvecka till hösten!

• RedTopaz

Haha, nej tyvärr är han lite för rund.. sist han hade de kläderna såg han lite stoppad ut.. ;) Ta dem du!!
    För tillfället behöver jag inget, men tack snälla för att du frågar!! (rätt bra på att shoppa.. hehe)

• Matglad

BT: Sådana lyckostunder är guld värda!

• Marina

Matglad man betalar väl för alla lov förutom sommaren 10 veckor eller har det ändrats nyligen för då har jag missat, för hittills har vi betalat varje månad förutom sommaren..

Bt Va bra att ni haft en bra helg!!!  Och va kul att du känner så med din familj, helt ärligt så trodde jag vi skulle må sämre efter Isa eftersom det skulle bli så tufft men vi har det nästan bättre än nånsin på alla fronter!!! Inte för att jag nånsin blir nervös när det gäller oss, vi kan ha det riktigt skit men klarar ändå alltid ut det, har redan gått igenom ALLT tänkbart i ett förhållande och det har bara härdat oss!!!

BT Försök tänka ut lite roliga ställen så kan vi prata igenom och kanske bestämma ngt på lördag!!!!

• Marina

Men matglad om det blir 8 15tim vecka är det ju ändå en nitlott, vi kommer ju ha barnen hemma 10v på sommaren 3 veckor på julen sen påsk höst och sportlov + alla klämdagar känns inte riktigt rättvist att vi har dom hemma men betalar och sen bara får 3 tim mer i veckan...

• Flurran

halloj tjejer!

har jobbat hela helgen...helt ok faktist. sitter o tittar på tv med en kall cider o slappnar av faktist.

tänkte bara kolla vilka som kommer imorrnkväll? (har ingen koll förutom flingan)

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5