• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Disan

marina: Åh vad trevligt, Anna-Carin misstänker jag? Finns väl kanske inte så många andra med den förkortningen att välja mellan

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

hihi nä sant ja det är hon!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Hej på er!

Vad avis jag är på er som får vara ute idag! Det är ju helt underbart väder ute!! Sjäkv sitter jag inne och stressar som en gnu för att hinna med allt innan torsdag! har just haft ett prov med en kille som ju såklart inte hade förberett sig ordentligt, så jag fick boka om ett nytt provtilfälle på torsdag morgon! Gahh!! Skitunge!

Men jag kan bekräfta att skadeglädje är en skön känsla! Min arbetslagsledare, ni vet han som skällt på mig för att jag vabbat och så, han som tycker att man alltid ska kunna hinna allt, annars är man en dåååååålig människa, han som tycker att man är en vekling om man är hemma när man är sjuk, han som tycker att familjen ska komma i andra hand, efter jobbet. Han hinner inte med sitt jobb, han springer runt som en yr höna just nu och har inte koll på vem som har sagt vad och till vem! Jag vet att det är elakt, men jag skrattar inombords.... snart har djävulen på axeln tröttnat och jag blir medkännande snälla Elin igen, men just nu... he he he, I'm evil....

Just ja, Marina Det var jättetrevligt att komma hem till din syster i går! trevligt fika, gott med jordgubbar!

Nu ska jag stressa vidare, äta min vattenmelon som ligger i kylen och väntar! Mums!

Kram på er!

• Disan

snowflake, helt rätt av dig!! {#lang_emotions_demon}

Har så ont i kroppen just nu, är helt slut! Vi började gå till Gulsippan och när vi nästan kommit fram upptäcker jag att vi glömt Mayas mat hemma... Bara till att knalla hem igen. Kollade upp på en karta hur man åker dit med bil, så packade vi och brummade iväg. Orkade liksom inte gå hur mkt som helst   Främst för mammas skull som är seg och har ont. Men men, bar runt på Maya hela tiden på Gulsippan och det har tagit skall jag säga!

Inte nog med det... Tappade hennes napp ngnstans där borta... Kommer hem och hon skriker som en tok och jag håller på att krevera. Inte nog med det: Skulle äta lax till middag, så är laxen slut! Jaha, vad gör man nu då? Hej hopp! Ingenting tinat direkt...

• BackinBlack

Disan: Det låter lite frustrerande. Hoppas att ni hittade något annat smarrigt till middag! Jag är heller inget stort fan av korv, men tjejen gillar det.

Jag kom iväg på en promenad i alla fall, från Outlet och hem. Fast det tog på krafterna i form av nerverna. Träffade en knäpp gubbe på vägen (finns att läsa på bloggen för den som vill). Min sambo säger att jag ska vara lite försiktig dock, vet inte hur de är funtade.

Lillkillen har varit snorig som bara den så jag fick avboka vaccinationen den här gången också (den förra tog det tre ombokningar innan jag fick igenom). Nu ska han på sexmånaderskontroll och ta spruta samtidigt om två veckor.

Nu hoppas jag bara att han sover bättre inatt. Gav honom Alvedon och nässpray.

• RedTopaz

Oj, här var dt dött idag!? Fint väder... (mina axlar kan vittna om det...)

Jag och Maraja har varit ute hela dagen och hon passade min busige son när jag var med Noa på BVC, tackar!
    Noa fick sprutor och blev grinig bara 2h efter så det blev till att köpa alvedon och ge snabbt (vi var i centrum). Annars vägde lille keruben 6520g och han var 62,5cm lång. Bytte ju till Louise nu och hon var trevlig och mkt bättre än Ulrika. Ulrika tittade bara bort när jag mötte henne i korridoren två gånger.

Uscha imorgon börjar en sjukt jobbig arbetsvecka med en stor mässa som jag ansvarar för montern på. Blääää, så ska man stå där och vara representativ, ultratrevlig och säljande. Jag är mammaledig, hur säljande är man då på en skala?? ;)

Gulsippan fredag 29/5 från kl 9.30

Matglad
    Disan
    Marina + 3 barn
    Marinas vän A-C + 2 barn
    BT + 2

Vart ligger gulsippan sa ni? Hur tar alla sig dit?

• RedTopaz

Oj, du föll bort Utteröga..

Gulsippan fredag 29/5 från kl 9.30

Matglad
    Disan
    Marina + 3 barn
    Marinas vän A-C + 2 barn
    BT + 2
    Utteröga + 2 barn

• Disan

bt: Vilken stil av Ulrika att inte ens orka se dig i ögonen? Kan ju inte vara så ovanligt att folk vill byta bvc tant ändå? Omoget av henne! Gulsippan ligger i Hässelby villastad, norra delen. Jättelätt att ta sig dit med bil, det gjorde vi idag. Annars med buss 118 från Barkarby eller 541 från Jakobsberg.

• Disan

utteröga: Skall genast kolla i din blogg, älskar att läsa bloggar, framför allt om man vet vem man läser om

• Marina

Bt jag går dit på fredag, en bra promenad är det!!! Går väl strax efter nio...

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5