• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • flingansnö

puh, nu har jag ögnat mig igenom de sidor jag missat! trots att vi skriver mindre nu för tiden så blri det mycket om man är borta bara en dag!

Storasyster: Vad duktig du är som putsar fönster! men jag håller med Nilo på en stege är nog inte att rekomendera!

Ni som kämpar med sömnen: Keep up the good work!!

Vi har varit på Ikea två vändor idag, köpte äntligen bänksivor, så nu håller jag på att slå ner kaklet över den gamla bänken i köket, det är mycket slit, och vi får nog köpa nya gipsskivor sedan, är det ngn som gjort det och har ngra tips att komma med?

Skulle så gärna följa med till Akalla by på måndag, men jag jobbar då.... trist som skjutton, men iallfall jobbar jag bara fyra dagar nästa vecka och sedan är jag hemma en hel vecka med Gustav som ska återhämta sig fårn OP på fredag.

Ska iallafall bli kul att ses i morgon alla ni som kommer på meandipartyt! Marina: Ska jag ta med ngt?

Ha det så bra och sov gott i natt!

Kram

• Disan

flingan: skulle det kunna gå att ordna så att jag kan få tillbaka bältet? Behöver komma igång med det..

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Maraja 80

flingan: Måste bara säga att jag skrattade så tårarna sprutade åt din bajshistoria igår.....men jag vet att jag inte skulle skratta om det hände mig...tyckte lite synd om dig oxå men nu vet du iaf att det är rent i badrummet
    Ska Gustav operera sig? Mot vadå om det är ok att fråga?

En fråga ni som håller på med sömnrutiner, om ni går bort en kväll, hur går det då? Förstörs allt eller? Eller kanske man håller sig hemma tills rutinen sitter? Bara nyfiken...har inte behövt göra ngt åt Frejas rutiner ännu, hon sover bra. Men det kan ju ändras när man minst anar det

• flingansnö

disan: absolut, ska du komma på partyt i morgon? isåfall kan jag ta det ed mig dit.

maraja: Kul att ngn skrattade! Jag gjorde det inte, fast nu i efterhand kan jag se det komiska i det! Gustav ska operera bort polypen bakom näsan och sina jättestora halsmandlar. Han har stora andningssvårigheter, och har långa andingsuppheåll på nätterna. Det ska bli såååå skönt att han får bli opererad! Fast läskigt också... min lillplutt ska sövas......

• Maraja 80

Flingan: Jag förstår att det ska bli skönt! En sån operation är ju så vanlig så det kommer att gå jättebra! Ska tänka på er på fredag, lycka till!!

Freja har inte tyckt om mig idag, käkade massa ost igår (mögelost) hon har rapat en massa och varit allmänt gällig hela dagen. Ska nog låta bli det som är kvar i kylen...eller kanske bara en liiiiten bit hi hi hi

• Marina

Flingan nä du behöver inte ta med ngt imorgon!! Har du adressen till min syster inboxa jag den till dig????

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan

flingan: Skall ej dit, men vi kanske kan ordna ngt ändå? Vilken tid är det ni skall träffas? Jag kanske kan knalla ditåt och möta upp dig innan eller efter?

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • BackinBlack

God morgon!

Hur är det med alla idag då? Läste att det var meandi-party idag, men jag hade ju ett själv för någon månad sedan så jag borde inte gå på något. Men fina kläder är det!

Och solen lyser och jag vill shoppa ändå, just när man har det som mest skralt i plånboken. Sambon sover ruset av sig (kom hem vid halv tre), Vincent sover också och dottern ser på Playhouse Disney medan jag har satt igång dagens tvättmaskin.

Jag missade ju Robinson igår. Så var det med det. Kom hem åtta och var klar med nattningen halv tio. Puh. Klockade alltså precis så att jag missade sändningen. Får se om jag ids se reprisen idag eller om jag väljer att vara iväg med barnen istället, om solvädret håller i sig.

Akalla By lät mysigt, men jag inser nu att jag har en del jag vill hinna med imorgon, efter min tur till Jakan på morgonen. En annan gång.

• flingansnö

Maraja: Tack för omtanken! Och hur tnkte du när du gav henne mögelost???

Utteröga: Tack för berömmet! Kan du inte komma idag iallfall? Du behöver ju inte shoppa?

Disan: Det är kl 3, jag kan komma förbi dig lite innan om du vill?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5