• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Maraja 80

Vilken kanondag! Verkligen sommarvärme idag, känns i huset nu på kvällen...så varmt inne...

Bt: Vet hur skönt det är att slippa släpa med båda barnen till BVC, allt går så mycket fortare plus att man vill koncentrera sig på den lille speciellt när dom ska få sprutor. Hur har han varit nu på kvällen?

Disan: Jobbigt där med maten till Maya, ibland är det bra att alltid ha maten med sig...jag slipper tänka på det iaf Hur gick det middan blev det nån mat sen?

Får se hur jag gör på fredag kan hända att jag oxå följer med till gulsippan, men skriver inte upp mig ännu....

• RedTopaz

Jo Noa har varit som vanligt nu på kvällen faktiskt, men han har ju fått alvedon också. Han somnade som vanligt exakt kl 20.00. Hoppas natten blir ok.

Ja Ulrika är lite märklig i mina ögon, men det är ju bara min åsikt å andra sidan.
    Hoppas att kvällen blev bättre än den började Anna!

Inatt vaknade han som vanligt 05.30 och tog ca 40min på sig att somna om men inatt var det nästan inget skrik, bara konstant kink så det går framåt. =). Sista 10 min struntade jag i att gå in och dra upp plingen och då blev han bara lugnare och lugnare och somnade. Han blev sedan väckt av T 09.20 för mat och sov sedan till 10.30 när jag tog upp honom... 20- 10.30 med mat 20, 24 och 09 är inte illa!
    Inatt ska vi nog dra upp plingen någon gång bara, innan han vaknar ordentligt och sedan låta honom somna själv, för det kan han nu tror jag?

Vad ska alla göra på midsommar?

• Marina

Bt tänkte på era tider, är det inte väldigt länge han sover på morgonen?? Eller ni vill hellre han sover då än hittar på saker, vi är ju tvärtom tycker om att dom vaknar tidigt så man kan göra saker på fm..TYcker det är bra dom vänjer sig inför dagis skola mm samhället är nästan mer byggt för morgonpigga människor...Men ibland hade det varit skönt att få sova så länge på morgonen men inte varje dag {#lang_emotions_laughing}...

Blir problem för oss på semestern hihihi vi lär åka några timmar före er eller???? NI stiger upp när vi sover middag hahaha men vi löser nog det {#lang_emotions_laughing}

Midsommar får vi besök från skåne, ni då har ni planer???

Mamma till André, Liam och Isadora
  • RedTopaz

Jo, det är alldeles för länge eg. När han börjar sova 12h per natt så kommer det bli 20- 08 troligtvis. Men senast till 09 iaf. Leo vaknar normalt mellan 07.50- 09.

Nu går jag upp så sent för att jag blir så jäkla trött av skriket på natten, framförallt psykiskt, men spänner mig ju också. Men vet ju att det iaf är tillfälligt.

Vi är så otroligt kvällspigga i den här familjen att vi inte kan somna före 24, möjligen 23 någon gång ibland men det går bara inte!  Spelar ingen roll hur trött jag än är och Tomas är likadan. (om man inte sprungit maraton eller är sjuk möjligen). Och då blir det ju att man automatiskt är trött på morgonen. Kan tex inte äta frukost innan 09 för då mår jag otroligt illa. Jäkligt jobbigt i det här samhället att vara så ja!

Ja, det löser sig! Går vi upp 08- 09 så är väl det ok gissar jag? Saker och ting öppnar ju oftast inte innan 09 iaf. Sedan kan man ju förbereda allt dagen innan så är man snabbt klar på morgonen.
    Sedan kanske vi inte gör allt tillsammans heller gissar jag.

Vi vet inte riktigt.. Tomas vill till landet och fira hos grannarna men jag känner mig inte helt bekväm i den umgängeskretsen så jag vill helst inte. Men vi kanske delar på oss?
    Vi firar normalt med jättefirande ute på Märsön där flera av våra vänner har landställe men är lite less på det i år tycker vi.

• Marina

Bt ja kan tänka mig det, vi är också igentligen kvällspigga men har fått vänja oss vid att lägga sig tidigt pga av våra dåligt sovande barn och Jonnys jobb tog ett tag men när man sovit så lite som vi pga barn i mitt fall och att Jonny stiger upp så tidigt så tillslut somnar man innan huvudet når kudden...Man vänjer sig snabbt...

Nä allt gör vi nog inte tillsammans, men kneippbyn lär vi väl göra ihop, såg på bokningen att man checka in 15 och ut 12 det är en massa timmar vi ska fördriva utan stuga...Då får vi hitta nåt att göra för kneippbyn lär vi väl ta antingen 18 eller 19e för det är ju heldagar vi är där....Förstår inte varför Liam inte står med, det känns inte bra så Jonny ska ringa och fråga imorgon...

Om ni vill kan jag höra med våra gäster om dom är sugna på fler gäster, tror inte dom har ngt emot det!!! Om ni inte har andra planer som ni är sugna på

• RedTopaz

Jo, hon sa att hon hade problem med Liam men sa att hon löst det och vet att hon skrev in hans födelsedata (hade typ samma problem sm vi men tvärtom). Skumt, står han inte med någonstans???

När i närmar oss får vi kika mer på vad mer det finns att göra =)

Åh, tack! Kan kolla ed Tomas vad han tycker om det. Hur många är ni? Hemma hos er?

• Marina

Nä i stugan står det 5 pers men när man läser namn och pers nr så är han inte med, men vi ringer imorgon...

Ja jag kan höra med dom, det är vår familj och deras två vuxna och två barn 7 år och 2,5 år pojkar båda, ja vi ska vara här hemma...

• Stora syster

Ingen som gjorde som jag o satt ute o datade igår?! Tänkte passa på att sola lite medans jag pluggade.. hihih, smart, hade knallröda märken sen på kvällen, mest ryggen, den har mer färg än ansiktet! snyggt! hihi!

var så sjukligt trött igår att jag somnade mitt på dan, sen la jag mig halv nio på kvällen också, o somnade! Hur skönt som helst, men staclkars Jonta skakar på huvet åt mig, men vafan jag e trött!!!

Skulle jättegärna följa m på fredag, men det e Jontas födelsedag, han har ff innte bestämt vart vi ska fira, vart det än blir lär jag förbereda för ddet tror jag, ska kolla m honom, han e seg på att planera min karl.

Anna, har ju glömt att tacka din karl o hans far för hjälpen, de måste ha jättemuskler under tröjorna? Vi kunde knappt rubba de stora krukorna!

Ha det så nice idag! Själv måste jag sticka, ska lära mig nåt idag med!

• Disan

syster: Var så god!

bt-marina: Vart skall ni semestra?

Min kväll var hemsk.. Hade så ont i kroppen och mådde pyton. Gick och lade mig innan nio hög på Voltaren. Middag fick vi dock, sallad från pizzerian, som vanligt den senaste tiden...

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Disan vi ska till Gotland och besöka Kneippbyn bla....

Jobbigt med din kropp, låter inget vidare det där!!! Hur gör du på fredag, går eller buss??

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5