• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Bt förstår det är mkt med dopet och grillmiddagen!!!!  Att ni orkar ha grillning efter dopet imponerande hehehe man brukar vara så slut efter servat alla hela dan {#lang_emotions_laughing}...

Disan va kul att det gick bra för dig i centrum!!!!

Flinga vi fick jättefint väder så det blev bra på festen trots allt...Isa och Liam var super, Liam sprang runder med Jonny och Isa satt i bärselen hos mig men strax efter sju var dom trötta så vi gick hem och André fick följe med en klasskompis föräldrar!!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

mirix: Nu fattar jag! Jag är lite trög idag Han fick fil och mussli när vi kom hem, och sedan bananer i parti och minut, och så glass med vitaminer i förstås!

Marina: Vad skönt att ni fick det bra!

Är det ngn som är synsk föresten? Jag skulle vilja veta när min kära make bahgar komma hem, ska jag gå och lägga mig, och vakna av en öldoftande karll som ramlar ner på mig, eller ska jag vara vaken och vänta på honom, och gå och lägga mig med en öldoftande karl.... hm..... pest eller kolera..... Varför fixar han inte sin mobil!!??

• Fruisen

Hmm Flingan, antar att du valde det första alternativet eftersom du är utloggad. Hoppas du inte vaknar av öldoften, den kommer väl igen imorgon kväll eller hur var det? Jag var förresten oxå i Vällingby idag, helt ovetande om Alexander Rybak eller vad han heter, men det var ifs vid 14, och då spelades han bara i högtalarna och det var inte speciellt mkt folk. Hörde sen direktsändningen på radio vid 16:40 och alla skrikande tonåringar. Kan inte hjälpa att jag gillar den väldigt mkt själv!

{#lang_emotions_flower}GRATTIS Sanna till sonen!!!{#lang_emotions_flower} Vad underbart att väntan äntligen är över och att han är ute nu!

Härligt BT med "lite" extra pengar!

Själv har jag varit och provsminkat svägerskan som ska gifta sig nästa lördag och hjälpt henne provsmaka bröllopstårtan. :-P

Nä, nu Måste jag masa mig i säng. Ska ju ha hand om båda småttingarna själv imorgon. Kram och god natt på er!

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina små älsklingar! ღ ♥ ღ
  • Marina

Bara jag som varit vaken sen 05.30 {#lang_emotions_laughing}...Värsta när Liam vaknar så tidigt är att vi då kan ställa in alla våra planer direkt för han blir så gnällig och jobbig när han vaknar för tidigt & vaknar på natten vilket han också gjort..Isa har jag smittat med min förkylning så hon har jag fått ha i sängen låtandes bökandes hela natten, inte mkt sömn har man fått...Men men sånt är livet {#lang_emotions_wink}

• Stora syster

Marina, hoppas hon blir frisk snart!

Idag e sista dan i skolan, en liten tenta sen e jag ledig till september!

Nu får solen komma tillbax så vi kan göra strandutflykter....

Usch, måste man va så trött på morgonen... trots kaffehinkning!!

• Disan

marina: blä... lider med dig!! Hoppas att han inte blir allt för gnällig trots allt...

Vår granne bankade så mkt i natt att Ronja vaknade o skrek tre ggr!! En pensionärskvinna, hur?? Vad??

syster: fika idag? Barnen mår bra, men Ronja är ff prickig, så du bestämmer vad som känns bäst. Röda små prickar lite varstans.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina
    Disan skrev 2009-06-04 07:18:54 följande:
    marina: blä... lider med dig!! Hoppas att han inte blir allt för gnällig trots allt... Vår granne bankade så mkt i natt att Ronja vaknade o skrek tre ggr!! En pensionärskvinna, hur?? Vad?? syster: fika idag? Barnen mår bra, men Ronja är ff prickig, så du bestämmer vad som känns bäst. Röda små prickar lite varstans.
    Vad är det för prickar för det har Liam också speciellt i huvudet, jag trodde det var plötslig allergi mot tomat för vi åt köttfärssås dagen innan..Har även lite på bröstet..
  • Marina

Storasyster skönt att du är långledig snart, fast du jobbar väl en hel del i sommar eller???

Värsta med att va så trött idag är att jag garanterat kommer ha en helveteskväll för Isa ska få spruta idag och är hon som bror sin så är det kört för oss ikväll {#lang_emotions_frown}...

• Disan

marina: hon fick ju lite feber under tolv timmar och sedan små röda prickar på bålen som spred sig till resten av kroppen. Hon känns lite knottrig, men de kliar inte och hon  är inte dålig i övrigt. Måste vara ngt konstigt virus...

Hoppas att Isa är en sådan som inte reagerar alls!!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Okej jo jag hoppas också innerligt på att Isa är mer som André men väntar mig det värsta =)

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5