• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • flingansnö

Godmorgon!

Ja jag gick och la mig, med Gustav som inte somnade föräns vid11, inga mer långa dag-vilor för honom! Mange kom hem vid halv två och ramlade ner i sängen och ville berätta allt om sin kväll, jag hummade med, men minns inte mycket..... I morse sparkade jag up honom vid halv sju, och ikväll ska de ha afterwork med jobbet, jag undrar just när han kommer hem ikväll...

Marina: Stackare låter inge kul alls. Hoppas att Isa inte reagerar!! men tycker ändå att det är klokt av dig att föbereda dig på det värsta, om hon inte reagerar så kan du ju se det som en positiv överarskning

Syster: Lycka till på tentan då!

Disan: Spännande granne? vem vet vad hon häner sig åt pånätterna

Fruisen: Kul med bröllop!

Kram på er och ha en ba dag!

• Scruffy

Hej,

Dyker in är. Är boendes i Viksjö med man och barnen Jennifer (0508) och Oliver (0612).

Är det någon som kan rekommendera en bra privat tandläkare i Järfälla?
    Helst i Viksjö eller Jakobsberg? Jennifer gick på första kontrollen hos vår inne i stan, men jag känner att det blir lite för jobbigt att åka in till stan med henne, nu när vi båda jobbar igen. Tänkte nog även byta själv.

• flingansnö

Hej Scruffy! Välkommen! Hoppas du ska trivas här med oss!

Jag vet ingen bra privattadläkare här, däremot är jag mycket nöjd med foktandvården i jakobsberg, de håller till på sjukhuset, och när gustav ramlat och slagit en tand ur läge för ett år sedan var det jättebra!!

Kan säga att privatkliniken som ligger i samma hus som järfällahus ska du passa dig för, det är det värsta tandläkarbesök jag varit med om i hela mitt liv!

Vet att det finn en klinik i kalhäl som hetet Emaljkliniken, men jag vet inte hur den är.

• BackinBlack

God morgon!

Kikar in en snabbis för att kolla era planer. Mina planer börjar bli att jag promenerar bort till Lekpalatset med barnen för här kan vi inte sitta hela dagen. Då blir jag helt kollrig. Sambon kommer hem om sju-åtta timmar och då klättrar jag nog på väggarna. Någon annan som är rastlös?

• Disan

Välkommen scruffy! Söt hund Kan tyvärr ingenting om tandläkare här ute, har också privat inne i stan... Var i Viksjö bor du? Jag och min fam bor vid banangränds busshållplats. Vi är ngr här i tråden som bor i krokarna.

Nej, nu har Maya somnat och jag skall försöka ta en dusch!

Just det, har helt glömt bort att berätta: En av våra vänner fyller år och vi skall på fest imorgon! Har ordnat med barnvakt och hela köret. Först skall jag och karlsloken träffas i stan och ta en öl och sedan bär det av till partyt. Kommer att bli sååå roligt och sååå välbehövligt!! Längtar! (Vet inte hur många år sedan det var vi var på fest på riktigt! Hahaha!)

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Mirix

Jag funderar på om jag ska eller inte ska gå till ÖF avslutning... Alla ska ta med sifg mat o jag vet inte vad mer som behövs helt ärligt. Folk e helt galna o tar med sig MASSOR med mat..

Här e matlistan:

Maria lax
    Rosa kaffebröd
    Petra potatisgratäng
    Karin bröd, ost
    Elin rostbiff, tomat & fetaostpaj

Jeanette ägg, majjo å rom
    Jessica bulgursallad + majs
    Eva dricka

Sist var det en mamma som tog med sig 40st ägg...
    gå, inte gå, gå, inte gå...

• flingansnö

Disan: Vad härligt det låter! Det förtjänar du verkligen!

utteröga: Jag är rastlös som vanligt, men idag har jag lyckats rdna en playdate med en gammal gymnasiekompis som bor i hässellby.... synd att det inte var igår fr då var jag heeeeelt tokig... hoppas du får trevligt iallfall.

• Scruffy

Hej,
    Vi bor på en musikgränd vid Orgelvägen. (Lite kryptiskt )

Jobbar heltid och har inte så mycket tid att hänga här längre.

• Mirix

Välkommen, alltid kul med nya!

Marina, trist med bde L o I, hur jobbar Jonny idag?

Anna: shit vad kul! NJUT verkligen njut! Om du e trött - HÄV i dig cola. Kaffe, what ever så du inte slocknar kl. 23 redan utan verkligen får känna att du e på fest!

De gångerna jag varit ute sen Mira kom har antingen Fanny varit för trött för att orka längre än till 23 eller så e problemet att vi bor så jäkla snurrigt att jag kommer hem till 3, trots att jag går vid 1...

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5