• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Åsa med 3
    urv73 skrev 2009-04-04 17:11:57 följande:
    Nån annan som ska till Råsunda i morgon? Jag finns på östra nedre med min syster och hennes barn. Säg gärna hej om ni ser mig *ler* Jag antar att alla tjejer här inne står på norra men kanske nån tar med sig sina karlar och därför vill vara på östra Hoppas på sol och många mål för hemmalaget.
    Skulle vara för att heja på bortalaget isf
    Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Åsa med 3

En råtta svart och gul... *sjunger*

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Frediza1980

fruisen..vilket bildspel!!! kom till ched en liten tår... hu känslig är man ne... helt underbart och grattis till lille killen

Det blev en smörgås ur automaten på sjukan till middag igår.. fick åka in ign med lille gubben... men hoppas vi slipper det i kväll... nu börjar han få nog.. tycker så synd om honom nu. lille snutten

• Seaflower

Hallå igen,

Då ska jag försöka ge er en snabbomgång vad som som hände.

I torsdags gick ganska stor del av slemproppen och jag började få ganska mycket sammandragningar, ringde då in till förlossningen som sa att jag genast skulle åka in i och med att jag redan va öppen lite grann och att livmodertappen va så påverkad.

Sagt och gjort så åkte jag in med ilfart och dom gjorde ctg, gynundersökning och ultraljud och det beslutades att jag skulle bli inlagd. Bricanylen hade ju bevisligen inte hjälpt så dom skulle sätta in andra mediciner för att försöka stoppa förlossningen.

Bortsett från alla "normala" mediciner man sätter in i ett sånt läge så har jag fått sprutor både i torsdags och fredags med lungmognande medel för att skynda på utvecklingen av antons lungor ifall att dom inte skulle kunna stoppa förlossningen. På det har jag gjort typ 1000 ctg kurvor, flera ultraljud, massa blodprover och så har jag bara massa biverkningar av alla mediciner så jag känner mig rätt matt just nu.

Har som sagt idag fått komma hem på prov och dagge och ungarna har varit nere på apoteket och hämtat ut alla olika sorters piller jag nu kommer att behöva varje dag.
    Medan han är nere och handlar så ringer förlossningen och dom hade fått svar på urinodlingen så tydligen har jag streptokocker där "nere" också så Dagge fick gå ner till apoteket igen och hämta ut mer medicin åt mig.
    I och med dessa provsvar så fann dom troligen anledningen till varför sammandragningarna hade ökat så pass mycket så den biten bör ju lugna ner sig lite grann.

Nu är det bara vila som gäller fram till det sätter igång!

Väntar dock på mer provsvar som jag får i veckan som kommer så beroende på dom så kanske jag blir inlagd igen men det återstår att se.

Tack ännu en gång för att ni tänker på mig!

Massa kramar

• Flurran

seaflower: uscha, låter jobbig! tycker synd om dig!! hoppas lillen tar det lugnt med att komma ut!

själv sitter man här o har allmänt tråkigt... C e ute idag/kväll med fotbollslaget så ja o Luke e solo. har en massa kall o god dricka men ingen att dricka med.. (flingan du får gärna komma o ta dig en egen grogg här! har så det räcker o blir över) har till och me gjort pannacotta idag också...som ja inte vill ha...
    har inte ens lust o laga middag.. (e inge kul o käka ensam)...

• Mirix

Vi har njutat av glad bebis idag! Åkte till Vällingby för att köpa jacka men det blev inget.. Vilka FULA det finns! o inte så praktiskt kanske, hur gör ni andra med bebisar i det här vädret?

Sanna, F undrar hur du fick streptokoker i fittan...

Fruizen, än en gång jätte fina bilder, tänk att vara gift med en fotograf.. näst gång blir ddet förhoppningsvis jag som får ta de första bilderna. Nu var jag så väck i flera dagar så jag fick inte ta de där magiska när en människa öppnar sina ögon o ska upptäcka världen förförsta gången. Har fått massa bra ips från er nu!

Elin, dt var bara de stora jackona som det var rea på tyvärr!

Kram nu ska vi njuta av äppelsmulpajen jag flänge ihop just! Luktar underbart här hemma.

Åhhh just det gidk super att ha barnvakt igår! Härligt, nu vill ag bara ut o partaja igen!

• Misses

Hej tjejer....
    Sanna: skönt o få komma hem för dig, hoppas lillkillen stannar några veckor till

Snowflake: Kul att ha dig tillbaka

Fruisen..Söt liten bebis ni fått

Idag va vi hos svägerskan så ja fick snusa lite bebis, hon fick sin lillkille i mån o han e ju sååå söt
    Emma e hos sin pappa så de e framsteg här oxå...
    Mysigt att rå om bonussonen med sambon så han får ensam tid oxå

Hoppas alla får en mysig lörkväll

• urv73

Åsa med 3 skrev 2009-04-04 17:18:18 följande:

En råtta svart och gul... *sjunger*
    Annar jag en viss avundsjuka??
  • flingansnö

Hej! sitter i sängen i min nya lägenhet och är glad att en av de nya grannarna inte lösenordsskyddat sitt nätverk!

Frediza: Jag hade helt missat att ni varit så sjuka! Stackare!!! Hoppas ni slipper sjukan snaaaaaart! Krmar!!

Sanna: Shit vad jobbigt det låter! Mn jag måste säga att jag drar en lättnadens suck att du får ha Anton kvar i magen ett tag till! Blev verkligen orolig när de la in dig! Men jag undrar också, hur får man streptokocker i snippan?

Misses: Funkar det bättre med pappan nu? Vad härligt att få snusa bebis! Är väldigt avundsjuk!

Flurran: Tack för inbjudan (stannar dock i sängen nu när jag äntligen efter allt bärande fått lägga mig ner!)

Mirix: Vad synd. Vet du att läkarmissonen har en stor secondhandbutik vid coop i Vällingby? De har bra kläder ibland. ibland har de ingenting, men jag har handlat både till mig och till G där ngra gånger. Glömde säga det till dig i telefon idag, sorry...

Nu ska jag titta på fruisens bildspel. sen ska jag sova!

Om ngn av er går promme uppåt söderhöjden i morgon så kan jag nog bjuda på en kopp kaffe i röran

Kram på er!

• Fruisen

Tack för alla fina ord om Jacob och bildspelet! Kul att det berör och inspirerar.
    Här hemma rullar det på med bebis och storasyster. Hon är så glad i honom och vill pussa, krama, gosa och hålla honom mest hela tiden. Jag verkar ha trillat ner ett snäpp på hennes lista - hon har bara ögon för honom. {#lang_emotions_heart} Jag tycker det är lite svårt att samtidigt som jag vill låta henne hållas blir jag smått nervös, för fastän hon är rätt försiktig så är hon ju bara 2 år. Hmm, blablabla... Hur funkar det för er andra med syskonen?

Sanna: Vilken jobbig vecka du måste haft, stackare. Hoppas så att allt går bra nu och att du känner dig piggare snart igen!

Elin: Kul att du är tillbaka!

Frediza: Hoppas verkligen att han blir bättre bums!

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina älsklingar! ღ ♥ ღ
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5