• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • flingansnö

Godmorgon!

Lycka till Storasyster! hoppas du verlever

Semester är så långt fram i tiden! Jag har fortfarande skygglappar på och lever för stunden, men era planer låter supermysiga! Jag funderar på att jobba i sommar....

Kan rekomendera belgien om man vill åka med barn. Vi var på kombinerad tågluff/cykelsemester med gustav i sommras. Vi bodde på billiga enkla hotell/BB och hyrde cyklar och åkte på dagsturer. Antwerpen är en underbar stad!! Och på sommaren har de rea rea rea rea rea överallt! För er som inte vet det så är Antwerpen europas modeskapares hem! Bla FilippaK har sin moderbutik där! De har ett ett STORT kvarter som heter Fashion district! underbart, men man får hålla hårt i plånboken.... I belgien är barn välkomna på restauranger och folk är väldigt hjälpsamma.

Kan annars rekomendera att bila och tälta i polen. Det gjorde vi för några år sedan, dock innanGustav. Det var jättemysigt!

Idag ska jag vara i Viksjö, i gamla lägenheten och fixa grejjer och köra saker till nya lägenheten.

Flurran: Hinner nog inte promma idag Måste ju jobba med det här... urtrist! Synd att du inte kunde komma i morgon. Men vi får ses en kväll och dricka vin! Då kanske vi får med oss lite annat folk också? och Jamesson Whiskey..... ? Det hade jag min första riktigt stora fylla på (och typ enda) Satt bredvid en galen irländare på ett luciafirande vi hade när vi bodde i england. Dagen efter åkte vi med svenska kyrkan till Ikea i NewCastle för att ha luciafirande.... jag mådde inte så bra då....

• Flurran

flingan: hahaha! låter som typiskt irländskt festande!! tro mig jag har varit med om liknande ett antal gånger....hihi... (så e d väl om man är förlovad med en irländare haha) självklart ska vi vina någon kväll, e inte så kinkig på vad det är för dag,en fin dag som denna tex måste man ju ta ett kallt glas i solen..mmm..
    hoppas att det går bra för dig med allt flyttande o städande!

Storsyster: d kommer nog att gå jättebra!

• Åsa med 3

Jennie: Prommis är jag inte så sugen på...Johannes gillar inte vagnen sådär jättemkt.
    MEN, jag skulle behöva ta mig till H&M och köpa bebbekläder till en nyföding...Du kanske har lust att ta en "shoppingrunda" & Fika ist?

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Åsa med 3

Fan, han sover PÅ mig igen...Man blir ju helt j*vla handikappad!

• Åsa med 3

Lycka till idag Karro!

• Flurran

hahaha, men njut det e ju så mysigt när dom sover på en! självklart kan ja haka på en liten tripp i centrum m fika!! bara ja slipper sitta själv inne hela dagen! vilken tid hade du tänkt??

• Åsa med 3

Det beror på när han vaknar. Men jag vill gärna komma hemifrån så fort som möjligt.Är ju så vackert väder!

• Åsa med 3

När vill du? Ska jag messa när han vaknat & jag kan kolla upp bussar och så?

• Flurran

gör så, jag kan ju vara nere på några minuter!

• Disan
    RedTopaz skrev 2009-04-05 19:00:47 följande:
    Jo 57 vuxna och 19 ätande barn + ett par spädisar blir det på inbjudningslistan.. Men gissar att kanske 40 kommer. Det är 18 inbjudna till kvällen om vi kör på det. Håller på att kolla semesterresor, funderar på att ta en biltur ner till Kiel och Weissenstrauser Strand (stort bad och lekpalats) och så ta en sväng förbi Univeseum och Liseberg i Göteborg på upp och ner vägen. Det blir ca 14500kr inklusive precis allt för en familj med 2 vuxna ett barn och en spädis, resan tar en vecka. Låter det ok tro? Ska fråga några vänner om de vill hänga på. Vad ska ni andra göra? (Bortsett från resa till landet och dylikt) Vill gärna ha fler restips!
    Låter som en toppensemester! Bra pris tycker jag. Inte alls farligt för hela familjen.

Vi har aldrig haft gemensam semester och kommer inte att ha det i år heller... Chris får ju ingen semester eftersom han är timanställd. I sådant fall måste vi spara pengar för att kunna försörja oss och det är vi inte tillräckligt rika till. OM han skulle få ett jobb innan sommaren och kanske ngr semesterdagar så blir vi garanterat bara hemma och påta i trädgården och njuta av ledighet
    Timba skrev 2009-04-05 20:38:27 följande:
    Vi åker till franska alperna i juli, det kan jag verkligen rekommendera, finns massor med aktiviteter och så himla fin natur. Brukar vandra i bergen, bada, åka forsränning, åka mountain bike etc dvs om man gillar lite aktiv semester så är det här kanon. Sen är det relativt billigt att åka dit sommartid... Vi har oxå tänkt att åka iväg själva några dagar och lämna barnen hos svärföräldrarna, dvs det är bara 4 timmars väg till italienska rivieran cinque terre från svärisarna. Annars kan jag tipsa om en helt suverän semester som vi hade för några år sedan.dvs flyg till barcelona stanna där några dagar, åk tåg till franska sidan perpignan och bila längs kusten dvs monpellier aix en provence uppåt mot alperna. Den semestern var verkligen bra. Och vill man ha lite romantik utan barnen rekommenderar jag Cinque terre så underbart vackert med pitoreska byar...
    Åhh, vad mys det låter! Som en semester för mig Skulle också vilja göra sådant!
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5