• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Marina

Får nog också kolla upp det har ingen aning vem jay jay är {#lang_emotions_laughing} hihi

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

jag kan ta med mig skivan på tisdag så kan ni låna och kopiera om ni vill.

Själv har jag gått över till mer poppiga wet wet wet

Marina: Duktiga Liam!

• flingansnö

och nu har jag gått över till The Ark!! Det blir man verkligen glad av! Villket behövs när jag skurar kökssåpen! borde nog ha ringt en städfirma och skickat räkningen till säljarna iallafall, men jag var så ivirg att få flytta in. Så nu får hjag städa istället..... trist...

*dansar till echo chamber*

• RedTopaz
    Marina skrev 2009-04-05 11:07:03 följande:
    Bt både med André  fick jag mens två veckor efter avslaget försvann och med Liam fick jag mens nån vecka efter jag sluta amma...Så det är säkert mens..Och jag får säkert min också ganska snart...Inte kul...

Uscha.. Var det som vanlig mens??
    Jag har haft som en gul lätt flytning innan denna blödning i 9 dagar (antog då att avslaget var slut). Men denna blödning är mindre än vanlig mens var förr iaf.

Duktigt Liam!!!

Men då ses vi på fika istället Anna!

Vi har precis gjort en doplista... det blev efter att vi sållat maximalt 57 vuxna och 19 ätande barn samt en massa spädisar... ojojoj. Blir inte billigt.

Det var nästan samma folk (mnus lite nya vänner) på Leos dop men då var det inga barn i princip, lite lättare då..

• Marina

Bt ja jag har för mig att det var ungefär som vanlig mens men vet att jag var osäker och vågade inte använda tampong som vanligt frågade min bm då och hon trodde också det var mens men säker var jag när den sen dök upp igen en månad senare....

När ska ni ha dop, vi har preliminär bokat den 4/7 väntar bara på prästen ska ringa oss och säga okej för egentligen har dom inte dop på lördagar i just juli månad men skulle försöka lösa det för oss eftersom vi får gäster från Skåne så är en söndag svårt...

You go girl snowflake hahahaha diggar med dig av dina goa favoriter....

• RedTopaz

Ja den som väntar får se då.. ;)

Vi ska nog ha vårt lördagen den 6/6 och så har vi fest för de närmsta hemma hos oss på kvällen.
    Vi ska försöka boka järfälla kyrka och prästgården. Hoppas de har på lördagar!
    Hoppas bara att folk är hemma, man brukar ju inte direkt fira nationaldagen i det här landet..

• Marina

Nä det brukar man inte...Ja ni får kolla upp det för min syster blev nekade dop i Järfälla kyrka sommartid pga mkt konfirmationer och bröllop men det var sju år sen så det kanske har ändrats...Låter som om ni blir en hel del på dopet, ingen aning om hur många vi blir eller vem som kommer...

• RedTopaz

Jo 57 vuxna och 19 ätande barn + ett par spädisar blir det på inbjudningslistan.. Men gissar att kanske 40 kommer. Det är 18 inbjudna till kvällen om vi kör på det.

Håller på att kolla semesterresor, funderar på att ta en biltur ner till Kiel och Weissenstrauser Strand (stort bad och lekpalats) och så ta en sväng förbi Univeseum och Liseberg i Göteborg på upp och ner vägen.
    Det blir ca 14500kr inklusive precis allt för en familj med 2 vuxna ett barn och en spädis, resan tar en vecka.
    Låter det ok tro? Ska fråga några vänner om de vill hänga på.

Vad ska ni andra göra? (Bortsett från resa till landet och dylikt) Vill gärna ha fler restips!

• Marina
    RedTopaz skrev 2009-04-05 19:00:47 följande:
    Jo 57 vuxna och 19 ätande barn + ett par spädisar blir det på inbjudningslistan.. Men gissar att kanske 40 kommer. Det är 18 inbjudna till kvällen om vi kör på det. Håller på att kolla semesterresor, funderar på att ta en biltur ner till Kiel och Weissenstrauser Strand (stort bad och lekpalats) och så ta en sväng förbi Univeseum och Liseberg i Göteborg på upp och ner vägen. Det blir ca 14500kr inklusive precis allt för en familj med 2 vuxna ett barn och en spädis, resan tar en vecka. Låter det ok tro? Ska fråga några vänner om de vill hänga på. Vad ska ni andra göra? (Bortsett från resa till landet och dylikt) Vill gärna ha fler restips!
    Tycker nog det låter okej med det priset, nä vi har inga planer  alls i sommar knappt skåne planer...Tycker vi har barn i tråkig ålder för att åka nånstans, känns inte som om man får ut så mkt av många ställen i Liams och Isas ålder mest massa pengar som går...

Restips Lalandia är toppen skara sommarland om ni nu gillar badställen...
  • Timba

Vi åker till franska alperna i juli, det kan jag verkligen rekommendera, finns massor med aktiviteter och så himla fin natur.
    Brukar vandra i bergen, bada, åka forsränning, åka mountain bike etc dvs om man gillar lite aktiv semester så är det här kanon.
    Sen är det relativt billigt att åka dit sommartid...
    Vi har oxå tänkt att åka iväg själva några dagar och lämna barnen hos svärföräldrarna, dvs det är bara 4 timmars väg till italienska rivieran cinque terre från svärisarna.

Annars kan jag tipsa om en helt suverän semester som vi hade för några år sedan.dvs flyg till barcelona stanna där några dagar, åk tåg till franska sidan perpignan och bila längs kusten dvs monpellier aix en provence uppåt mot alperna. Den semestern var verkligen bra.

Och vill man ha lite romantik utan barnen rekommenderar jag Cinque terre så underbart vackert med pitoreska byar...

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5