• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Stora syster

på tal om midsommar, jag jobbar fre, lör, sön den helgen, ,så det blir väl en snaabbis till svärisarna som max! men det e bra betalt så jag tjänar in många fp-dar där!

• Disan

mirix: Duktig du är med att hålla masken vid noppning Tycker att din sovmetod låter toppen!

flingan: Hinner tyvärr inte ikväll...

syster: Kommer gärna hem till dig två dagar i rad Vi har ju ändå en del att ta igen efter din levnads torka! Du och jag kanske kan äta lite lunch efteråt och strosa i centrum eller nåt? För att fördriva lite tid på em alltså

helena: Om vi är hos min syster imorgon (storasyster alltså) så är det i Berghem. Välkommen!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Matglad

Midsommar ja, är det inte samma ångest varje år? Har någon slags bild av svensk midsommar som ska firas på något stort lantställe med massa kompisar....(typ pripps blå) och så blir det ju aldrig eftersom jag inte har ett stort gäng kompisar eller stort lantställe.... Ångest, ångest.... Nej nu har jag gett upp det där, det är nog inte särskilt kul ändå för jag gillar ju inte att umgås i stora sällskap. Vi åker till mina föräldrars lantställe/stuga och "firar" med mina föräldrar, mina föräldrars kompisar (!) och några släktingar... kul, kul?

• BackinBlack

Hehe. Läser om barnmatsburkmat. Här har det varit shoppats mer till Vincent, samtidigt som jag slängde fyrton stycken i glasmajan. Nåja. Jag har inte blivit bättre på att laga med barn nr 2. Han äter dem bra, så det får bli så.

Midsommar kanske blir på landet, men regnar det så vet jag inte. Gick till "Kullen" vid Skälby Gård för två år sedan, men Uma bara sov igenom allt.

• Disan

matglad: Jag tycker att ditt firande låter skojsigast hittills Faktiskt! Är själv en sådan som hellre tar det lilla lugna med färre människor än vilt med massvis med folk.

Fast systers midsommarhelg går nog inte av för hackor heller!

Ronja fyller ju år på midsommardagen, så det blir lugnt för oss och vi vill inte åka iväg eftersom vi skall fira henne dagen efter. Just därför vet vi inte vad vi skall göra. Blir nog bara hemma, kanske slår ihop oss med ngr vänner.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Stora syster

ja, nu blir det till att gå ut i regnet o hämta Loke. Vi hörs väl ikväll om imorgon tjejer!

• Marina

Hur tar man sig till dig Storasyster???

Får se hur jag gör för jag har alltid så bråttom hem när Liam ska sova för han får absolut inte sova i vagnen för då sover han för lite och hela dagen blir fruktansvärd, lite jobbigt att han är så känslig när det gäller sömnen!!!! Blir ofta att vi är på öppnis och sen springer hem så jag hinner lägga honom innan han somnar, vilket jag garanterat inte hinner om jag ska byta bussar mm, hade jag haft bil hade det gått snabbare men det har jag inte imorgon!!!

Ni är var ni vill så ser jag hur morgonen ser ut för är det som idag att han vaknar sex är det inte lönt för då somnar han halv tolv och garanterat i vagnen...Hoppas Isa är mer som André inte brytt sig så mkt och gjorde inget om man rucka sömnen eller skippa dagssömnen men Liam är det katastrof....

Annars får vi ta en ny fika när Jonny är hemma så har jag bil =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • evani

Hej hopp! jag slänger väl oxå mig in här (hoppas att det är ok)

Jag är 34 bor i viksjö har en dotter född 27/1 i år. Ja vill ni veta mer är det bara att fråga...

• RedTopaz

Jag gjorde i princip all mat till leo de första månaderna. Jag tog en dag då och då och fullkomligt storkokade typ 8 rätter, använde en speciell barnmatspuréare och frös in i kuber. Skulle jag ut stoppade jag bara kuben i en burk och värmde där jag var sedan.
    Det lär jag knappast göra den här gången... ;)

Vi är tvärtom, vi firar typ alltid med stora fester på olika landställen och jag börjar bli trött på det..
    I år blir det på vårt eget land på Blidö fast hos grannarna som håller själva festen. Några kompisar till oss kommer ut med sina barn och bor hos oss oxå.

Sådan är jag att händer inget kul så slår jag till med stor fest själv.. typ. Framförallt nyårsfester och kräftskiva.

• RedTopaz

Välkommen Evani! (fint nick)

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5