• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Frediza1980

tack seaflower, ja hoppas att det växer bort och att det stannar vid förkyldnings astma bara, men dom misstänker även allergi så vi ska göra pricktest om två veckor.
    Grattis till lille anton

• Flurran

Sanna: kolla att det inte är svampinfektion, ja hade det o ja grät när ja ammade. (O grattis igen!!! Han är ju för gullig!!!!)

Kan inte hålla mig borta, ni e ju för gulliga allihopa!! Har blivit lite uppiggad av Elin ikväll o nu e ja halvpackad (fortsatte dricka lite när ja kom hem..)

Sorry om ja missat något, välkomna alla nya!

Något på g imorrn?? Har inte mkt för mig förutom på kvällen... men som ni kanske vet så e vi sömntutor så vi hakar på vad som från runt 11-tiden

Tjohejs! från enflurrig flurra!! hehe...

• Disan

sanna: Jag har haft torsk/svamp och det blev inte knöligt. Däremot gör det extremt ont och det enda som hjälpte var att sluta amma... Be bvc tanten titta på bröstet, vid svamp blir bröstvårtan typ rosaaktig på ngt konstigt sätt. Jag tyckte att svampen kändes som tusen nålar inne i bröstet... Vi kommer gärna förbi, säg vilken dag som passar dig bäst! Ronja går på dagis 9-14 mån, tis, ons. Välj själv om du vill att hon skall med eller inte.

frediza: Men fy! Inte astma... Har ingen erfarenhet förutom att jag själv har haft/har ansträngningsastma. Behöver dock inte medicinera för detta.

flurran: jag och syster skall träffas hemma hos henne, sedan iväg ngnstans tror jag..? Jag måste iaf till Bauhaus Hör av dig om du vill vara med!

I natt fick jag sova gott! Chris tog båda barnen och det ångrar jag inte Maya vaknade vid fyra och han lyckades inte natta om henne Skadeglädjen är den enda sanna glädjen

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Disan va skönt men har han varit vaken sen fyra och sen gått och jobbat??? Skönt att ni delar på nätter så jag/vi tycker ju att det är mitt (jobb) eftersom Jonny jobbar men det är ju bra om man kan dela om båda tycker så!!! Sen är det ju lite värre att hålla på och ta nätter när man kör bil på dagarna =)

Disan och syster jag stannar hemma idag, långt ifrån färdig pga gnälliga barn så klockan hinner bli för mkt innan jag är där och då är det inte lönt innan sovdags men ha så skoj ni...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Helenax

Oj oj, jag kunde inte hänga på den här tråden igår kväll eftersom Gustav skrek oavbrutet :(

Som sagt, jag hänger gärna på idag om ni ska göra någonting - det skulle vara skönt att komma hemifrån en stund

I så fall: tid, plats?

• flingansnö

Godmorgon!

Eller ja god och god.... efter drygt en halv flaska vin och sen kväll igår så är jag trött idag, men det var såååååå värt det! Har släta ben! Och fick snacka tjejsnack en hel kväll!

LillaT: Våra studenter gick ut förra fredagen och våra ettor och tvåor går ut i morgon! Äntligen! Vilken skola jobbar du på?

Frediza: stackars lillplutten! Min systerson hade astma, men nu är han fem och det har helt vuxit bort!

Sanna: Har ingen aning om vad det kan var i tutten, hoppas bara att det går över snaaaaaart!

Disan: Vad skönt att sova! Men kunde du somna om då vid fyra? När han inte lyckades?

Helenax: Åh har du också en Gustav!! Världens finaste pojknamn! (förlåt alla andra, ni har också jättefina namn.... men inte lika fint som Gurra )

• Stora syster

men marina, vi ses en annan dag ist! vet hur det e m gnälliga barn, särskilt när man själv inte fått sova...

sanna, jag fick mkt hjälp av amningsmott, visst var det på ks solna ni födde? jag hade liknande som dig, helvetiskt ont, men varken stockning el svamp...

• Marina

Ja syster vi får ha en träff när Jonny har semester för då har jag bil...Nu ska jag försöka städa medans Isa sover...

• Marina

Eller inte hahahahaha nu vakna hon hela 15 min sov hon, hatar hennes power napande...

• Stora syster

åh kul m tjejkväll, vill oxo....

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5