• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Mirix

Sanna torsk på mig kliade bara sjukt mkt och stack o ilade men aldrig knöligt ont. Men jag hade ju en del mjölkstockningar o det som hjälpte var att amma amma amma, testade även att ligga ovanför henne så de verkligen tömdes, en natt ammade jag liggandes hela natten för att hon skulle suga ut allt. Massera o värme. Ge inte upp! O lycka till!! Du har ingen elektrisk pump? Det var inte heller fel. Jag pumpade även när det inte kom något för att driva ut knutar. åhh massa kramar, jag vet hur ont det gjör.

• Timba

Seaflower: känn igenom brösten efter knutar, om du hittar några försök att massera dem samtidigt när du ammar, dvs ibland kan det vara problem att få ut all mjölk och då kan brösten bli knöliga, det är viktigt att du får ut mjölken så att det inte blir mjölkstockning. Om du får feber och det blir värre sök vård du kan behöva antibiotika.

• Maraja 80

Seaflower: Hur länge har du haft ont? Är det bara på ena, funkar det andra bra?
    Jag hade problem/ont i 4 veckor men efter det har det funkat kanonbra så ge inte upp och sök hjälp i tid! jag gick jättelänge innan jag sökte läkarhjälp det visade sig att bröstvårtan blivit infekterad....och antibiotika behövdes.
    Kan förstå att det känns jobbigt och du har ju 2 till småttingar att ta hand om men kämpa på!

• Stora syster

Hej Sanna! Söt han va din lilla!

Marina, kan inte Liam sova hela sovtiden i vagnen då? Vi kan ju ta o knalla ner till Järvafältet o va nyttiga;) Om du vill kan du alltid komma hit, syrran kommer nog rätt tidigt. Tyvärr har jag inte hunnit handla vilket jag tänkt göra idag, men det blev för sent när vi väl kom hem... Så jag har inte nåt kul att bjuda på...Om jag inte hinner sticka iväg en sväng imorg bitti, beror nog mest på dagsform hos bebis... Du hittar oss om du hoppar av 542an vid Berghems busshpl, ring om du e osäker... loggar säkert in imorg bitti, hörs då?!

• Maraja 80

Har iaf haft Freja framåt i vagnen hela dagen och det har gått jättebra. Förresten Marina, hur märkte du på Liam att det inte funkade att ha han framåt, gnällde han i vagnen eller var han "orolig" efteråt?
    Har ju varit lite nojjig själv för att vända på henne så kommer svärmor hit, när hon kommer in och ser att sittdelen är framåt så säger hon att hon tycker att jag ska sätta tillbaka liggdelen för Freja måste kunna se mig......ska jag tillägga att jag blev lite irriterad....

Nu ska jag titta på Greys och äta lite ostbågar (som jag inte borde, men vad sjutton )

• Marina

Storasyster nä problemmet är att han sover jättedåligt i vagnen vaknar alltid efter max 40 min trodde det var sittdelen men gjorde om vagnen till enkelvagn i liggläge men sov lika dåligt...Ser imorgon bitti om jag kommer!!! Vill gärna träffas men vet att dan och natten är sabbad sen =(

Maraja vi märker allt han reagerar på genom sömnen, sover mkt sämre än vanligt då!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Frediza1980

hello på er alla goa!
    För er som mins så har ju lille hampus haft rs-viruset 2 gånger i vinter, sist så blev vi utskrivna från sjukhuset i börjen av maj och sen dess har han låtit som en kaffe kokare.. var hos läkare i går och han har fått astma pga det.. tycker lite synd om honom 5 månader och astma.. fick en hel hög med mediciner, så nu inhaleras det i ett. som tur är så kan det växa bort tills 4-5 års åldern.

är det någon mer som har små med astma?

• Lilla

Mirix: jag lagade mycket egen mat till Idun när hon var liten, men hon åt inte vare sig det eller burkmaten... så då tröttnade jag på att laga eget och fick till slut slänga massa små portioner. Det är jobbigt med ett barn som är skeptisk till mat (hon är fortfarande det)...

I morgon är det gårdsfest på dagis för alla tre avdelningar. Vi ska ha med oss något till knytis så maken bakar bröd. Luktar gott här nu! Blir hungrig! Hoppas det inte regnar i morgon bara.

Är så trött efter jobbet varje dag så jag skriver inte mycket här. Läser dt mesta, men orkar sällan kommentera. Sorry! Ta det inte personligt.

Flingan: Vilken dag är det avslutning? På min skola slutar 1:or och 2:or i morgon och studenterna på fredag.

• Seaflower

Frediza: Både Viggo o Emil har förkylningsastma, men den har nu blivit lindrigare på båda. Som läkaren har sagt så växer det oftast bort nånstans mellan 3-5 års-åldern. Astma är ju ärftligt så om modern har det så är det väldigt troligt att barnen får någon typ också så jag räknar med att även Anton kommer att få det.

Tack för tipsen tjejjor, jag tror dock inte att det är mjölkstockning för det bröstet började ömma dag 1 och det känns inte som mjölkstockning och det finns inga knutar som jag känner utan det är bara jävligt ömt inuti så att säga...det hade iofs varit skönt om det va det för då vet jag att det hade försvunnit rätt snabbt...

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5