• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Flurran

go kväll allihopa!

hoppas att alla har det bra, själv har jag just satt mig. har varit i stallet, var ute o red i skogen i 1½ timma i det fina vårvädret! (jättemysigt)!

peppar, peppar! Luke har lyckats sova hela nätterna i ca en vecka nu!! visserligen behöver vi jobba mer på att somna tidigare, nu somnar han mellan 21-21.30 och vaknar mellan 6.30-8.30.

någon mer än jag o disan som vill fika?? vi har sagt waynes vid 11.30.

• Flurran

fika imorgon alltså! missade d!

• Marina

Flurran och Disan hade jag gärna gjort men café med Liam är ingen höjdare så hoppar över det stress momentet hihi men ha så trevligt ni....Själv blir det öppnis på fm sen hem och söva barn....

Nu är det läggdags natti på er

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Flurran

natti natt marina! ska själv gå o knoppa snart..

• Flurran

verkar bara va jag kvar... går väl o lägger mig då... go natt!

• RedTopaz

Halloj!
    Tittar in en snabbis, hinner med Fl så mkt just nu..
    Hade fika/ prommisdejt med Sanna och Marina idag och åkte sedan hem för att byta vagn och plocka upp lite saker och sedan mot Kista C och lite nödvändig shopping. Tomas mötte upp där för lite familjemiddag i foodcourten.

På sen- kvällen har jag pysslat med dopinbjudningarna i ett par timmar. Men nu är Noa matad och verkar ha somnat i sängen så nu blir det knopplådan för mig med!

Ok. när CSI är slut då..

Hoppas det fortsätter i rätt riktning med Miras sömn Mirjam!

Haha Misses! Nice att vi inte är ensamma! ;)

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Stora syster

Ok, nu måste jag skälla på er att ni skriver så mkt när man inte hhar enb suck att va inne!! ;)

Tänkte kommentera en massa, men tiden rinner ifrån mig, måste sätta på mig ansiktet o korva ihop håret o DRA!!!

JO, en sak, det e ett utbrott av calici (vinterkräksjukan) , vi har haft avdelningen stängtd hela påsken, verkar va nåt lokalt... Ni som har det, tips, skrubba med tvål o vatten, de gillar inte det... man behöver absolut inte smittas om man e försiktig o håller hygien (jo, svårt m småbarn...hm), då skulle det ju va trist att jobba när sånt här går!!
    Hoppas ni klarar er nu!

Kram alla!

• Disan

syster: SKulle behöva lite kräksjuka, bli av med allt överflödigt

flurran: Jag har gjort bort mig! Mår mycket bättre, MEN min karl börjar jobba kl ett idag och ville således (såklart) följa med till bvc och sedan gå runt lite i centrum med mig och Maya, äta lite och så. Hemskt ledsen! Hade liksom glömt bort att han var ledig hela fm idag... Fan, andra gången jag ställer in... Underbart dock att Luke sovit hela nätterna! Hurra!

bt: Ditt liv verkar så bra! Nästan så att man bli avis...

marina: Åh, hoppas att hon lugnande ned sig sedan! Var säkert bara en liten tillväxtperiod som bvc älskar att skylla på Men det är jobbigt... Maya har skrikigt två kvällar i rad. Skönt att man är två så att man kan dela på det iaf...

Mina ungar var inte underbara i natt... Jsg ville ta Maya så att Chris skall få lite natt-tid för sig själv också. Har nu bestämt mig för att sluta amma. Tror jag iaf. Orkar banne mig inte med detta. Hon vaknar var tredje timme på natten för att äta när hon ammas och allt mellan var fjärde till sjunde när hon flaskas. Så i natt har hon ätit vid tolv, vid tre och vid sex. Dessutom har Ronja drömt mardrömmar igen och jag fick gå upp med henne vid femsnåret. Så skall vi räkna in att amma tar en stund och sedan, hur trött man än är, tar det en stund att somna om igen. Upp på detta har ryggen gjort ont, bäckenet smärtat. Var uppe vid halv tre för att tigga massage...

Så ledsen idag! Vill bara sova... Så jobbar Chris till åtta ikväll och jag är helt ensam hela kvällen. Inte kul när man är trött och irriterad... Ngr tips?

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Marina

Isa slog rekord i sova inat måste varit skrikattacken som körde slut på henne hon somna 21 och vakna inte förräns runt 05 men jag blev väckt av Liam 4 ggr och vakna som på rutin vid tre och tänkte att nu vaknar hon snart så jag fixar flaska heheh men det gjorde hon inte så jag vakna ingen vid 03.40 och hörde henne röra sig så då värmde jag flaskan och sprang upp men hon sov så jag kunde inte somna om för jag tänkte hela tiden att hon skulle vakna såååå störigt halv sex efter mat och bajs kunde jag somna och sov till 06.10 sen vakna hon och kräkte massa hihi och halv sju kom Liam så då gick vi upp....Riktigt störigt när man hade chans att sova länge......

Disan gör det som känns bäst du måste orka också och det är ganska krävande att amma med två små, jag amma i två veckor sen flaska med bröstmjölk en vecka sen fick det räcka och jag ångrar mig inte....

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan

marina: Men herre min je! Vad var det med alla barn i natt? På dagis verkade det som att många hade sovit dåligt... Skumt, är inte första gången som flera har dåliga nätter samtidigt. Undrar om det kan ha med månen att göra? Äh, vi får sova en annan gång! I natt skall Chris ha Maya i soffan iaf, så att jag kan komma ikapp. Bara Ronja skärper sig också... HATAR när man vaknar och tror att barnen skall vakna och så gör dem inte det och så kan man ändå inte somna om... *SUCK* Händer alldeles för ofta!

Tänkte på en sak också, Jonny, jobbar han i helgen?

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5