• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • flingansnö

Appropå buffning så såg jag en pappa en gågn som hade ett mycket trött barn med sig i ett köpcentrum. Barnet var kanske 3 år och de hade ingen vagn. Hon bara grät och var trött. Tillslut satte sig pappan med henne i famnen, han la henne över sina knän .på mage och buffade på hennes rumpa i ungeför fem sekunder, sen sov hon. sen satt han där med henne sovande i famnen. Jag antar att de hade buffat henne sedan hon var liten och det var en trygghetsgrej för henne.

• Flurran

flingan: har man fött barn e väl inte epilering ngt att ojja sig för gäller bara o bita ihop o göra d. jag har en med kylning också men använder inte kyl delen. hade själv en djungel på benen hojta till om du vill testa (kan hålla i dig om du vill)

• flingansnö

Ha ha ha, ja vi kan kanske göra ett försök, men du vet jag har ju inet fött barn!
    Jag försökte vaxa benen en gång, och J*LAR!!! Vilken smärta!!! Jag trodde jag skulle tappa all sans och vett!! ( inte för att jag har så mycket sen tidigare, men desto viktigare att hålla kvar i det man har)

• flingansnö

När jag fick ögonbrynen plockade inför mitt bröllop, fick jag öva profylaxandning undertiden, och jag tror att mammas hand var blå efteråt.

• Marina

Disan den metoden vi körde rekommendear jag skarpt men dom ska ha vanlig säng och ska kunna gå upp själv man ska bara tyst och bestämt lägga tillbaka dom alla 75 ggr dom springer upp, dom ger sig tillslut även lille Ronja bara ni är envisare hihi...Är grymt skönt nu när man bara lägger han och han somnar själv på nån minut eller ligger själv och pratar men stannar i sängen och somnar tillslut utan ett enda ljud..Vi säger bara godnatt och går sen därifrån...Om ni inte fick papper av bvc idag kan ni få vårt häfte så ni kan läda igenom den...

Jonny är ledig i helgen...

Mirix hon har inte varit gasig innan men idag har hon, hur länge och vad göra varar  denna utveckling {#lang_emotions_yell}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Disan angående sömnen inatt så sov ju Isa som en ängel men inte Liam ganska säker att det beror på gårdagen han sov typ 35 min i vagnen ingen höjdare och det brukar märkas på natten...Jag vakna ju också av rutin att mata runt tre inte kul hade varit skönt att få sova när hon sov så bra...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Flurran

hahaha! bra där flingan! några groggar löser det lilla problemet kallat smärta! när har du tid o komma då?

• Flurran

ögonbrynen e ju inga problem ju...haha! din stackare! själv plockar ja mina varje vecka men jag vet några knep som gör det mindre plågsamt.

• Mirix

oj marina kanske en vecka eller 2... Om gaserna fastnar kanske du kan be Karro som e sjuksköterska Pipa henne?

Btw Anna funderar vart du har tagit vägen, har inte upplevt att du varit så här (härligt) spydig/ironisk/sarkastisk före lilla Maya kom ut. Vad har hänt ?

• Disan

mirix: Ja, kan man skylla på amningen? Var nog bara lite off under graviditeten. Jag och syster är annars experter på att larva oss på det här sättet.

marina: Hmmm... Jo, Ronjas nätter blir också lite knasiga ibland om dagarna varit knasiga. Allt är så knasigt...

Vi fick inte godkänt på bvc idag Maya väger ff 3460 gram och har alltså inte gått upp ett gram (!!) sedan pku testet då hon var ngr dagar gammal. Visst, hon har inte gått ned heller, vilket är toppen, men vad gör ungen med näringen hon får i sig? Vi konstaterade att hon lider av anorexi och måste gödas. Så nu blir det mindre tutte och mer flaska. Kändes skönt för min del, eftersom jag ändå är lite ambivalent till att fortsätta amma.

flurran: Åh, så skönt med sommarben! Mina är ff lite vintervarning, men får väl fixa det lagom tills man skall försöka sig på sänghalmen igen...

urv: Jo, troligen har ngn redan kommit och bannat dig, kanske rent av avstängd från fl?

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5