tyvärr tror jag de sätter VB efter diagnos och inte behov
Kan kort redogöra för vårat, en del av er har nog redan läst men
*11 snart 12 åring som smörjes minst två gånger per dag, som tillsammans med vanlig medicinering tar 30min, gång. Vi måste alltid föra peff som läkaren vill ha redovisat för att följa vad som händer. Aiolos 3 gånger per dag vilket tar 30 minuter när hon mår bra men ibland drar det iväg långt över 60 minuter + vård av maskinen, rengöring, blandning av medicin, pepmask + andningsövningar 3 gåner per dag 15-20 minuter per gång, hon tar tillväxthormon en sputa varje kväll som tar fem minuter till 30 minuter med alla procedurer kring det. Vaknätter, kontakt med berörda personer typ skola, allergisköterska, konsulent mm ej läkarkontakter då jag verkligen inte vill mista rätten till vab. Vi måste skjutsa henne vart hon än ska klarar inte av cykel och får absolut INTE åka buss, matlagning, handling + lite annat tänk då att hon snart är 12 år!
* 9 åring som har behov av annan mat, smörjning och beovsmedicinering
* snart fyraåring med smörjning och medicinering mist 2 gånger per dag 30 min/gång i snitt. Tillägsmedicinering kring pollen med nässpray, ögondroppar etc bli i alla fall 30 minuter till per dag i sämre tider, under vintern flera gånger smörjning, vaknätter, mat etc
* 2 åring med samma som ovan men värre, konstanta ögon och näsproblem. går på allergidagis som ligger en mil omväg per resa så dvs 2 mil per dag mot 300 meter
Massa extra tvätt då vi MÅSTE ha strikt sluss hemma, matlagning, handling mm mm mm
Vi fick 1/2. Läs också om mama law. Vad kan man göra för att få folka att förstå????
gällande matlagning och bakning när man ska bort tog jag inte med det denna gång då de sagt att de itne tar hänsyn till det då det ingår i vanliga matlagningen
apoteket är en höjdare som jag glömt ta upp men det är verkligen mertid med tanke på att man ofta måste beställa mediciner, åka dit, köa, beställa för att göra en repis två dagar efter för att hämta sakerna...