-
då hoppas vi att det ändå är mjölken bara det får lite tid... jag menar så det itne är att hon reagerar på något annat, eller bara har ont i magen utan anledning.AmoreElin skrev 2009-05-19 22:08:31 följande:Tack! Ja det e ingen skillnad!
-
delicato har många mjölkfria produkter, sorbe, isglass mm
Mamalaw du är saknad -
allt vi äter och dricker när vi ammar levereras i flytande form till våra klimpar. Många bäbisar som föds under vinterhalvåret med den extremt torra luften får lite problem att ställa in sig från magen till torrhet och kan ge exekliknande torrhet. Är det en sån variant så borde huden på de små bli härligt mjuk nu med sommar fukt och lätta kläder
Härligt att höra men snälla var försiktig och rädd om den lilla magen, mjölk är fruktansvärt svår/hårdsmält för våra magarLindaB78 skrev 2009-05-19 22:33:59 följande:Jag är så glad. Lillen 14 månader var hos läkaren idag och kollade sina allergier. Han blev diagnostiserad som mjölk- och äggallergiker när han var 6 månader. Och mjölkallergin verkar ha vuxit bort! Hurra! Han reagerar fortfarande på ägg, men den allergin känns inte lika jobbig som mjölken. (Han har eksem som symptom).Så nu blir det glass i sommar...
Hoppas verkligen att allt går bra. -
ta en sak i taget du förstör eller förvärrar inget. Min dotter gick och var ganska kraftigt allergisk mot soja i flera år innan vi fattade att det hon fick istället för mjölk gjorde henne sjukGlass skrev 2009-05-19 22:48:24 följande:Nu får jag ju nästan ångest. Om det nu är ägg och jag håller på och kollar mjölken i et par veckor till, hur mycket värre kan äggallergin bli då? Jag funderar på att bara leva på, typ... potatis... eller något. Skojar såklart, men jag vill inte förvärra något.
Nu är det verdertaget men inte då....
-
vissa barn har skorv högt upp i åldrarna båda fem sex och sju år. Huden har legat våt och fet väl skyddad i magen och kommer sen ut till en torr och ännu torrare värld och huden ska där börja anpassa sig. Jag tror inte du behöver oroa dig alls över huden, håll koll mot infektioner, klåda sprickor osv. Men bara torrfläckar och mängder av pillbar skorv det brukar försvinna med tiden.
-
Ok, då ska jag lugna ner mig lite nu. Vill ju inte att hon ska ha någon allergi alls och känner av någon rätt ologosk anledning att det är min uppgift att se till att hon inte blir allergisk...
[/citat]
har hon väldigt allergiska anlag? Det är så lätt att läsa in fel i allt men som sagt många bäbisar är skrikiga, kräkiga, torra och knöliga inte alls så rosenskimrande gulligt som man vill. Det är lätt att glömma bort att bara njuta av bäbisen som den är. Börjar huden spricka osv som jag skrev tidigare eller verkliga diarreer, riktigt ont gråt osv, ja då ska man söka...
Njut, var lyckliga över er lilla skrutt så håller vi en tumme att ni slipper allergiträsket -
bara skorv äe absolut inget att oroa sig för det kan jag lova. Smörja och slrapa försiktigt så blir det mindre. Det är säker som på skrovliga hälar, går du på för hårt flippar det ut och kommer i dubbelmängde
inte för jag vill jämnföra eran plutta med en skrovlig häl
Men din har en del i bagaget att kanske ta med längre fram. Som din man säger man kan ha bara eksem och det går bra -
Mama Law skrev 2009-05-25 15:35:12 följande:
Än har ingen doktor ringt.... SUCK och åter SUCKska vi gråta ihop du och jag? Livet suger solen skiner men ett tungt moln hänger över "lilla" mig just nu. Känner bara för att emigrera eller något.
Vilken av männen skulle ringa? JS är på plats nu men reser bort i två veckor sa han till mig idag. Fast är det han som ska ringa kan det bli ganska sent, fler än en gång har han ringt mellan 8-9 på kvällen.
Hoppas han inte förlorat tron på Xolair nu
Jag fick post från FK, att de mottagit min överklagan för omprövning så har det gått vidare till någon enhet i Jönköping. Direktnumer till handläggare, ska nog ta mig ett snack med henne. -
Mama Law skrev 2009-05-25 20:08:50 följande:
Nää det är RB som skulle ringa, han är på avd 33 den här veckan men han har då inte ringt..... Nog för att wiking är bättre nu men får ju inte luft på nätterna ligger i brygga nästan för att öppna luftvägarna men ändå snarkar han fruktansvärt. Nää fortfarande är det som kan göra att det inte blir av Wikings ålder.Ring till handläggaren och hetsa lite sånt gillar jag..... Jag har fortfarande inte hört nåt från Fk..... iofs har de denna vecka på sig innan maj är slut men är så besviken över att det ska behöva ta sån tid..... vet en person som har fått beslut och hunnit med ansökan om höjning och förlängning innan jag ens fått beslut och då lämndes hennes första ansökan in ca 1 månad efter min. BlääääHelt sjuk är det. Nu ringer du i mrogon och får du inget vettigt ut från det hela då hotar du med och fullföljer det oxå med TV, lokaltidning, aftonbladet osv. Media skulle älska detta så kan du göra en JO anmälan på att de inte gör sitt jobb på ett bra sätt. Det ÄR skandal att en familj med svåra problem skall få ännu svårare problem tack vare deras handläggning. Tänk om vi fick såsa med en ansökan i ett haövårTill oss ringer folk och bråkar efter några dagar!
-
för "bara" prickar skulle jag inte ta bort banan.