Allergitråden!
Hon är två år, hela nätter kan bli förstörda innan det lyckas komma
Har börjat fundera vad sjutton det är nu har det varit så här länge och jag känner mig som en dålig mamma... man tror ju att det ska sluta.
tjoho en tårta har det blivit men itne som tänkt. jag var iväg med min nacke och har fått jordens reaktion med fross och värk. Barnen har fått göra allt med direktiv från sängen.
Kolajockset blev inte tjockt. mmf blev gjort och överhällt direkt, på direkten hällde flickorna över alla sköns strössel i rosa. får väl se om allt faller av när mmf stelanar till, söt är den
Men fick jag inte lägga något över den nu?
Knökfullt i kylen och den kan ju inte ställas ut i regnet.
Kan jag ha den framme med lock över? Eller smälter den då med
HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
för oss fungerade gulatomater och hade tur när det begav sig att det fans gulktechup
barnet i fråga gillade den men det såg ut som man hade på äppelmos på makarónerna
sprang på henne på stan. Har även pratat med H och det finns ingen journal från senaste besöket och ha sa att vi skulle ses som på måndag. H ska jaga på honom då och ringa mig för tid... Hur mår T?
Jag måsr skrutt, rektion efter kotknackaren. Kul när vi ska iväg på skolavslutning
Hur många liter mjölk har ni räknat att det går åt för era barn? Blir ju lite olika efter ålder så skriv gärna åldern.
Svårt att räkna hur mycket som går åt till bakning och matlagning... Gör jag stuvade makaroner åt mina fyra så är det en liter samt en liten havregrädde bara som exempel.
Ska nog komplettera min överklagan.
En sak till gällande mjölk. Sitter här och läser hur de skrivit om mjölken och merkostnaden för mjölkfrikost. För två barn ökas schablonen med 1.5 gång!!!
jag har fått merkostnad för fyra barn - mjölk
fördyradematkostnader enligt schablon 2139. De har sedan räknat 72 liter mjölk per barn och år. Hallå det är ju bara 1.3 liter per vecka och barn det blir ju bara 1,8 dl per dag. Mina barn dricker då minst ett glas på morgonen likaså till lunch, mellis och middag. Visst ibland annat men mjölk är vår huvudsakliga måltidsdryck.
fil/yougurt ersättning har de räknat med 27.6 liter per år. Inte tal om yougurt till mellis varje dag eller frukost. Nä yougurt är lyxvara
Vad räknar de in i schablon kostnaden, någon som vet?
Detta är iofs bättre än jag tidigare fått för tidigare har jag bara fått schablonkostnaden
Tidigare ökade schblonen något då det var fler allergier än bara ägg, men inte nu.
Mama Law skrev 2009-06-11 09:03:10 följande:
USCH jag låter som värsta neggodilen. Menar absolut inte att racka ner någonsmerjobb så jag hoppas ni inte tar det som så. jag vet verkligen vad ni gör och skulle jag vara handläggare skulle ni få ja! Nu är det tyvärr inte jag utan en bunt för mig idag idioter som inte alls förstår vad detta innebär.
Har en kompis med två barn med gluten, soja, mjölk och ägg samt pollen, de fick helt avslag
Tror aldrig hon orkade överklaga
mamma t 2 skrev 2009-06-14 19:04:34 följande:
på vår försäkring sa de att de tyckte det var bättre att vänta med att skicka in beslutet tills vi fått nytt efter överklagan...
Livet=en parodi
Fy skrutt och prutt säger jag.
När stora tjejen äntligen börjar reagera på Xolair och må lite bättre då smällde en förkylning till på gossen så han hostade så han var blå i två nätter var tredje timme airomirx2, dubbel pulmi osv. I går gick vi ner på airomiren har bara behövt en gång extra i natt. Minstingen har oxå varit risig och behövt massa extra airomir, trots full behandling rinnner ögon och näsa helatiden, fåt diverse eksem igen. I natt fick hon oxå ont i örat
Kronan på verket är jag själv. Fick jättetufft med astman på jobbet i måndags sen har det inte velat släppa har dubblerat min pulmicort mängder av buventol. Nu har slemmet börjat se ut som mossa
mysigt värre. Har ett tryck utan dess like testade peffa i morse, strålande 180, dubbeldos buventol 200 väntade en timme till lite drygt tog buventol igen. Jippie! Nu blåser jag 250. Helt anfådd... allergimottagningen har telefontid i eftermiddag. VC blir ju bara kaos. Lyckades få växeln att ringa igenom till en sköterksa som inte fattade något, skulle lämna en lapp till min läkare men säger oxå att han har ju mycket att göra och har fullt på sin telefontid i morgon. I morgon! Som om jag kan vänta
Måste väl ringa VC ändå.
har pratat med läkaren som dubblar pulmin ytterligare för mig samt en kur betapred. Blir jag inte bättre eller rent av sämre ska jag åka in akut. Vill inte det är midsommar och vi ska vara i skogen med husvagnen
är man väldigt känslig mot fisk kan man reagera på kyckling då de ofta föds upp på fiskmjöl.... prova köp majskyckling.