• mady

Allergitråden!

Agnes: låt bli rena fullkornsprodukter som sagt man klarar sig utan, avvakta och se vad som händer.

Mama Law: Inte sänkt hade bara 1/4 tidigare med bara på Joch J. Stora Js problem var svåra men långt ifrån som nu, skillnaden blir oxå störrre med åren. Hade inte ork och lust att överklaga sist. Nu är det ju för 4 barn och BETYDLIGT större problem. Gjorde första andningspasset och det tog 20 minuter. ME har jag i Blg

• mady

Coolt! Alltså att man kan testa mot så udda saker. Allt går väl men i dagens tider handlar det om pengar. Jag kan enligt min personliga åsikt tycka att vissa ibland går för långt i sitt testande. Märker man tydligt i sitt detektivarbete att barnet eller den vuxna reagerar på något, ja, då är det så. Tester visar inte allt, men verkligheten gör det.

Nu kommer jag sticka ut lite och menar inte att peka ut någon utan vill bara väcka en tanke....

Även allergiska personer kan ibland ha perioder med dålig mage utan att det behöver vara något nytt och börja plocka bort saker. Knallar veckorna på och magen fortsätter vara kass, då kan man börja plocka bort men komma ihåg att det kan ta lång tid. provar man en sak kan en reaktion komma för att kroppen är ovan men det ämnet. Häftiga reaktioner som att svälla i andningsorganen, nässelutslag, kräkningar osv är ju något annat. Det jag pratar om är kass mage och prickar runt munnen lite eksem kan kroppen skicka ut lite då och då oxå utan att det behöver vara något nytt (inte eksem alla Wiking)

• mady

Nej precis, man bör vara redo på en reaktion om man haft något borta och sedan inför det igen. Det jag menar är att man inte i panik bara plockar bort och bort utan sakta försöker. Det är lätt att glömma bort att se det "normala" icke allergiska barn kan vara kassa i magen i perioder då måste även våra barn få vara det.

Är du med hur jag menar?

• mady

Vi har blivit rekomenderade att inte ta tillskott av omega tre. Vi använder oss av mycket rapsolja istället. Samma nyttiga fetta. Den är oxå bra då den inte ger en direkt smak så den är kanon att ha på pasta och annat. Använder den till det mesta.

En läkare sa oxå att vi på sikt kan börja prova olika fisksorter. För är man inte superallergisk så kan man klara vissa ex lax men inte tåla sej...

Skumt, kanske? Vi ska när orken finns prova

• mady

Hm jag som tycker rapsolja just inte ger smak, sen skulle jag inte vilja ha den på sallad... mycket stor skillnad dock på oljor. Märkligt det där med att det itne skulle vara samma, eller samma är det ju aldrig, det vá på BVC de gav det rådet...

• mady

Plocka bort havre, finns andra produkter, majs? vi har köpt majsvälling samt kokat egen, även gröt som iofs blev dissad men vem "behöver" gröt

Jag skulle inte strida för en test, du är mamma och du vet sen spelar inte ett test någon roll han mår som han mår av havre vare sig en test visar det eller inte.

Lycka till

• mady
    Kavat skrev 2009-04-30 19:40:13 följande:
    Vår son tål lax, men makrill funkar inte (de två gånger vi testat) och vi har inte testat något mer än.Så visst kan det vara så att man tål en sort men inte en annan. Jag har en kompis som inte tål lax, men all annan fisk. Han tål superfärsk lax, men det bildas något ämne när den blir gammal (i föruttnelsen typ) så det är det han reagerar på. Men han är ju vuxen och har kunnat testa sig fram själv.
    COOLT! Då vet jag att det kna vara så, när orken finns då ska jag testa
  • mady

Vegetabilistk Fett = Fri frän mjölk
    Vegetabiliskt Margarin = Med mjölk

en liten grej som hjälper mig att komma ihåg.

Nu har jag filat på min överklagan... så nu ska den in sen är det bara att hålla tummar.

• mady

Mama Law skrev 2009-05-01 12:52:03 följande:

Jag hatar pollen och jag hatar Fk. Wiking mår piss, alvin mår piss och även största sonen nu pga pollen!!!! Hatar Fk för att dom inte fått ärendet längre än till kvalitetssäkring än, så på måndag blir det till att skicka in en anmälan och försöka få tag på enhetschefen för nu har jag lessnat ur totalt ska hela maj också gå innan vi får ersättning. Sen ska jag ju hinna tjafsa med TH också för att få ersättning om jag får höjt Vb. Jaja det blir en rolig start även på denna månaden också.
    Visst är det skrutt, man kan bara undra vad man gjort för fel här i livet? Fem underbara ungar för min del fyra för dig. här mår nu fyra skrutt i sin astma pga pollen och den femte är bara tät i näsan. Wilmer höll oss vakna hela natten fy-fn hur han lät. han har aldrig tidigare reagerat på pollen, inte så konstigt, han är ju bara tre...

Jag vill kunna njuta till 100% av våren, älskar värmen och solen. Vill du så har jag ett nummer till "vanlig" handläggare. har du provat att mejla? By the way, jag har mejlat dig
Svar på tråden Allergitråden!