Inlägg från: Blå Flygare |Visa alla inlägg
  • Blå Flygare

Allergitråden!

Snutten skrev 2009-06-01 22:10:11 följande:
    Jag kan inte komma imorgon tror jag! Får se lite hur Siri mår. Hon verkar inte må bra av värmen. Ikväll hade hon feber nästan 39 grader!
    Vad tråkigt! Hoppas hon snart mår bättre.

Vi andra ses imorgon - hinner inte kika mer i tråden föräns efter träffen, vi ska till allergimottagningen kl 8 imorgon. Zzznark.

Håller tummarna för ett bra besked från fk till MamaLaw.
  • Blå Flygare

Åter från allergimottagningen. Som vanligt lika många nya frågor som svar

Jag var inte ute o cyklade om pollen o vete, så nu ska vi ge aerius under pollensäsongen för att S ska kunna fortsätta med bröd i kosten. Risken med att ta bort det ur kosten är att hon kommer bli ännu känsligare mot sädesslag då, och det är mycket värt att hon kan äta det (o tåla smulor o mindre misstag på dagis osv), så då är aerius ok! Fick smälttablett.

För att minska mängden pollen hon får i sig rekommenderade läk sån cellulosa-nässpray. Såg sen på apoteket att renässans kommit med något liknande fast annat mekaniskt filter. Någon som testat det? Är det ok till småbarn? Pris?

Sen fick vi förskrivet nån nässkölj också som jag inte vet vad den heter eller hur den funkar. Känns tveksamt om S kommer acceptera den! Året runt; nu för pollen, sen mot förkylningar. Någon som testat?

Lägga provoceringar på is under pollänsäsongen för hon är på gränsen nu. Äter för lite, men går upp lite i vikt.

• Blå Flygare

Mama Law skrev 2009-06-02 18:48:15 följande:

Jobbigt att det va som du misstänkte, men kan ändå förstå att det känns skönt att inte vara ute och cykla med sina funderingar. Hoppas hon blir bättre nu bara!!!
    Mest skönt att veta hur jag ska göra, att inte gissa o "bråka" med maken om vad hon ska äta o inte
  • Blå Flygare
    Snutten skrev 2009-06-02 16:20:09 följande:
    Siri har öroninflammation! Jag fattar inte varför hon ALLTID får bakteriella infektioner. Vi kan iallafall åka på vår lilla resa eftersom vi har helt underbara föräldrar som ställer upp och passar Siri.
    Vilken tur ni har att de kan passa S Ni får ha en skön mini-semester. Hoppas S snart kryat på sig. Tror du inte det är allergin som gör det? Immunförsvaret har väl fullt upp med pollen så det låter väl resten passera
  • Blå Flygare
    2små2stora skrev 2009-06-02 17:43:00 följande:
    Här har jag missat massor ser jag. Har inte haft tide eller ork att hinna med då min skrutt varit ganska dålig med andningsbesvär av allt pollen som varit.
  • Blå Flygare
    Amulett skrev 2009-06-02 19:56:31 följande:
    Blå Flygare skrev 2009-06-02 18:27:36 följande: Menar du Renässans Pollen? kostar ca 140 kronor i så fall (ca 100 kr mer än vanliga Renässans var vad jag tänkte när jag såg den). Vet i övrigt inget om den.
    Ja det är den jag menar. Då vet jag i alla fall priset.
  • Blå Flygare
    Tabby skrev 2009-06-02 22:23:07 följande:
    Idag var lillen hos läkare och vi tog blodprov. Så nu får vi vänta 2 v på svar. Hoppas att något visar på blodprovet bara (då det inte är hlet tillförlitligt). Är säker på att det är allergi då eksemen dök upp i vinter helt plötligt och de är på samma ställen som när systern hade eksem. Har någon gjort patch-test på sina barn när pricktest och blodprov inte visat något? Har ni fått tjata till er det, då det itne verkar så vanligt?
    Behövde inte tjata, läk tyckte ist det skulle bli mycket spännande att se vad det skulle visa Tyvärr visade det inget det heller trots allergi.
  • Blå Flygare

Mama Law skrev 2009-06-03 12:47:25 följande:

Jag ringde kundcenter på fk och fick reda på att vi blivit beviljade Vb 50% och merkostnader på 36% så det blir till att överklaga. Bara att invänta beslut och skicka till trygghansa också.
    Helt rätt att överklaga.
  • Blå Flygare
    Slippy skrev 2009-06-04 12:02:30 följande:
    Okej, så det är så det är. Jag har hört/läst lite om en del som fått sprutor när dom är allergiska mot t.ex. pälsdjur. Känner en som blivit i princip helt bra i allergin efter det så det kan nog ligga nåt i det här med "teori nr 2". Tack så mkt för ditt svar!
    Man ska dock tänka på att det vid teori 2 inte handlar om att göra lite fel sporadiskt och det skulle hjälpa, utan att ge en kontrollerad mängd som en aktiv behandling. Ger man för mycket och det blir en ordentlig reaktion så måste man backa. Och blir det till noll så får man börja om på noll sen, och då kan det ta år t.o.m. innan det går igen.
  • Blå Flygare
    Dullan 79 skrev 2009-06-04 17:43:04 följande:
    Hej alla Problem! pollenalergiker och nybliven gravid!!! jag kör för tillfället med näspulvret Nasaleze men det hjälper inte så bra på natten! har ni några tips!
    Lomudal och en med kortison kan man också ta som gravid, den senare är receptbelagd.
Svar på tråden Allergitråden!