• Familjetrollet

    Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby

    välkomna hit till tråden för oss som har fastnat i traderaträsket

    Dessa regler gäller

    *du får inte länka till dina pågående/avslutade auktioner
    *du får länka till andras auktioner,skriv då att det inte är er auktion
    *du får inte söka efter saker här,ex jag vill köpa en lampa osv

    Om man behöver leta reda på ett försvunnet brev/paket kan man ringa posten:
    Obeställbara paket: 08-6785500

    OBS!posten nya porto from 1/1-09 är följande

    20 g 6 kr= 1 st
    100 g 12 kr=2 st
    250 g 24 kr=4 st
    500 g 36 kr=6 st
    1000 g 48 kr=8 st
    2000 g 72 kr=12 st

    brev som är mer än 3 cm tjocka eller bredare än 25 cm går som skrymmande brev och kostar 12 kr extra

    Nu är det bara att fortsätta att prata på i den trevliga traderatrådenMamma till 3 barn och en ängel april -06.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 10:22
    OBS även valörlösa frimärken from 2003 går att använda även i år!

    de går att använda frimärken från ex 2008 då de valörlösa saknar pris

    hoppas många passade på att hamstra frimärken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 11:12
    Nu har även DHL och tradera samarbete. för mer info kolla länken

    www.tradera.com/promo/dhl/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 18:00
    Här kan man spåra paket som har kollinr.där ser man lätt vart paketet befinner sig

    e-tjanster.pts.se/Asb/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 09:03
    ska du köpa begagnad vagn?kolla då här först så att du inte blir lurad på årsmodellen!

    sidan kan krångla om många är inne samtidigt

    www.geocities.com/barnvagnssnack/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 16:48
    Länken till traderatråden på facebook

    www.facebook.com/group.php

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 16:23
    Så här gör man när man vill använda sig utav DHL

    För att boka frakt med DHL

    Gå in i betaversionen på tradera, klicka på MITT TRADERA sedan på SÅLDA leta fram den auktionen det gäller klicka på pilen längst ut till höger vid ALTERNATIV välj där BOKA FRAKT klicka i DHL välj sedan paketstorlek och utlämmningsställe till sist godkänn och BOKA FRAKT då får man fram ett sändnings nr skriv detta på en lapp eller på paketet, kopiera det och skicka det i ett mail till din köpare denna kan då följa paketet via DHL's hemsida. Idag 10:33 (Svara)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-27 21:14
    flochtraderabloggen.blogg.se/2009/april/nicklistan.html

  • Svar på tråden Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby
  • Fluffguf
    h80 skrev 2009-04-02 15:13:07 följande:
    En av mina auktioner var uppe i 270, men nu helt plötsligt är den nere i 190??
    Jag gissar på att den som hade högsta budet blev avstängd, det har hänt mig en gång också.
  • white cheese

    Jag hajar verkligen inte...
    Att man budar på auktioner och sen ångrar sig, är ju extremt fult men på något sätt förståeligt. Men de som budar, och som efter påminnelse mailar att "jag sätter in pengarna idag", men sen struntar i det - varför gör man så? Varför bry sig om att maila en lögn, istället för att bara låta bli att svara?

    *sur för att flera köpare inte betalat*

  • white cheese

    För övrigt tycker jag det är lite irriterande att man har två månader på sig att lägga omdöme (då väntar åtminstone jag så länge som möjligt med att lägga neg, och hoppas istället få in pengarna efter ännu mera tjat), men bara en månad på sig om man vill få auktionskostnaden tillbaka för den första auktionen...

    Så, nu har jag gnällt lite, nu ska jag vara lite mer positiv.

  • grabbarnabus
    Alvinbus skrev 2009-04-02 14:09:15 följande:
    Fy tusan vad de drar in pengar på sådana jackor. Så mycket kostar de inte i Ullared, en hel del har utrop en bra bit över vad de själva har gett.
    Vad kostar de jackorna på Ullared?
  • Fluffguf
    white cheese skrev 2009-04-02 15:55:30 följande:
    För övrigt tycker jag det är lite irriterande att man har två månader på sig att lägga omdöme (då väntar åtminstone jag så länge som möjligt med att lägga neg, och hoppas istället få in pengarna efter ännu mera tjat), men bara en månad på sig om man vill få auktionskostnaden tillbaka för den första auktionen... Så, nu har jag gnällt lite, nu ska jag vara lite mer positiv.
    Ja det stör mig också, det kunde ju vara samma för båda!
  • Valaina

    Det är väl lite irriterande att säljaren ska ha pengarna på kontot inom tre dagar efter auktionsslut, men då jag betalade för 4 dagar sedan har hon inte ens skickat ännu... Lite störigt, jag är så sugen på paketet....

  • Familjetrollet

    white cheese skrev 2009-04-02 15:53:11 följande:


    Jag hajar verkligen inte... Att man budar på auktioner och sen ångrar sig, är ju extremt fult men på något sätt förståeligt. Men de som budar, och som efter påminnelse mailar att "jag sätter in pengarna idag", men sen struntar i det - varför gör man så? Varför bry sig om att maila en lögn, istället för att bara låta bli att svara?*sur för att flera köpare inte betalat*
    grattis i klubben.har en som vann tre auktioner den 21/3 och har ännu inte betalt.köparen säger att hon ångrar sig.men jag står på mig!bud är bindande,vilket står i alla mina auktioner,ingen betalning är lika med NEG omdömmen.köparen menar att 24 kr för alla auktioner är ingen stor summa.men allt jobb som jag har lagt ner på dessa tre auktioner,provision,jaga henne via flera mail under flera veckor skiter köparen i!

    här ska jag sluta med att sälja på T framåt sommaren.blir bara fler och fler oseriösa och krångliga köpare
Svar på tråden Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby