• knaster

    Vi som ska plussa i början av maj!

    Här ses vi igen, nya och gamla bekanta, för att ta nya tag, jämföra symptom, peppa, stötta och fira en massa plus i början på maj!

    Lycka till allihop!

  • Svar på tråden Vi som ska plussa i början av maj!
  • Loon

    Mamsterbabe: Men fy så orättvist!! Det kan ju inte stämma att man måste vänta 2 år (när alla andra får hjälp efter ett år!) bara för att man är ung. Låter ju inte vettigt!

    Visst, ni har fler år på er att "lyckas" till skillnad från några som är, låt säga, över 30. Men det handlar ju inte om det, det handlar ju om att man vill ha ett barn och att man vill veta vad som inte funkar!!

    Fy att behöva försöka över 2 år innan man får hjälp. Det tror jag INGEN vill, varesig man är 19 år, 26, eller 37!

    Jag hejar på dig! Du har all rätt till hjälp på precis samma sätt som de som är äldre!

  • Jkpg Deluxe

    Mamsterbabe: Förstår din längtan!! Åldern spelar ingen roll när man längtar mycket...till oss sa de att jag måste fylla 25 först innan utredning, men jag stod på mig, berättade som allt varit och att min man även gjort en testikeloperation som liten, då äntligen fick vi klartecken för utredning! Det var nu i april!
    Men vad händer, helt pltösligt plussat vi!!! :O :)
    Jag tror det kommer när du minst anar det!

    Vi har aldrig använt ÄL-test, tycker det verkar bökigt och stressande på nått vis...och så kan de ju vara missvisande också, nej....försök, om det går, att strunta i ÄL-tester och istället ha sex 2-3ggr/veckan så tror jag det löser sig för er snart! Tyvärr kan ju kroppen inte bli gravid varje månad heller...men de flesta!!! :) Kram!

    -Välkommen Smultrontårta!! Vi har en BF-tråd under "väntar barn" som heter nått med Bf 10 jan... välkomen dit! :) och hit med förståss... :)

  • Mamsterbabe

    Tack för erat stöd!
    Mensvärken mullrar i magen nu, så snart kommer mensen :(
    usch, jag mår inte bra just nu :(

  • Mamsterbabe

    ... & nu har mensen kommit.
    Fy faan, jag orkar snart inte försöka mer.
    Psyket är nere på botten & mensvärken gör så sjukt ont! :'(
    När är det vår tur att få bli föräldrar?!
    usch så patetisk jag är, sitter & gråter på jobbet.
    fan fan fan fan fan..

  • Loon

    Mamsterbabe: Kramar till dig!! Klart man får gråta! Det är så supertrist o helt värdelöst att få mens när man tänkt sig en bebis!!

    Men ge inte upp nu, det finns dom som försökt längre och till slut lyckats! Ingen vidare tröst kanske, men det ger ju lite hopp!

    Alla lyckönskningar till nästa gång!!

  • kela81
    Mamsterbabe Urs va tråkigt med mensen! Kramar! De sa två år till mig med hos mvc. Det verkar vara så på kommunala/landstinget eller vad de nu heter....Har ni råd att gå privat? Då får ni hjälp snabbare om ni bara hittar en bra klinik. Fast de kan vara tjorviga där med, Började på en där en kompis gått (hon är 36 jag är 27) och de fick jättebra hjälp direkt. Vi däremot fick "jaha, men ni är ju ganska unga ännu så ni har ju tid" SÅ nu har jag bokat tid på ett annat ställe där de verkar mycket trevligare....ska dit om en vecka och hoppas så på att de är bra!
  • Kstina

    Mamsterbabe: Stor kram till dig! Hoppas du orkar ta nya tag snart! Tänker på dig!

  • Mamsterbabe
    kela81 skrev 2009-05-12 10:04:24 följande:
    Mamsterbabe Urs va tråkigt med mensen! Kramar! De sa två år till mig med hos mvc. Det verkar vara så på kommunala/landstinget eller vad de nu heter....Har ni råd att gå privat? Då får ni hjälp snabbare om ni bara hittar en bra klinik. Fast de kan vara tjorviga där med, Började på en där en kompis gått (hon är 36 jag är 27) och de fick jättebra hjälp direkt. Vi däremot fick "jaha, men ni är ju ganska unga ännu så ni har ju tid" SÅ nu har jag bokat tid på ett annat ställe där de verkar mycket trevligare....ska dit om en vecka och hoppas så på att de är bra!
    Mja, vi har inte alltför mycket pengar.
    Vet du hur mkt det går på, på ett ungefär?
    Usch just nu är allt grått,
    & tillråga på allt så spöregnar det! :(

    Sitter här med en vetekudde på magen & smågråter ,
    när ska vi få känna känslan av sparkar i magen & tillslut få bli föräldrar?
  • knaster

    Jobbigt mamsterbabe!
    Tänker på dig. Jag vet precis hur det känns.

  • kela81
    Mamsterbabe skrev 2009-05-12 15:27:49 följande:
    Mja, vi har inte alltför mycket pengar. Vet du hur mkt det går på, på ett ungefär? Usch just nu är allt grått, & tillråga på allt så spöregnar det! :( Sitter här med en vetekudde på magen & smågråter ,när ska vi få känna känslan av sparkar i magen & tillslut få bli föräldrar?
    alltså, att gå å göra själva utredningen är ju itne så dyrt (eller ja, klart det finns dyrare ställen) dit vi ska kostar första besöket 260:- st, sen vet jag itne vad reseten av grejerna kostar. Men om man behöver någon behandling och redan har det utrett så kan man ju ställa sig i lanstingets kö sen.
  • Jkpg Deluxe

    Vi gick till en privat läkarmottagning! De var jättetrevliga!! första träffen kostade 300:-/person alltså 600:- totalt...men nu så har vi ju inte behövt gå dit mer...kanske skrämde utredningsplanerna igång kroppen? :P

    Tråkigt att du fick mensen....äter ni några tillskott å sånt? Typ zink?? Kram!!

  • Mamsterbabe

    Vi har försökt med allt känns det som.
    Jag har ätit båda folsyra, rosenrot & vitaminer.
    & sambon har ätit zink, folsyra & vitaminer.
    Men jag slutade med rosenroten ganska snabbt, den "förstörde" bara mensen ännu mer.
    Ja, jag måste hur som helst söka hjälp för min galet oregelbunda mens.
    Det är så hemskt att ALDRIG veta om den kommer på dag 27, 34 eller 49!
    Denna gången var det 45 :/ .
    Just nu känns det som om jag inte orkar försöka igen, hoppas & "behöva" ha sex varannan dag.
    Missförstå mig inte, jag älskar att ha sex med min sambo. Men att känna det där tvånget att nu " måste " vi, naee det gillar jag inte.
    Säg inte att jag inte ska tänka så utan att bara ha när vi känner för det,
    för det har vi försökt, men båda två vet ju på ett ungefär när ÄL inträffar & då blir det "tvångssex" iallafall. :(

    Är det någon mer som känner såhär?

  • Gräddis

    Mamsterbabe: vi har just borjat forsoka och jag kanner REDAN sa! Vi forsoker ha sex varannan dag genom hela cykeln eftersom min cykel kan vara valdigt oregelbunden. Har kopt ÄL-test som jag kommer att kora med nasta manad om det inte blir nagot denna manaden, for tvangssex ar verkligen saaa jobbigt (kan sta ut nagra dagar runt ÄL men inte hela manaden). Och jag ar radd att jag kommer att sabba vart sexliv med det! Grejen ar att vi har sex en gang i veckan max annars (bada trotta efter jobb osv) sa vi maste verkligen tvinga oss att ha sex mer om vi vill fa barn. Har du testat ÄL-stickor? Kan kopas billigt pa natet. Ni har ju forsokt sa lange sa jag antar att du kanske redan testat? Forstar din frustration!!!

  • Mamsterbabe
    Gräddeline skrev 2009-05-14 10:41:49 följande:
    Mamsterbabe: vi har just borjat forsoka och jag kanner REDAN sa! Vi forsoker ha sex varannan dag genom hela cykeln eftersom min cykel kan vara valdigt oregelbunden. Har kopt ÄL-test som jag kommer att kora med nasta manad om det inte blir nagot denna manaden, for tvangssex ar verkligen saaa jobbigt (kan sta ut nagra dagar runt ÄL men inte hela manaden). Och jag ar radd att jag kommer att sabba vart sexliv med det! Grejen ar att vi har sex en gang i veckan max annars (bada trotta efter jobb osv) sa vi maste verkligen tvinga oss att ha sex mer om vi vill fa barn. Har du testat ÄL-stickor? Kan kopas billigt pa natet. Ni har ju forsokt sa lange sa jag antar att du kanske redan testat? Forstar din frustration!!!
    Usch jag vet precis hur du menar. Tvångssexet är inte roligt alls, det tycker inte någon av oss. Men nu har jag sagt till mig själv, att så fort min mens är slut nu så får det bli varannan dag ända tills nästa mens, hur jobbigt det än blir.
    Japp, ÄLstickorna har använts & jag tycker bara att det är förvrrande, vissa gånger har man ÄL väldigt tidigt och ibland vädligt sent. Plus att det verkligen blir mer stress av det!
    Nej, varannan dag får det bli. . Det kommer bli svårt, men vi vill verkligen bli föräldrar :(
  • kela81
    27/4Nikko (5:e försöket) - Bättre lycka nästa gång
    28/4
    29/4
    30/4 Knaster (4:e försöket) mens 30/4 Din tur nästa månad!
    30/4 Kstina (4:e försöket) mens 30/4 Din tur nästa månad!
    1/5 lean (2:a försöket) - GRAVID, plussade 29/4
    1/5 Jessika82 mens 1/5, Din tur nästa gång!
    2/5 Cara Mia
    2/5 A S E
    3/5 Lalune (försök 8:e, MF januari), mens 2/5.
    3/5 sweetcord (1:a försöket)
    4/5
    5/5 Loon (4:e försöket), GRAVID, plussade 4/5
    5/5 Dodd Deluxe ("4:e" superförsöket, oskyddad sen -07!) GRAVID, plussade 9/5
    6/5
    7/5
    8/5
    9/5 kela81 (11:e försöket) Mens 15/5. Bättre lycka nästa gång!
    10/5
    11/5 Bruden1985(4:de försöket) Mens 6/5 på BIM+8 Bättre lycka nästa gång!
    11/5 Gräddeline (1:a försöket)
    12/5 Soffie79 (8:e försöket) Mens 5/5
    14/5Alyssa (1:a försöket) GRAVID!! Plussade 10/5

    GRAVIDA:

    tweety91, BF 6/1 -10
    lean, BF 7/1-10
    Loon, BF 10/1 -10
    Dodd Deluxe, BF 10/1-10
    Alyssa BF 20/1-10
  • Gräddis
    Mamsterbabe skrev 2009-05-15 08:35:35 följande:
    Usch jag vet precis hur du menar. Tvångssexet är inte roligt alls, det tycker inte någon av oss. Men nu har jag sagt till mig själv, att så fort min mens är slut nu så får det bli varannan dag ända tills nästa mens, hur jobbigt det än blir. Japp, ÄLstickorna har använts & jag tycker bara att det är förvrrande, vissa gånger har man ÄL väldigt tidigt och ibland vädligt sent. Plus att det verkligen blir mer stress av det! Nej, varannan dag får det bli. . Det kommer bli svårt, men vi vill verkligen bli föräldrar :(
    Ja det kanske till o med blir annu stressigare med stickorna?! Ja vi far val se hur det blir, kor manaden ut iaf sa far vi se....funderar aven pa hur vi ska gora nu i helgen for vi forsoker ha varannan dag sa att inte spermiekvantiteten minskar men borde man ha varje dag runt ÄL?? Vad tror ni?? Haller med dig mamsterbabe, vi kor ocksa pa tvangssex for vi sa garna vill bli foraldrar!
  • Jkpg Deluxe

    Nej vad tråkigt Kela.....! :(

    Gräddeline: jag tror det räcker med varannan eller var tredje dag, tvångssex är ju nog så jobbigt och om man "måste" varje dag så blir det ännu värre/mindre kul...! så var tredje så kanske ändå lusten åxå finns med.. :)

  • Gräddis

    Jkpg Deluxe skrev 2009-05-15 18:00:10 följande:


    Nej vad tråkigt Kela.....! :(Gräddeline: jag tror det räcker med varannan eller var tredje dag, tvångssex är ju nog så jobbigt och om man "måste" varje dag så blir det ännu värre/mindre kul...! så var tredje så kanske ändå lusten åxå finns med.. :)
    Tack for radet :0) Vi kor nog pa varannan dag i fortsattningen med. Forresten, kan smartor i hogra delen av nedre magen o rygg vara gravidsymptom?? Eller ÄL-symptom?
Svar på tråden Vi som ska plussa i början av maj!