• susannanilsson86

    Någon från Jönköpinghär? :)

    Hejsan!
    Jag undrar om det finns någon från Jönköping här inne som planerar barn?
    Det skulle vara roligt i såfall :)

    Ha det bra alla där ute i vår vädret :)

    Kram

  • Svar på tråden Någon från Jönköpinghär? :)
  • susannanilsson86
    Issa79 skrev 2009-06-29 11:40:16 följande:
    Yes. allt som skrivs in i det systemet kan läsas av din bm precis som bm på ryhov kan läsa vad din bm har skrivit in. På UL går de igenom bebisen med dig o du får själv veta hur allt se ut o så så du behöver inte oroa dig.
    okej så proverna jag ska ta på inskrivningen, får jag veta om det resultatet då på ryhov eller går den bm bara igenom bebisen?
  • Issa79

    Miixs: Jobbar du på hemtjänsten i Tenhult? Bara nu över sommaren eller? Jag arbetade lite extra där innan jag fick in en fot som timvik på Västerhäll istället.

  • Miixs
    mejola skrev 2009-06-29 11:38:42 följande:
    vad bra, jag har saknat honom
    Mm, jag sa det till honom {#lang_emotions_wink}.. han sa att han skulle fösöka komma in i arbetet igen.. men det var lite varmt just nu.. men han är på god väg nu iaf =)
    susannanilsson86 skrev 2009-06-29 11:42:52 följande:
    okej så proverna jag ska ta på inskrivningen, får jag veta om det resultatet då på ryhov eller går den bm bara igenom bebisen?
    Dom prover som görs vid inskrivning får du reda på när du är där.. det är oftast stick i fingret o urinprov..
    Issa79 skrev 2009-06-29 11:43:07 följande:
    Miixs: Jobbar du på hemtjänsten i Tenhult? Bara nu över sommaren eller? Jag arbetade lite extra där innan jag fick in en fot som timvik på Västerhäll istället.
    Japp, ska vara där i sommar =) Blir ju mamma i oktober så det är bara för att fylla upp kassan innan mammapengen =) Jag trivs jätte bra! Aha, då är vi ju nästan på samma jobb (om du hade jobbat).
  • mejola
    Miixs skrev 2009-06-29 11:54:42 följande:
    Mm, jag sa det till honom .. han sa att han skulle fösöka komma in i arbetet igen.. men det var lite varmt just nu.. men han är på god väg nu iaf =)
    det låter ju perfekt ju, ja värmen kan jag förstå, inge kul att flyga med ett tungt paket då ju
  • Issa79
    susannanilsson86 skrev 2009-06-29 11:56:23 följande:
    får jag veta svaren på ryhov eller i huskvarna?
    Vi pratar om ett vanligt UL? Det som görs i v 18? Då får du veta allt medan det görs. BM pratar hela tiden med dig o går ingenom vad hon tittar efter o vad hon ser. Sen får ni köpa bilder.

    Allt skrivs in i journalen som din bm i huskvarna också har tillgång till o sen kan ni prata om det vid nästa besök om du vill.
  • Issa79

    Miizs: Ja nästan. Hade verkligen sett fram emot att få jobba. Grymt trist att vara sängbunden. Men får vara glad att jag e hemma istället för att vara inlagd på sjukhuset. *taiträ*

  • susannanilsson86
    Issa79 skrev 2009-06-29 12:00:53 följande:
    Vi pratar om ett vanligt UL? Det som görs i v 18? Då får du veta allt medan det görs. BM pratar hela tiden med dig o går ingenom vad hon tittar efter o vad hon ser. Sen får ni köpa bilder. Allt skrivs in i journalen som din bm i huskvarna också har tillgång till o sen kan ni prata om det vid nästa besök om du vill.
    okej men svaret på mina prover som togs vid inskrivningen dom får jag av bm i huskvarna eller?
  • Issa79
    susannanilsson86 skrev 2009-06-29 12:02:35 följande:
    okej men svaret på mina prover som togs vid inskrivningen dom får jag av bm i huskvarna eller?
    Svaret på de prover som de tog vid inskrivningen till mödravården? Ja det får du hos din egen bm. Det på ryhov är bara UL.
  • susannanilsson86
    Issa79 skrev 2009-06-29 12:04:34 följande:
    Svaret på de prover som de tog vid inskrivningen till mödravården? Ja det får du hos din egen bm. Det på ryhov är bara UL.
    Aha okej, ogillar blodprov, tar bm i huskvarna blodproven med eller?
Svar på tråden Någon från Jönköpinghär? :)