• Svar på tråden Phil and Ted VIBE Del 5
  • Kickan 84

Angelzezzan: Nä, vi har bara den tyvärr... trodde ju liksom att man bara behövde en vagn!

Ska ringa igen och höra vad fan de pysslar med...

• Kaxmaja
    Kickan 84 skrev 2009-04-03 11:08:26 följande:
    Angelzezzan: Nä, vi har bara den tyvärr... trodde ju liksom att man bara behövde en vagn! Ska ringa igen och höra vad fan de pysslar med...
    VA? Bara behöver 1 vagn Nej de har jag aldrig hört Håller ju på med övertalningskampanj om att köpa vagn nr 4 och 5 här hemma nu

Bor du nära Oslo kan du få låna en vagn av mig i någon vecka
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kickan 84

Här rensade vi ur när vi köpte Viben och tänkte bara klara oss med den... det går inte att ha hela hallen full heller...

• Kaxmaja
    Kickan 84 skrev 2009-04-03 11:14:15 följande:
    Här rensade vi ur när vi köpte Viben och tänkte bara klara oss med den... det går inte att ha hela hallen full heller...
    Shhh inte så högt sambon kanske hör. Jo självklart kan man ha hallen full. Just nu står UJn i hallen, Viben i Samuels sovrum och CCn i vardagsrummet Kommer dock bli lite omfördelningar när lillebror kommer och Viben börjar användas. Då ska den oxå upp till hallen
  • Kickan 84

Helt ärligt så blev jag galen av att snubbla över ett gäng vagnar, men vi har så liten hall och resten av hemmet ligger på plan 2, och släpa i trappan inne känns inte som ett alternativ. Onekligen hade det ju varit bra med en "reserv" nu men nja, jag saknar dem ändå inte så mycket!

• Kaxmaja
    Kickan 84 skrev 2009-04-03 11:42:05 följande:
    Helt ärligt så blev jag galen av att snubbla över ett gäng vagnar, men vi har så liten hall och resten av hemmet ligger på plan 2, och släpa i trappan inne känns inte som ett alternativ. Onekligen hade det ju varit bra med en "reserv" nu men nja, jag saknar dem ändå inte så mycket!
    Vi har oxå liten hall och trapp mellan hall och resten av lägenheten. Anledningen till att CCn står i vardagsrummet är att Samuel sover i den på dagarna ute på balkongen Så den står innan för balkongdörren
  • eilenna78

Det där med var vagnarna ska vara är mitt lilla gissel nu... Fick min vibe i förrgår och jag går och påtar och fixar med den lite då och då. (läs boar... )
    har en Bugaboo sedan innan som jag absolut inte tänker göra mig av med! Har två ramar med liggdel på ena och sittdel på andra så den kommer ju att användas flitigt den med. Bara att klicka av och byta till det man ska använda på 2 sek.
    Nu står båda vagnarna i vår lilla, lilla hall. Så kommer vi inte att kunna ha sedan, det är helt säkert. Funderar på om Viben ska få bo i förrådet och att man tar in liften bara... Eller om Buggan ska få bo där...
    Suck... I-landsproblem eller vad???

Köpte iallafall en superbra lift på Odenplans vagnar som hör till en Qeenettevagn egentligen. Den e liiite knepigare att få in helt smidigt, men den är mycket rymligare och har högre och mer skyddande kanter. Kanten går precis upp  och fram till syskonsitsens slut, så det blir alltså inget glapp i fotändan.
    Är jättenöjd! Om lillebror kommer matcha storebror i växt skulle ha ha växt ur cocoonen efter bara ett par månader! Nu kan han växa 10 cm till innan den blir för liten!

• gossansmamma

har en vibe och undrar vad ni har för skötväskor till den?
    vill inte ha någon skip hop utan en annan variant!
    Är det någon som har bilder på hur ni satt väskorna är jag intresserad utav att se det också.

• mansixxa
    Magda78 skrev 2009-04-03 00:23:34 följande:
    Jag skulle vilja veta om det finns någon smart liten väska till Viben? Träffade på en pappa idag med en Vibe som berättade att han sett att det fanns någon mindre form av väska som man kunde fästa "bakom varukorgen" som på en UJ om ni vet/förstår vad jag menar. Någon som har en sådan eller kan länka till en bild?
    Vet inte om han syftade på en Basebag, men den hänger du på stommen till varukorgen. Jag har en och även om jag inte hunnit mer än skruva ihop vagnen (fick hem den igår) så tycker jag att den verkar riktigt bra. Bra att kunna gömma undan blöjor, våtservetter mm i den och ändå ha dem skyddade utan att för dens skull behöva en skötväska.

Bild på Basebagen finns här: www.babyzoop.co.uk/images/philandted/VibeBaseBag.jpg
  • caxie

Hur sätter man fast skiphop duo väskan på sidan av vagnen? har den nu på styret men när bebis kommer så måste den sitta på sidan men kan inte hitta ngn bra plats att hänga väskan på. Har ngn här en skiphop duo till viben? vore kul och få se en bild oxå hur den sitter fast

♥ Felicia 061211 & lilla mini 090505 ♥
Svar på tråden Phil and Ted VIBE Del 5