numberone skrev 2009-04-06 12:48:08 följande:
Idag har vi äntligen fått hem vårt lilla djur... Pandan!! Å så har vi beställt en liten pony till Ellen med ... I love dessa namn!! Frågade även efter en vagn men de svarade bara med att fråga om den vi har inte funkar... Jo den funkar ganska ok men vi har inte råd att lägga 10 000 kr på en till. De verkade inte speciellt hjälpsamma när det gäller vagn men jag tycker att det verkligen borde vara nåt för dem att satsa på till oss, dels för att ellen ska börja på dagis och behöver en special eftersom hon inte kan sitta i en vanlig och dels för att vi ska kunna komma ut lite mer....
Som sagt Bingon från hjälpmedelscentralen blir Axels 7:e vagn. o vi var tvungna att köpa en sulky (emmaljunga scooter á 2000kr) för att överhuvudtaget komma i fråga med en vagn för dem. Kan ju hoppas man får tillbaka en del när man sen säljer den på blocket. Brio sittyn gick jag bara back 400kr på, en 700kr o en står i garaget o en har vi ju använt mycket så den sålde vi precis för 1000kr (köpte den i mars-08 för 3000kr). Har lagt ner mycket på vagnar o när de tyckte att jag skulle köpa en Brio Go för 5000kr för att ha i ett år då sa jag NEJ!!!
Fast jag tror inte du ska dra på att ni inte har råd med en till till lillasyster för det köpre de nog inte det får man liksom ta när man får syskon att man behöver en ny vagn då.
Försök övertyga dem om att Ellen faktiskt inte kan sitta i vagnen!!!!!