Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

adams family skrev 2009-04-07 18:33:21 följande:
    Tack tack .... Och det fortsätter med skryt blir aldeles knäpp snart för det kommer för mycket från unge herrn jag hänger inte med i svängarna... Idag kallade Rivers ass honom för galen när han busade med melliset och försökte få tag i leverpastejen. En stund senare frågade hon vad han tyckte att hon var när de lekte och gissa om hon tappade hakan när river klart och tydligt svarade GALEN!!! Resten stod och gapade för ingen har riktigt fattat trots att vi berättat att han sagt vissa ord hemma....SÅ här har hans resurs i över tre år försökt få River att kalla henne vid namn och nu när han äntligen säger ngt så 'är det att hon är galen   Stolt så jag spricker är jag...Imorgon ska vi hämta nya ortoser och skor Förra veckan ringde det och frågade om River var känslig för om det blir fel mönster för det hade blivit lite galet...... Viss felmån kan vi ta men inte de rosa ortoserna som det råkade bli så de fick snällt göra om med rätt mönster Döskallar ska vi ha eller dumskallar som lillasyster säger..
    hihihi
    ni hade ju kunnat skicka dem till Axel...

o vad roligt att han säger just så....det hade ju hon sagt
    Mamma till Anton 12år och Axel 23månader
  • Jontesfru

Axel får Bingon den 17/4 nästa fredag. Jippi! då skulle vi titta o prova ut en ny duschstol också en svan eller flamingo. vilken är bäst? Det roliga är att vi kommer aldrig få in den i duschrummet hur mycket Birgitta från HMC säger att det går. för vinkeln är för snäv... men vi ska nu sätta Axel i duschstolen i hans rum o köra in den i duschrummet, men vi lär få lyfta den över toaletten för att det ska gå och då försvinner ju hela vinsten med att slippa bära Axel...då ska man bära Axel och stolen! Ja vi får se hur det går. (är på ett rätt gnälligt humör idag förlåt!)

• Jontesfru
    Snuffe skrev 2009-04-08 14:31:20 följande:
    Själv har jag bara erfarenhet av flamingon och tycker att den är toppen. Man kan luta ryggstödet bakåt om man ska duscha tex så att man inte får shampo i ögonen.
    Går den att höja o sänka?

skönt att den går att luta, det är det jag gillar med manaten som vi har nu att den går att luta.
  • Jontesfru
    Snuffe skrev 2009-04-08 15:12:02 följande:
    Vi kör precis som Ulricaa. Flamningon använder vi när Olivia går på toa, annars har vi en duschbädd, som vi även har som skötbord.
    det var det tal om här också längre fram, när badrummen är ombyggda till ett o STÖRRE!!!! som Birgitta från HMC sa "en duschbädd hade inte gått in i detta badrum"
  • Jontesfru
    ulricaa skrev 2009-04-08 15:57:10 följande:
    I vårt gamla hus anpassade vi badrummet så att en dushbädd fick plats. Problemet var bara att vi var tvungna att rulla undan den så fort VI skulle duscha... Den rök ganska fort, eftersom Manateen funkar så bra. Vi har Manateen på hjul så den kommer upp en bit! Men nu i Liams egna stora badrum så får vi plats med duschbädd... han tycker att det är toppen, för det blir nästan som en rutschkana!!!
    hihihi ja en rutchkana är ju alltid roligt att ha!

Ja vi får se hur det blir framöver.
  • Jontesfru
    siren skrev 2009-04-09 07:33:18 följande:
    God morgon! Tittar in en snabbis och önskar Er alla en GLAD PÅSK! Vi tillbringar påsken på sjukhus med Alvin som efter sin knappoperation bara kräks och går ner i vikt, får se om de hittar på orsaken och kan hjälpa honom. Kram
    ajajaj så skulle det ju intebli! Ha en så glad påsk du också.
  • Jontesfru
    Deanna skrev 2009-04-10 21:15:03 följande:
    EN VARNING!Jag har valt att vara anonym för alla utom de jag har lagt till i min gästbok (förhoppningsvis har jag kommit ihåg att lägga till alla i denna tråden!)Av en slump upptäckte jag idag att min sida, min blogg, mina foton etc som jag låst för övriga personer, stod helt öppen pga av att plusmedlemskapet inte gällde längre. Familjeliv har inte skickat ut någon som helst påminnelse om att PLUS-tjänsten skulle gå ut och att de då låser upp ens sida så den blir tillgänglig för alla....och går man in i statistiken ser man att det ändå är kanske 5 oinloggade gäster som varit inne varje dag...Blev enormt irriterad på detta, men insåg att jag bara kunde välja på att omedelbart betala, eller radera hela profilen....så det blev till att akut langa fram Visakortet.Jag har inte ens funderat på att medlemskapet höll på att gå ut då de ju skickar ut sin j-a tidning och det var inte längesedan den kom.Någon annan varit med om detta? 
    oj! nej det var ju inte kul! Va  märkligt att de inte informerar innan o att de öppnar upp sådär!
  • Jontesfru
    ulricaa skrev 2009-04-11 20:01:29 följande:
    www.facebook.com/album.php?aid=100699&id=6688...lite nya bilder på gipskungen! (orkar inte lägga in här också)
    har sett dem o vilken kille! Tapper o glad som få! Tänk om man var hälften så glad som din Liam!

Glad Påsk på er alla!
  • Jontesfru

Är tillbaka i arbete igen. o nu har jag varit på 4 olika småbarnsavdelningar på 2 dagar. Det är inte så roligt som det kan låta att vara pool! Alla namnen snurrar o det är nog många som jag sagt fel namn till.

Idag så blev det rätt jobbigt vid lunchen. Barnet bredvid mig (blev 2 år i måndags) kladdade nåt oerhört med maten o det är man ju van vid från arbetet men det är ju inte riktigt så hemma med knapp o så. Så arbetskamraten vid bordet bredvid sa till mig med barsk ton att du har ju själv ett barn i den åldern så det vet du väl hur det kan se ut!!! oavsett hur Axel kladdar eller ej tycker inte jag det är OK att kasta omkring med maten. men det som kändes är att hon vet att Axel har knapp o att han inte kladdar pga det. Är rätt känslig kanske men det är jobbigt för det. O desutom är över hälften av barnen på de 4 avd. i samma ålder som Axel och det känns när man ser allt de kan o gör som man inte ens vet om Axel någonsin kommer kunna. Samtidigt så värdesätter jag nog mer vad Axel faktiskt kan än många av de föräldrarna.

Förlåt om det blev lite gnäll nu men behövde nog skriva av mig lite.

• Jontesfru

Adams
    Håller tummarna för att allt går så bra det bara kan!

Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!