CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!
ni hade ju kunnat skicka dem till Axel...
o vad roligt att han säger just så....det hade ju hon sagt
Axel får Bingon den 17/4 nästa fredag. Jippi! då skulle vi titta o prova ut en ny duschstol också en svan eller flamingo. vilken är bäst? Det roliga är att vi kommer aldrig få in den i duschrummet hur mycket Birgitta från HMC säger att det går. för vinkeln är för snäv... men vi ska nu sätta Axel i duschstolen i hans rum o köra in den i duschrummet, men vi lär få lyfta den över toaletten för att det ska gå och då försvinner ju hela vinsten med att slippa bära Axel...då ska man bära Axel och stolen! Ja vi får se hur det går. (är på ett rätt gnälligt humör idag förlåt!)
Är tillbaka i arbete igen. o nu har jag varit på 4 olika småbarnsavdelningar på 2 dagar. Det är inte så roligt som det kan låta att vara pool! Alla namnen snurrar o det är nog många som jag sagt fel namn till.
Idag så blev det rätt jobbigt vid lunchen. Barnet bredvid mig (blev 2 år i måndags) kladdade nåt oerhört med maten o det är man ju van vid från arbetet men det är ju inte riktigt så hemma med knapp o så. Så arbetskamraten vid bordet bredvid sa till mig med barsk ton att du har ju själv ett barn i den åldern så det vet du väl hur det kan se ut!!! oavsett hur Axel kladdar eller ej tycker inte jag det är OK att kasta omkring med maten. men det som kändes är att hon vet att Axel har knapp o att han inte kladdar pga det. Är rätt känslig kanske men det är jobbigt för det. O desutom är över hälften av barnen på de 4 avd. i samma ålder som Axel och det känns när man ser allt de kan o gör som man inte ens vet om Axel någonsin kommer kunna. Samtidigt så värdesätter jag nog mer vad Axel faktiskt kan än många av de föräldrarna.
Förlåt om det blev lite gnäll nu men behövde nog skriva av mig lite.
Adams
Håller tummarna för att allt går så bra det bara kan!