OttarpsLisa skrev 2009-06-18 21:48:37 följande:
Att mitt barn också ska få följa med överallt tar jag för givet men hur personalen tar honom dit (hans förskola är i två våningar och har en kuperad trädgård) känner jag är ett arbetsmiljöproblem. Om personalen och personalansvariga känner att de hur lätt som helst bär 20 kilo Axel (men kanske 25-30 kilo om två år) på ena armen och permon under andra (ha ha ha) så vill jag inte stå i vägen för dem. I min verklighet vet jag att det inte är så enkelt som personalen kan tro innan de lyfter runt på honom flera gånger varje dag men om de inte vill lyssna på det örat så får de ta konsekvenserna av det, jag har ju tillräckligt med problem som jag har
det.Om min son däremot blir kvarlämnad när de andra barnen går iväg då kan jag meddela att jag blir lite lätt kinkig, milt sagt :)Snuffe Tjoho!!!! så roligt!Sofia, skönt att ha den bollen i rullning nuVill någon dela med sig av det där med hur man söker bilstöd, hittills har vi klarat oss med bakåtvänd bilbarnstol och buckel men nu börjar vi inse att vi måste anpassa på något sätt och sätta in en bilbarnstol.Glad midsommar allihopa och håll tummarna för att det inte blir för mycket regn.
Den 12 maj ansökte jag om bilstöd, blev beviljad den 27 maj köpte bil 12 juni på måndag betalas bilstödet ut... Så det gick snabbt för vår del!
Jag skrev ut de blanketter jag hittade på FK. Skrev i varför vi behöver bilstöd så ingående jag kunde, lyft, snart ev. rullstol, alla hjälpmedel (inkl måtten ihopfällda skrev jag) etc etc. Jag skickade med alla läkarintyg jag har sedan vårdbidragsansökan och det skulle behövas ett eget läkarintyg just ang. detta men när hon ringt o intervjuat mig så diskuterade vi att det läkarintyg som vi precis fått angående personlig assistent ansökan så trodde hon att det skulle räcka och det gjorde det!
Så mitt tips är att skriva ner så mycket du kan o skicka med så mycket du har, sen kompletterar du om det behövs och när de ringer hem kan du ju även där ta upp saker. Jag mitt nöt hade ju glömt kryssa i om bilanpassning, men det gjorde hon på FK åt mig. Bra service på bilstöd i Västervik tycker jag!
Hoppas du blev lite klarare även om jag känner mig ganska förvirrad nu. Inboxa annars.