-
Förstår till fullo att du vill säga upp dig som CP-mamma. Låter inte roligt! Kramar från oss.Snuffe skrev 2009-05-07 14:44:21 följande:Sist vi var och träffade Olivias neurolog så började vi prata om kisseriet. Hon har varit förstoppad sen den dagen hon föddes och jag hade funderingar på hur "förstoppad" man kan bli ang kisset.Fröken gör alltid en min när hon kissar, som vi tolkar som obehag. Vi fick en remiss till FBH och skulle få träffa en uroterapeut.Eftersom vi alltid har uppfattat det som om Olivia "håller sig" väldigt länge så skulle vi skriva i ett kiss-schema. När vi höll på med det så insåg vi att hon inte alls håller sig, hon är en "små-skvättare".I Onsdags så hade vi dejt med uroterapeuten och vi skulle göra en "bladder-scan" på Olivia flera gånger under fm (dvs man mäter hur mycket urin man har i blåsan)Nu visar det sig att när Olivia kissar, så kissar hon inte klart, utan hon har mellan 50-100 ml kvar i urinblåsan och det är rätt mycket med tanke på att hennes blåsa rymmer ungefär 180 ml.Nu kommer det följa flera utredningar, men det lutar nog åt att vi kommer få börja tömma henne på urin.....Suck, nu orkar jag snart inte mer. Kan man få säga upp sig som cp-mamma ett tag???
-
den såg toppen ut, men storlekarna var alldeles för stora för vå kille. Hoppas det finns en liknande i nästa kollektion.adams family skrev 2009-05-08 21:34:26 följande:Ett litet tips för spastiska armar som inte är så lätta att få in i jackan... VI har köpt en anorak från minymo som har dragkedja hela vägen under armen... Kanon nu slipper vi fightas vid påklädning... säkert fler som känner igen sig... den finns nu på rea här.. www.busfrot.se/
-
Malin neli
Låter som om du borde byta fsk till ett där de faktiskt GÖR SITT JOBB!!!
Axels är helt otroligt. När han fick äta. så fixade de så att Axel fick äta yoghurt eller fil till mellis. Axel var den enda som åt efterrätt varje dag (då vår dietist rek.det) oftast chokladpudding (som Axel älskade) o när det var fruktstund så fick Axel någon smaksatt yoggi. o där är alltid en i personalen som ser till att han kan göra allt de andra gör på hans sätt. Om några dagar ska de ha något slags rus på gården där barnen får leta ledtrådar o så kan man hitta nått. o då ska Axel få vara med o springa i sin Bronco. de har till o med gjort en egen runda för honom där de går med honom o de som är nya på hans avd. (småtttingar som inte kan gå så bra). Det gör att det känns så bra att lämna honom där. och det är ju så det ska vara man ska inte behöva kämpa för att få barnets behov tillgodosedda.
-
Vimmerby camping var det någon som skulle bo på.Caro79 skrev 2009-05-09 21:47:41 följande:Har alla fixat boende för cp-träffen? Var inne och kollade på astrid lindgrens värld men nu fanns det ine några lediga stugor längre. Förslag på annat boende?
-
Polarn & pyret har sånaDeanna skrev 2009-05-10 08:42:35 följande:Apropå anorak med drgakedja; Någon som vet var man kan köpa överdragsbyxor med dragkedja hela vägen i sidorna i barnstorlek? Vore ju bra i walkern!
-
AAAH jag blir knäpp! Jag hatar bilar och jag hatar Boncon o jag hatar bingon!!! Varför jo! Bilen är för liten o bingon o broncon för stor....ska man ha in de två så finns det inte en chans att man får plats med resväskor eller nått annat. Och om man ska åka iväg så kan det ju vara bra o ha! har hittat en bil som ser TOPPEN ut men inte har vi råd med att betala ett billån på runt 4000kr/mån. Blä!! Annars är det helt ok! (behövde bara få ut det!)
-
numberone och adams family
Va varför tänkte jag inte på det??? TACK FÖR ERT UNDERBARA TIPS! om vi får det så fixar vi ju det!!!!
-
håller på o bearbeta min ena kusin. Som är utbildad industridesigner, som nog de flesta som utvecklar hjälpmedel är, att sluta på ericsson o börja utveckla snygga hjälpmedel, men har inte lyckats än. Men med alla varsel som är lagda kan man ju bara hoppas!!! (jag skämtar hoppas inte hon blir varslad) men hon skulle ju kunna jobba lite vid sidan om, hennes man gör ju ortoser o andra sådana hjälpmedel så de kunde ju göra något tillsammans!
-
Så idag damp HSAN svaret ner i brevlådan. Bm fick en varning. Så var det avpickat!
-
Läser dagligen om Alvin o hans familj.SaraKS skrev 2009-05-11 19:09:13 följande:adams family skrev 2009-05-10 21:26:17 följande: www.laceup.babyblogg.se Kika gärna in hos oss!