Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

suz75 skrev 2009-05-28 19:28:15 följande:
    Grattis Adams Dessvärre har vi idag fått negativt beslut fr LSS. Inga utökade timmar för move and walk. Även fjällenresan. Lsshandläggaren påpekar ang föräldraansvaret plus att vi har ass ersättning och det skall täcka det mesta. Så nu går våra jurister vidare med detta till länsrätten. Allt verkar så skumt. Skönt att slippa strida i detta själv ....Vi har försökt få nya intyg till överklagan men vi får inget fr HAB då Jolina har intyg men inte speciellt bra intyg. Så nu har jag ringt och även mailat hela hab teamet om jag inte får en bra motivering varför vi inte får ett intyg går vi till media. Ska man behöva ta till media? Nej tycker jag inte men varför är de så motsträviga i denna förbaskade stad Hur mkt till skall man orka igentligen...
    Suz75
    Något som slår mig är att det verkar så otroligt olika från hab till hab. och det är ju så sjukt orättvist alla hab borde vara bra o till för de som är inskrivna.

Det borde finnas någon sorts mall för intygen (ja lika kan de ju inte se ut då våra barn ju trots allt är individer) så det blir ja hur ska jag säga rättvist för alla våra barn (hoppas ni förstår vad jag menar även om jag inte får det på pränt).

Fick själv höra från FK (så sent som igår) att våra intyg (från bla hab) var så bra så det fanns inget att fundera på. Och det är ju så det ska vara o det oberoende på vilket hab man tillhör!!!
    Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • Jontesfru
    godtyckligt var ordet jag sökte till förra inlägget
  • Jontesfru
    malin neli skrev 2009-05-30 22:54:57 följande:
    hej...
    Hej på dej!

Såg din kommentar i sommarträff tråden. Är du i Skåne så träffas vi gärna! Vi ska upp till ett ställe som heter Sjötofta i Svenljunga kommun. Det är ju i närheten till Borås o ev. ska vi dit o till zoo. Är det inte där du bor? Ja i Borås alltså...
  • Jontesfru

Säger som numberone.

Har dottern roligt så får de andra titta bäst de vill det är ju ni som vet vad hon fixar o inte fixar!

• Jontesfru
    S Sofia skrev 2009-06-01 14:14:12 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m44426103.htmlVad anser ni? Jag har så mycket jag kan skriva i tråden, men jag sitter bara här o gapar och fattar inte hur ts tänker.Att folk orkar lägga energi på dessa funderingar, i mina ögon är det klart som korvspad, (eller hur man nu säger)
    gick in o tittade och den är ju helt horribel, men den är inte värd att kommenteras!
  • Jontesfru
    Jontesfru skrev 2009-06-01 14:20:31 följande:
    gick in o tittade och den är ju helt horribel, men den är inte värd att kommenteras!
    fast jag kunde inte låta bli trots det...
  • Jontesfru

Ja det bästa hade kanske varit om vi alla anmält våra barn till en anstalt där de har samma åsikter som en viss hemsk diktator hade i mitten av 1900 talet i ett nära sydligt grannland! Då hade ju inte våra hemska barn tärt så på samhällsekonomin!!!!

(ironi hoppas jag ni förstår att det är).

Hennes bild är ju knäpp fast man kan ju tack o lov säga att hon bor inte i Sverige ens så...

• Jontesfru
    malin neli skrev 2009-06-01 20:15:18 följande:
    bodde i borås tidigare. men nu bor vi i skene... ligger cirka 20-30 minuter från borås... så vill ni ha sällskap nån dag så träffas vi gärna...
    Hej
    Vi brukar på väg till torpet utanför Svenljunga köra genom Skene, Mark o Kinna!!!! Skroten är en av mina favvo-ställen där finns tyger tyger o åter tyger..... Ses gärna! Har inte planerat klart än, men när vi har lite klarare för oss när o så kontaktar jag dig igen o så kan vi ju se om vi får till en träff!
  • Jontesfru
    Snuffe skrev 2009-06-08 11:46:19 följande:
    Äntligen, äntligen, äntligen har Olivia blivit av med sitt gips. Otroligt skönt. Faktum är att gipsperioden har gått förvånandsvärt bra. Dock så blev det en hel del tandagnisslande när det var fint väder och hon inte fick bada i poolen. Men med massa plastpåsar och silvertejp så lät vi henne bada en stund och det gick rätt bra.Nu ser jag fram emot en lång, varm sommar!!!
    underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Jontesfru
    numberone skrev 2009-06-11 15:09:50 följande:
    Nytt på ellen i hennes blogg!!
    Heja Ellen! Vad hon är duktig. hon kan ju till o med vända på kärran!
Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!