CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!
suz75 skrev 2009-05-28 19:28:15 följande:
Grattis Adams Dessvärre har vi idag fått negativt beslut fr LSS. Inga utökade timmar för move and walk. Även fjällenresan. Lsshandläggaren påpekar ang föräldraansvaret plus att vi har ass ersättning och det skall täcka det mesta. Så nu går våra jurister vidare med detta till länsrätten. Allt verkar så skumt. Skönt att slippa strida i detta själv ....Vi har försökt få nya intyg till överklagan men vi får inget fr HAB då Jolina har intyg men inte speciellt bra intyg. Så nu har jag ringt och även mailat hela hab teamet om jag inte får en bra motivering varför vi inte får ett intyg går vi till media. Ska man behöva ta till media? Nej tycker jag inte men varför är de så motsträviga i denna förbaskade stad Hur mkt till skall man orka igentligen...Något som slår mig är att det verkar så otroligt olika från hab till hab. och det är ju så sjukt orättvist alla hab borde vara bra o till för de som är inskrivna.
Det borde finnas någon sorts mall för intygen (ja lika kan de ju inte se ut då våra barn ju trots allt är individer) så det blir ja hur ska jag säga rättvist för alla våra barn (hoppas ni förstår vad jag menar även om jag inte får det på pränt).
Fick själv höra från FK (så sent som igår) att våra intyg (från bla hab) var så bra så det fanns inget att fundera på. Och det är ju så det ska vara o det oberoende på vilket hab man tillhör!!!