• Lanloun

Sova utan täcke??

Tidigare brukade jag alltid lägga täcke på dottern (hon är 1 år), ungefär på hälften av hennes kropp. Hon sparkade alltid av det o vaknade flera gånger per natt. Jag lade alltid tillbaka täcket lite.

Senaste tre nätterna har jag inte lagt täcke på henne. Hon har dock pyjamas. Men hon har sovit MYCKET bättre! En natt sov hon tom hela natten o det har inte hänt många gånger i hennes liv.

Men det känns så taskigt på ngt sätt att inte lägga täcke på henne.
    Är rädd att hon ska frysa. Men om hon sover bättre utan täcke så lär hon väl inte frysa??

Fler barn som sover helt utan täcke???

• Svar på tråden Sova utan täcke??
  • Noctis

Men om hon sover bättre utan täcke så lägg inte på henne något

Vi har inget täcke på våran dotter utan lägger en filt upp till midjan på henne om hon har kalla fötter. Annars sover hon utan.

• Tingelingpling

Alla mina sparkar av sig täcket det första de gör. Vi kör med body och ovanpå det en pyjamas, då är de i alla fall varma på kroppen. Varje gång jag känner på deras fötter är de varma. Själv ligger jag under ett duntäcke och skulle frysa ihjäl utan det så jag fattar att du känner dig taskig, det gör jag me

• Noctis

Skönt att det är fler som känner sig "taskiga" när det gäller om barnen fryser eller inte.

Undrar när dom kommer börja vilja ha täcke på sig?

• Flickan och kråkan

Vår kille har aldrig haft täcke. Nu är han 15 månader och det finns ingen mening. Han far runt i sömnen. Känner på fötter, händer etc....alltid varm på något märkligt vis

• michan25

hej!

jag har inte problem m d som du skriver om!
    men vi har ett fårskinn i sängen, d reglerar ju så att de e lagom temp!
    ett tips bara.

vh

• lövet2

Vår yngsta har aldrig kunnat ha täcke. Hon har i stället sovit i bara blöjan (och sedan trosor) med ett stort frottébadlakan över sig. Precis lagom varmt för henne!

We are not that close!
  • Eisa

Min son (10 mån) sparkar alltid av sig täcket och sover utan. Han har pyjamas men fötterna är ju bara. Men normala barn/människor fryser inte inomhus i ca 21 grader så jag bryr mig inte om vad han gör med sitt täcke

12.34
  • alvaereva

Min dotter vägrar också täcke. Hon har mycket idéer för sig om hur hon ska sova...
    Jag känner på henne varje natt men hon är också varm jämt! Konstigt nog, vårt sovrum är jättesvalt och jag har ett extravarmt duntäcke jag sover under, och fryser ibland ändå.. Konstigt!

• goingpanda

min son på 15 månader har aldrig använt täcke. han sparkade bara av sig det och blev förbannad. Så han sover i pyjamas. Lite tjockare pyjamas på vintern bara

• Eisa
    alvaereva skrev 2009-04-03 12:19:48 följande:
    Min dotter vägrar också täcke. Hon har mycket idéer för sig om hur hon ska sova... Jag känner på henne varje natt men hon är också varm jämt! Konstigt nog, vårt sovrum är jättesvalt och jag har ett extravarmt duntäcke jag sover under, och fryser ibland ändå.. Konstigt!
    Kroppen reglerar sig när man sover och blir jämnvarm överallt. Inte ALLTID men oftast.
    12.34
Svar på tråden Sova utan täcke??