Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

    En nyckel och en sax i ett fönster

    Mizzys skrev 2022-09-30 14:34:22 följande:

    Blivit av med min vigselring, har letat överallt.
    jag är så ledsen?
    En kollega berättade om denna skröna och har precis lagt ut en sax och en nyckel på fönsterbräda.
    Ber till alla gudar att detta hjälper, har sån sjuk ångest.


    Hjälper nog mer att metodiskt tänka efter var och när du haft den på dig senast. Och i vilka lägen du brukar ta av den.

    Brukar du lägga av den i en ficka eller på en hylla när du diskar eller städar? 

    Kolla alla fickor, tvätten, tvättkorgen, inne i trumman på maskinen, alla fack i handväska, plånbok, jackor, träningsväskor du använder just nu.

    Kolla alla hyllor i köket och badrummet- ibland kan man lägga av små saker på en hylla eller bokhylla i ögonhöjd eller högre och glömma dem, och de syns inte om man inte kommer upp en bit i rummet.

    Har du gjort något grovarbete där du kan ha lagt av ringen ute i en verktygsbod?

    Har du gjort någon kladdig lek med barnen och lagt av den på deras rum?

    Glömt den i ett skåp på gymet? På badhuset?

    Tar du någonsin av den på jobbet? I vilken situation skulle du göra detta och var står du då? Har du jobbkläder med fickor, kontakta tvättcentralen- en vän till mig fick tillbaka sin vigselring därifrån (!).

    Brukar du lägga av den på en hård yta hemma som en byrå? Kolla varje centimeter av golvytan i de rummen och även bakom byrån om där är hängande kablar den kan ha fastnat i.

    Kan den ha trillat ner i sängen från ditt sängbord? Dra bort alla madrasser och lakan och känn runt sängbottnarna.

    Tar du av den i bilen någon gång och vad gör du med den då?
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Themis
    Mizzys skrev 2022-09-30 17:08:16 följande:
    Tack för svar.
    Jag minns inte alls förutom att jag vet att jag var hemma och i trädgården.  Känns som att jag letat överallt men den har inte dykt upp trots att det gått några veckor nu
    Vad gjorde du för jobb i trädgården då? Något som skulle få dig att lägga av ringen?

    Brukar du ha på ringen när du rensar ogräs, hade du handskar? Har du kollat i dem?
    Sitter ringen hårt eller så löst att den faktiskt kan glida av om du är kall/utomhus?
    Då kanske det blir till att sikta jord från rabatterna.

    Läste precis om en kvinna som hittade sin vigselring 10 år senare inväxt i en morot...Obestämd
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Themis

    Gå gärna ut och låtsasgör det som du gjorde i trädgården då, det kan hjälpa hjärnan att minnas.

    Har du grävt? Klippt? Rensat? Ställt in saker för vintern? 


    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
Svar på tråden En nyckel och en sax i ett fönster