• Svar på tråden Feng Shui nr 10...
  • mammatotoo

    Den hyllan som mina pysselvänner höjer till skyarna!
    Men jag kan tro att den känns kantig och opraktisk i ett lekrum då facken är så små.
    Om du inte vinner tävlingen så kanske du kan lägga ut ett kort här på fl och så får vi tycka till
    Godnatt

  • 02Smulan
    sagvil skrev 2009-04-29 23:08:29 följande:
    Idag har jag baxat isär den osmidiga Expedit-aktiga hyllan som stått i min dotters rum och stört mig ända sen jag köpte den tror jag faktiskt. Det känns riktigt bra och rummet visar sig redan från en bättre sida. Nu håller jag mina tummar och tår för att jag ska ha lite tur i tävlingen, som avgörs imorgon om jag inte minns fel, och vinna en analys av rummet så jag vet hur jag ska gå vidare för Nu jäklar ska det bli ordning på det där rummet =) Men först...lite sömn!
    Jag hoppas också på att vinna! Hon drar ju två vinnare så då satsar vi på att det blir du o jag då
  • sagvil

    Den är säkert(?) bra till pyssel. Men i ett barnrum...jag vet inte hur jag tänkte..."jag köper den här så att jag hela tiden kan se alla leksaker,som aldrig står prydligt på rad..." Nä urk, men nu kunde jag med gott samvete säga att vi haft den så pass länge att det var ok att byta. Dessutom var det nya linneskåpet ett loppisfynd, alltså bra både för plånboken och miljön... Man (jag) måste ju va lite taktiskt när jag lägger fram mina ideér för kärleken =)

    God idé med att visa foton för er. Hoppas dock fortfarande på vinst =D Jag tycker smulan hade en god tanke där...=)

    Ha en skön valborg allihopa!

  • mammatotoo

    Den hyllan är ofta till salu på blocket lixom Malm & Tromsö loftsäng... då förstår man att den inte är så praktisk.
    Hade själv en Malm dubbelsäng som jag ångrade att vi köpt efter bara en liten stund och då jag var gravid kändes det som att jag låg på golvet och hade svårt att ta mig upp ur den så det blev nya sängar och jag kände mig så lyxig som kunde sitta och nästan dingla med fötterna då jag satt på sängkanten. Bra feng shui

  • 02Smulan
    sagvil skrev 2009-04-30 21:56:21 följande:
    Den är säkert(?) bra till pyssel. Men i ett barnrum...jag vet inte hur jag tänkte..."jag köper den här så att jag hela tiden kan se alla leksaker,som aldrig står prydligt på rad..." Nä urk, men nu kunde jag med gott samvete säga att vi haft den så pass länge att det var ok att byta. Dessutom var det nya linneskåpet ett loppisfynd, alltså bra både för plånboken och miljön... Man (jag) måste ju va lite taktiskt när jag lägger fram mina ideér för kärleken =)God idé med att visa foton för er. Hoppas dock fortfarande på vinst =D Jag tycker smulan hade en god tanke där...=)Ha en skön valborg allihopa!
    Var det du som vann?? Såg att det var ett barnrum iaf
  • sagvil

    Visst var det jag. Hihi, jag blev så glad så det rann några tårar....(jag är visst lite spänd) När min man kom hem var jag väldigt exalterad och sa' jag vann, jag vann!' med en sån entusiasm att han trodde jag hade vunnit massa pengar =) haha. det ska bli så kul att ta tag i allt nu. När jag läser analysen så verkar det så enkelt och självklart, men jag hade verkligen kört slut på ork och energi därinne så det var inte så lätt... Det räckte att expediten kom ut för att det skulle bli ny fart.
    Just nu funderar jag för fullt på var jag ska kunna ha hennes klädförvaring istället.... och så fort jag har knäckt den nöten så sätter jag igång på allvar. Men nu är det dags att sova igen! Må gott allihopa.

  • mammatotoo

    Men grattis
    En bra klädförvaring däremot i IKEA´S Malm serie är deras byråer...djupa och rymliga lådor!! Finns i massa färger...björk, mörk, svart, rosa, ek, vit... säkert fler färger!
    Men det beror ju på vilken stil du eftersträvar... om du köpt ett begat linneskåp kanske det krockar för mycket med den byrån?

  • mammatotoo

    *hihi* Ojdå...tittade just in på feng shui sidan och såg att där stod redan en malm byrå.. Hur mycket kläder har jäntan? Eller vill du byta ut den byrån oxå?

  • sagvil
    mammatotoo skrev 2009-05-02 22:12:01 följande:
    *hihi* Ojdå...tittade just in på feng shui sidan och såg att där stod redan en malm byrå.. Hur mycket kläder har jäntan? Eller vill du byta ut den byrån oxå?
    Ja de är bra för de slukar massor men mindre bra för det är svårt att öppna lådorna...(risk för nagel-bryt =S ) och som du sa, den passar riktigt illa både till skrivbordet och till det ny/gamla linneskåpet...
    Hon har ganska mycket kläder kan jag tycka men använder inte allt. Håller sig till sina favoriter. Så klädbeståndet kan säkert minskas ner ännu mer. Jag har ngnstans sett en billybokhylla med dörrar som användes som garderob...så det klurar jag lite på. Den är ju inte så djup så då skulle den kunna stå i hallen utanför hennes rum. Men då blir det ganska högt istället och hon når inte kläderna själv...Jag tror inte hon skulle gilla att behöva be om hjälp för att ta fram kläder. *fortsätter fundera*
  • 02Smulan

    sagvil: Grattis, va kul!! Hoppas ni får till rummet bra nu efter proffshjälpen!
    Håller tummarna att jag ska vinna lottdragningen.

Svar på tråden Feng Shui nr 10...