• neamange

barnlöshetsutredning

Imorgon, skall jag och min sambo till KK-mottagningen för att starta utredning..
    Sen januari 07 har vi försökt, men inte nått.. sen har vi "vant" oss vid tanken, men i höstas så orkade vi inte längre.. jag väntade länge på kraften att ringa KK, och när det var gjort så fick vi tid. Skulle varit där innan jul, men nu det blir imorgon!
    Nervös som faen!

Så, Lite stöd tack!!

/ toknea

• Svar på tråden barnlöshetsutredning
  • neamange

Hej!
    Usch, det gör oonnntt i mig när jag läser, om er! usch!
    jag har med den magkänslan, försöker tänka bort den, men nä,den sitter kvar!
    men ivf iaf, hoppas på den!

min sambo skall till sjukan på tisdag, skaka fram lite!
    sen vet jag inte hur lång tid det tar för svaren..
    hoppas det går fort bara!

KRAM

• S U S E N

Hejsan!

Tycker att jag ligger någorlunda i fas med er =)
    Jag och min sambo har försökt att få barn sedan december 2006. Vi fick starta våran utredning 9/2 -09. Tog sedan BP 1 i februari och BP 2 i mars. Vi fick sen hem ett brev att jag skulle ringa på min första mensdag i april och att min sambo skulle "fixa sin del" i maj. Jag ringde min första dag och fick tid för spolning av mina äggledare i april. Fick sen något mensliknande i 4 dagar. Här står jag nu. Detta är så långt som vi kommit. Nu vet jag inte när min BIM är denna månaden pga jag vet inte om den blev förskjuten av spolningen. Blev den inte det så ska jag ha den, den 12/5. Blev den förskjuten så blir BIM 24/5.

Hoppas att det går bra för alla. Det är inte lätt men detta är nåt vi måste ta oss igenom.
    Jag säger då det. Vad vi tjejer får göra mycket och killarna lite. Dessutom är allt killarna gör GRATIS och för oss som får göra mycket kostar det pengar vid varje besök.

• neamange

Susen:
    Var på Ryhov imorse, min sambo var såååå duktig!!
    Fixade det galant!
    STOLT!! :)

Så nu är det bara att vänta på samtal från KK till en tid om den första domen.. har ont i magen!! har ju gett mina båda bp.

Den här spolningen.. vad är det för nått?! Gör det ont eller?!
    Hoppas att den hjälper!!!

Ja det är allt lite pissigt att det kostar så för oss, men tur att man får det gratis sen, när man kommit upp över 900 pix.

Heja på er nu då!

• S U S E N

neamange:

Spolningen...dom stoppar upp en kateter i äggledaren och sprutar in koksaltlösning så att dom ser att dom får ut allt slagg o sen byter dom äggledare o gör samma sak.
    Från början gjorde det inte ont...men sen var läkaren tvungen att hålla i min livmodertapp med en tång och det däremot gjorde jätte ont...o senare på kvällen så hade jag lite ont och dagen efter. Men sen har allt varit hel lugnt.
    Men var beredd på att den kanske skjuter upp mensen för det har den nog gjort på mej. Jag är 3 dagar sen och det har jag inte varit på länge...testade mej i morse för att vara säker och det var ett klart minus på den stickan...

Lycka till

• neamange

Tack!
    Fick svar i veckan på mina BP, normala förhållanden och immun mot röda hund... skall tillbaka på läkarbesök om ...några... månader... kan ju undra hur lång tid det är.....

Såg du ESC?!

• S U S E N

Jag behövde inte komma på nåt läkarbesök efter mina BP...mitt nästa besök var spolningen.....nu får jag inte komma på fler besök eftersom jag inte är 25....fyllde precis 24....

Nä.....såg inte ECF...

• neamange

aha, kanske är det jag skall göra?!
    hoppas på det....

• neamange

aha, kanske är det jag skall göra?!
    hoppas på det....

• S U S E N

Det gick rätt snabbt för mej att få tid för spolning efter att jag tagit mina BP....fast det var väl för jag var lite tidigare på våren o tog mina BP....dom har väl mycket att göra nu...dom flest KK stänger ju nu under sommaren juni och juli...

• Jag och Du

I fredags fick vi ett brev från Sahlgrenska, det stod att de nu hade mottagit remissen ifrån vår läkare och att vi inom 3 månader skulle kontaktas via brev.

Hjärtat slog några extra slag när jag såg sjukhusets logga på kuvertet och öppnade den med en gång. När jag läste vad som stod i kunde jag inte sluta le och gråta glädjetårar. Jag småsprang de 400 m vi har från brevlådan hem och ringde till min man och berättade. Han blev också jätteglad!

Även om vi inte har fått någon tid ännu, så känns det nu som om vi är nära, eller närmare iallafall. Snart snart kan det blir vår tur.

Min tur snart?!
Svar på tråden barnlöshetsutredning