• neamange

barnlöshetsutredning

Imorgon, skall jag och min sambo till KK-mottagningen för att starta utredning..
    Sen januari 07 har vi försökt, men inte nått.. sen har vi "vant" oss vid tanken, men i höstas så orkade vi inte längre.. jag väntade länge på kraften att ringa KK, och när det var gjort så fick vi tid. Skulle varit där innan jul, men nu det blir imorgon!
    Nervös som faen!

Så, Lite stöd tack!!

/ toknea

• Svar på tråden barnlöshetsutredning
  • neamange

god kväll!
    Jag har talat om det för nära vänner och mamma.... min sambo vill inte tala om det för ngn, har mår nog sämre av det än han vill erkänna.
    I Jönköpings län är det ett år, men vi drog ut på lidandet... tyvärr.. nu tar det ännu längre tid..

det är skönt att få berätta. jag mådde lite bättre efter det.

nu får vi vänta tills efter hösten för en ny läkartid. surt!!!
    men, som BM sa, ni har hela sommaren på er nu! En otrevlig BM...
    Blev lite sur på henne...
    men det skiter jag i, men jag tycker att de skall vara lite trevligare och vänligare i såna här situationer.

Har ÄL idag... och M kommer hem inatt! hihi!

• hemlighetsfull 84

Här är det äl någon gång i helgen. Troligtvis på söndag så vi vet vad vi ska göra i helgen

Det är inte så roligt att bemötas av en surtant. De ska ju inte vara sådana på gyn och sånt. Oftast när man är där är det ju lite jobbigt och känsligt. Genom att ha goa och glada bm så går man ju dit med lite lättare steg i alla fall.

Orättvist att det bara är 1 år i jpgslän. Men vi hade kanske inte sökt fortare för det. Man vill ju helst klara det på egen hand...

• S U S E N

Jag bor i Lönköpingslän...men för mej är det 2 år som gäller så de e nog olika från stad till stad =) kunde jag ju vetat innan så hade jag kunnat gå till en annan stad =)

Men som föregående talare sa så vill man ju helst klara de på egen hand =)

• annsedi

Jag är lite oregelbunden i mina besök här i tråden, men...

Två blodprov avklarade för min del och maken är "grön" - vår "status" är oförklarligt barnlösa. Jag ringde vår läkare i tisdags för att meddela att jag fått mens. De ville veta det för att remittera till IVF... Sköterskan svarade att de ska FÖRSÖKA hinna skicka en remiss före de går på semester - om TVÅ VECKOR! Att jag inte fick ett bryt! Vi började vår utredning i början på december, våra prover är klara och det var knappast någon nyhet att vi skulle göra IVF (det pratade läkaren om redan under vårt första besök!)... Borde de inte kunna ha förberett en remiss då?

Nu är det ju bara att vänta (och försöka)...

• septemberängel

Hej på er!!

Här är en som gjort en lång resa! Men äntligen gravid {#lang_emotions_laughing} 
    Tänkte önska er lycka till och hoppas ni får fullträff på första IVF !!!
    Försök att inte oroa i hjäl er är ett råd jag vill ge!! Men jättesvårt att låta bli!!!!
    Alla lycka till från mig {#lang_emotions_flower}

• neamange

hemlighetsfull:
    Ja, vi jobbade ju på egen hand, mer än ett år "extra" för visst fasen är det så, man vill inte tro eller veta, att ngt är fel..
    helgen var mysigt då?!
    Ja, jag blev riktigt ledsen att hon var så, det gör ju inget bättre! Men det är andra eller tredje gången om jag har mött på osympatiska på kk-mottagningen. Inget pepp alls! Dom e nog på fel jobb, kanske skall stå på en fabrik ist...

susen: Det verkar vara väldigt olika, det är jättesynd! Det borde vara lika för alla.. Alla borde få samma chans!!

Annsedi: Usch, tråkigt att höra!! *kramar om* ja, man kan ju undra ibland vad de håller på med mellan kafferasterna! En utredning skall vara "klar" inom sex månader, och då borde de ju ha skickat en remiss lite tidigare. Och inget görs ju innan semstern, det är inte klok, en månad innan, så har de redan tagit semester... Men som de sa till mig på kk-mott, "nu har ni ju hela sommaren på er att försöka" suck på henne!!

septemberängel: Grattis!!!!! Härligt för er!

Imorgon skall jag till torpet, bara mysa!! kommer tillbaka om en vecka ungefär!

Ha en finfin midsommar! Ta hand om varandra!

- ge Dig själv en kram -

• S U S E N

neamange: Jo...jag tycker som du att det ska vara lika för alla. Landstingen inom Sverige borde ju vara överens. =)

Septemberängel: GRATTIS!!!

Annsedi: Dom är lata du...de tar tid för dom att fixa saker. Men vi får hoppas för eran skull att dom hann med att skicka den där remissen innan semestern. Det kan ju inte ta så otroligt lång tid kan man tycka....=)

Trevlig midsommar, vi ses nästa vecka =)

• CC08

Här är en som ska få alla resultat på måndag. Nervositeten är stor. Ena stunden vill man veta andra inte. Ena stunden vill man att något ska vara fel så man kan få hjälp eller utgå från det, andra stunden vill man att allt ska vara bra och att vi bara är ett av alla normala par som det bara tar lite längre för...

Nu ska bara midsommar stökas över...

• annsedi

Med posten idag fick jag recept på Pergotime från min läkare. Jag har tagit två blodprov, men eftersom min mens varit oregelbunden så har det varit svårt att "pricka" rätt dag. Därför har mina hormonvärden varit lite låga. Jag ska "Perga" nästa mens och ska till läkaren i augusti... Jag är glad att jag fick "något att ägna mig åt" under läkarens semester!

• hemlighetsfull 84

Här är det väntan på bim... Men är till hundra % säker på att det inte är någon bebis där inne. Så jag är hel lugn. blir till att fortsätta och ta prover Hade bara hoppats på att den skulle komma någon dag tidigare så dag 21 blir på en vanlig veckodag då de på gyn jobbar....

Svar på tråden barnlöshetsutredning