• neamange

barnlöshetsutredning

Imorgon, skall jag och min sambo till KK-mottagningen för att starta utredning..
    Sen januari 07 har vi försökt, men inte nått.. sen har vi "vant" oss vid tanken, men i höstas så orkade vi inte längre.. jag väntade länge på kraften att ringa KK, och när det var gjort så fick vi tid. Skulle varit där innan jul, men nu det blir imorgon!
    Nervös som faen!

Så, Lite stöd tack!!

/ toknea

• Svar på tråden barnlöshetsutredning
  • S U S E N

Jag och du:

Det är alltid roligt och spännande när det går något steg framåt. När man får brev så känns det som att man kommit ett steg framåt....

Lycka till!!!

• neamange

Du&Jag: Härligt med brevet!!! Härligt!
    Susen: hoppas att dom inte har för mkt att göra i värnamo!

Fått brevet om läkarbesök! Både jag och min sambo. Vi har inte fått svar på hans prov.. får la det på besöket.

men nu är vi ett steg framåt till! heja oss!

fast nu är vi mitt uppe i familjekris... så det med barn ligger lite på lut nu fast att det är ngt av det viktigaste!!!

ser sex and the city.. sen sova!

• neamange

Susen: hur går det för er nu då?!
    framåt eller står det irriterande helt still?!

• S U S E N

neamange: Just nu står det still på landstingets sida...men jag har gått lite privat oxå....så jag har fått pergotime utskrivet från en privatläkare....så jag ska ta dom nästa månad.....

• neamange

aha!!
    vad är det förnått?! jag är inte så insatt i detta..

• hemlighetsfull 84

Hej
    Här är en par till som startade utredning förra veckan! kändes så skönt. Det passade sig så bra att jag var på dag 4 så första Bp är fixade. Nu ska nästa lämnas och det blir i juli hur hon nu tänker lösa det för dag 21 infaller även då på lördagen. Kan hoppas att mensen skjuts eller blir lite tidig denna månaden... Sambon ska lämna sitt lilla prov i juli han också så får vi läkar tid i mitten av augusti.

Blev helt överraskade när de ringde ifrån gyn. Vi var helt säkra på att det inte var vår tur i kön förrens efter semestern och så vill de fixa proverna innan så vi kan få de första svaren då... Så glada!

• S U S E N

Neamange: Pergotime är tabletter som stimulerar äggproduktionen. När har du BIM?
    Jag har min BIM midsommarafton.

Hemlighetsfull 84: Grattis till start av utredning och lycka till under tiden.

• neamange

hemlighetsfull.. sött! Skönt att det gick så fort för er att komma igång! Hur länge har ni önskat och kämpat då?!
    Vi hade tid idag hos läkaren, men sambo var tvungen att fara till Malmö och jobba denna veckan, så det blidde inget, surt.. så nu blir det efter semstern! Lite tråkigt! Har inte fått svar på hans prover än, bad bm att be läkaren skriva ett brev om svar. Får se om hon gör det!
    Härligt att ni är igång!!!!

Susen. Okej, jag har undrat vad det är.... men inte kollat upp det! Midsommarafton, härligt! Då blir det nått på nån fin äng i solnedgången! :P
    När jag har BIM, ja, det är 28 juli. Ett tag kvar.

Idag blir det rensning av garderoben! Håller just på att sälja vårt hus, så nu skall det rensas!! Härligt! Bort med all skit!!

Krama om er själva!

• hemlighetsfull 84

neamange
    Vi har försökt sedan april 2007. Här i kronobergslän har de att man måste försökt i 2 år innan man får hjälp och för att man ska få ställa sig i kö 18 månader. Det var 6 månaders kö när vi ställde oss i kö så därför räknade vi med att det skulle ta tills efter semestern. Men det är skönt att vara på g nu. Har även börjat berätta för nära och kära att vi försöker och har börjat utredning. Det är så skönt att slippa smyga och komma med dumma kommentarer när de frågar om bebisplaner och så...
    Har ni berättat för någon?

Svar på tråden barnlöshetsutredning