Inlägg från: MiniStumpan |Visa alla inlägg
  • MiniStumpan

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Välkommen SofiaLind

Jag bor också i Olofstorp och fick min första lille pojke i lördags.
    Hoppas du hinner vara hemma längre än vad jag hann. Jag fick tre lediga dagar innan min lille ville ut 10 dagar innan BF.

Tack för alla gratulationer (i den gamla tråden).
    Känns så bra att vara hemma nu men visst har livet fått en helt annan mening.

• MiniStumpan

Grattis Sara. (Om det nu har kommit en liten till )

Projekt Lennart skrev 2009-04-06 15:30:04 följande:

Hallå alla! Jösses, märks att ni går hemma nu, sådan aktivitet det är Välkommen Sofia! Roligt att du hittade oss.Tänk att vi är inne på tredje tråden nu - tiden går fort nu, swisch, swisch. Läääääääääääängtar så att jag nästan dör tills det är min tur, men än så länge är det 80 dagar kvar, så jag får väl hålla mig till tåls. Hoppas på en ny fika snart (särskilt om det innebär att man får se hur vissas magar har förvandlats till småfolk - jag förstår forfarande inte hur det går till...). Helena, hur stor (liten?) är din Max (i längd och vikt, alltså). Hmmm, gissar att du inte kommer till vattengympan idag Ska snart iväg och få lite blonda slingor, får se om jag dyker upp i poolen idag (får för mig att klor på nyblekt hår kan innebära risk för grön färg, eller?).
    Sorry glömde detaljerna.
    Han vägde 3360 g och var 50 cm lång. Så jag är glad att han kom 10 dagar tidigare. Annars hade det nog varit en 4 kilos klump. Haha. Och då hade jag nog inte klarat det utan någon som helst bedövning eller lustgas.

Det roliga är, Caroline, att jag fattar inte heller hur det går till när den stora magen förvandlas till en bebis. Helt plötsligt låg han där på mitt bröst. Men hur det gick till har jag ingen aning om.

Och, nej, jag kommer inte till vattengympan idag. Men jag sa ju förra måndagen att jag misstänkte att det var min sista gympa. Fast det berodde ju på att jag var så trött. Men såhär nu i efterhand berodde det nog på att förlossningen var så nära. Så tjejer, lyssna på era kroppar. De säger mer än vad man tror.

Kloret kan ju göra att nyblekt hår blir grönt. Men jag har väldigt känsligt hår, som drar till sig det mesta, men jag brukar klara mig från det gröna vad gäller kloret i bassänger. Däremot har vi ju egen brunn och mitt hår blir rött av järnet och förut blev det grön/blått av de gamla kopparrören. Så dina slingor borde klara av bassängen om du inte doppar huvudet hela tiden förståss. Annars brukar Askorbinsyra fungera bra för att ta bort enkla missfärgningar på blont hår. Finns att köpa i kryddhyllan. Blandas ut i vatten som man dränker håret med.
    Lycka till om du ändå beger dig till poolen ikväll.
    SofiaLind skrev 2009-04-06 14:52:37 följande:
    Ministumpan...Vad roligt, då kommer vi bo nära varandra med småbäbisar i sommar....då kan vi promenera massvis...=)
    Ja då skall vi promenera. Känner redan att foglossningarna har börjat försvinna. Så det skall bli så gott att kunna komma ut och röra på sig igen.
  • MiniStumpan

Ja det är verkligen babyboom nu. Det blev ju helt fullt på förlossningen när vi var där och sedan var det smockfullt på BB efteråt. Så ja, alla är gravida just nu.

Idag skall vi försöka ta oss till affären i alla fall. Får lite panik av att bara vara hemma hela dagarna. Allra helst som jag inte har några fönster att titta ut genom. Det här jäkla bygget får vara klart snart.
    Undrar bara vad jag skall ha för kläder på mig. Mamma kläder vägrar jag att ha och några andra vanliga kläder har jag inte. Har ett stort behov av att shoppa nu.

• MiniStumpan

En träff i nästa vecka skulle vara trevligt. Då kanske jag har kommit in i lite mer rutiner. Men än känner jag att jag får ha det lite öppet. Även vad gäller fikan heögen efter påsk. Känner att jag behöver bli lite varmare i kläderna innan jag vågar mig ut själv med lille Max utan att Andreas följer med.

Kul att höra din berättelse Sara O. Din och min förlossninga var verkligen raka motsaterna från varandra. Min kille hade ju ingen tid att vänta precis.

• MiniStumpan

Välkommen till tråden Katarina.

Vilket härligt påskväder det är. Hade tänkt ta första barnvagnspromenaden idag men vi kom inte så långt. Får ta den i morgon istället. Har inte vagnen hemma än ens. Så får passa på när jag skall till mina föräldrar i morgon. Där alla resterande baby saker fortfarande står. Jag hann liksom inte ta hem allt innan lillkillen tittade ut.
    Tänk att mitt egentliga BF är på tisdag. Nu kan jag inte tänka mig att jag fortfarande skulle vara gravid. Och i morgon har min lille redan funnits i en vecka. Shit vad tog tog denna veckan vägen?
    Känns som igår som jag och Andreas åkte till förlossningen ju, innan vi blev tre i familjen.

Glad påsk på er allihop.
    Kram Helena

• MiniStumpan

Igår var jag ensam med Max för första gången. Och det fungerade jättebra. Jag hann duscha, äta frukost, göra oss iordning och packa in oss i bilen och åka till mamma.
    Så nu när jag vet att jag klarar av detta så tror jag med all sannolikhet att jag kan komma med på lunchen på onsdag. Jag var bara tvungen att känna på det lite innan. Allt man skall göra nu kräver ju sin planering.

Hoppas på att det fungerar lika bra idag.

Tittar nu på min son och undrar varför han inte kan sova så gott som han gör nu, även på nätterna. Men han är bara SÅ söt.

Ha en go dag solen.

• MiniStumpan

Ja men då säger vi 12. Brukar det vara mycket folk där vid lunch? Jag har aldrig varit där.

• MiniStumpan
    Tehus skrev 2009-04-14 15:27:14 följande:
    Helena: Har inte du fått inbjudan till lunchen på facebook? Jag trodde den gick ut till alla medlemmar i gruppen... Eller finns det flera Helena?
    Jo jag såg det nu... Den försvann med alla andra förfrågningar som man får på facebook.
    Har inte förstått varför man måste få 1000 skickade förfrågningar om "heart", "game", "quiz" på facebook. Jag tittar aldrig på dem ändå.
    Men nu har jag i alla fall bekräftat att jag kommer i morgon.
    Hoppas att det fungerar bra med min lille grabb. Känns lite nervöst måste jag säga att åka till en restaurang helt själv med honom. Hoppas han är på sitt bästa humör...
  • MiniStumpan

Grattis Åsa.
    Hoppas allt gick bra. Skall bli kul att höra din historia senare.

Det var trevligt på lunchen igår. Och så här i efterhand förstår jag inte alls varför jag var så nervös. Min lille sov ju som en prins hela tiden och fortsatte med det när vi kom hem.
    Detta fick vi dock igen nu i natt när Max inte har sovit många minuter i sträck. Misstänker lite magknip. Men nu verkar det bättre.

Idag är det hembesök av BVC som väntar. Skall bli kul att se om han blivit nåt större och äter som han skall.

Ha en skön dag i solen

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3