Grattis Sara. (Om det nu har kommit en liten till
)
Projekt Lennart skrev 2009-04-06 15:30:04 följande:
Hallå alla! Jösses, märks att ni går hemma nu, sådan aktivitet det är Välkommen Sofia! Roligt att du hittade oss.Tänk att vi är inne på tredje tråden nu - tiden går fort nu, swisch, swisch. Läääääääääääängtar så att jag nästan dör tills det är min tur, men än så länge är det 80 dagar kvar, så jag får väl hålla mig till tåls. Hoppas på en ny fika snart (särskilt om det innebär att man får se hur vissas magar har förvandlats till småfolk - jag förstår forfarande inte hur det går till...). Helena, hur stor (liten?) är din Max (i längd och vikt, alltså). Hmmm, gissar att du inte kommer till vattengympan idag Ska snart iväg och få lite blonda slingor, får se om jag dyker upp i poolen idag (får för mig att klor på nyblekt hår kan innebära risk för grön färg, eller?).
Sorry glömde detaljerna.
Han vägde 3360 g och var 50 cm lång. Så jag är glad att han kom 10 dagar tidigare. Annars hade det nog varit en 4 kilos klump. Haha. Och då hade jag nog inte klarat det utan någon som helst bedövning eller lustgas.
Det roliga är, Caroline, att jag fattar inte heller hur det går till när den stora magen förvandlas till en bebis. Helt plötsligt låg han där på mitt bröst. Men hur det gick till har jag ingen aning om.
Och, nej, jag kommer inte till vattengympan idag. Men jag sa ju förra måndagen att jag misstänkte att det var min sista gympa. Fast det berodde ju på att jag var så trött. Men såhär nu i efterhand berodde det nog på att förlossningen var så nära. Så tjejer, lyssna på era kroppar. De säger mer än vad man tror.
Kloret kan ju göra att nyblekt hår blir grönt. Men jag har väldigt känsligt hår, som drar till sig det mesta, men jag brukar klara mig från det gröna vad gäller kloret i bassänger. Däremot har vi ju egen brunn och mitt hår blir rött av järnet och förut blev det grön/blått av de gamla kopparrören. Så dina slingor borde klara av bassängen om du inte doppar huvudet hela tiden förståss. Annars brukar Askorbinsyra fungera bra för att ta bort enkla missfärgningar på blont hår. Finns att köpa i kryddhyllan. Blandas ut i vatten som man dränker håret med.
Lycka till om du ändå beger dig till poolen ikväll.
SofiaLind skrev 2009-04-06 14:52:37 följande:
Ministumpan...Vad roligt, då kommer vi bo nära varandra med småbäbisar i sommar....då kan vi promenera massvis...=)
Ja då skall vi promenera. Känner redan att foglossningarna har börjat försvinna. Så det skall bli så gott att kunna komma ut och röra på sig igen.