VårBebisar i Lerum -09 Del 3
Nä nu får ungen ge sig...
Idag är han 10 veckor och jag vägde honom idag. 7,6 kg ungefär. +- några gram hit och dit då jag inte har en sån precitionsvåg. Men ÄNDÅ...
Nä nu får ungen ge sig...
Idag är han 10 veckor och jag vägde honom idag. 7,6 kg ungefär. +- några gram hit och dit då jag inte har en sån precitionsvåg. Men ÄNDÅ...
Jag och Max tittar förhoppningsvis förbi en sväng i morgon. Skall bara kolla av med Andreas som är ledig så att inte han har planerat in oss i sina planer
Trevlig midsommar allihopa.
Tack för igår Caroline. Det var jättetrevligt.
Nu skall jag göra mig iordning för midsommarfirande. Lär bli kallt för jag skall ha klänning på mig. Vädret skall inte tro att det kan bestämma vad jag skall ha på mig.
Får se vem som skrattar bäst när jag dragir på mig en förkyldning i morgon haha.
Jag och Max kommer nog också ner Aspen en sväng, om det är gott väder, i morgom. Fast badkläderna lämnar jag nog hemma...men lite lunch kan ju vara mysigt.
Sist när det var så varmt då var det endast blöja som gällde och så fick han ligga utan blöja ganska mycket. Den är ju väldigt varm. Sedan gav jag honom också lite vatten mellan matningarna. Jag vet att bebisar får i sig vätska genom att amma men jag tyckte bara att han blev varmare när han skullde ligga tätt intill mig hela tiden så därför fick han lite vatten och blev ganska nöjd.
Stort grattis Anna. Det trodde man inte igår när du vankade runt på stranden
Caroline. Viss går det bra att lägga ut bilder. Men då får det vara de allra snyggaste
Men nu Caroline är det inte långt kvar. Max 3 veckor kvar
Så har vi den sista bebisen, i tråden, på utsidan.
Vad härligt livet är just nu. Sitter på utsidan och ammar och bara har det sååå skönt. Nu skall jag spola av altanen och uteplatsen och vattna alla blommor.
ha det gött hej
Glömde säga att jag på fredag skall vara ifrån min lille skrutt för första gången.
Jag skall på möhippa kl 18 vilket innebär att Andreas kommer att få ta 2 matningar. Att vara hemma med farsan är nog inga problem hehe undrar bara om Andreas kan hålla sig lugn när Max börjar skrika efter mat.
Men Max är ju inte jätte bundis med flaskan även om han får den ibland. Men då har de varit i samband med en ammning. Så han har aldrig fått bara flaskan. Vi får väl se hur det går. Jag skall i vilket fall som helst inte dricka. Känns för jobbigt att pumpa så mycket så att han får mat även på lördagen. Så jag får väl åka hem om det krisar.
Men det skall, om allt fumkar, bli kul att komma hemifrån om ens en liten stund. Fast lite tomt också
Gokväll alla brudar.
Vi kan tyvärr inte komma i morgon. Jag har för mycket som skall göras och så skall jag ju iväg på kvällen
utan Max :-O
Idag har jag i alla fall varit duktig och spacklat inne i sovrummet. Men oj vad oeffektivt det är när man är hemma själv och måste springa mellan spackel och napp som trillar ur munnen och alla extra amningar i och med värmen. Lite stressande eller.
Så på en HEL dag hann jag med halva sovrummet. När Andreas kom hem gjorde vi klart resten på typ en halvtimma....
Där fick man för att man försöker göra sig till. Men men nu är rond 1 avklarad. Så nu var det bara slipning, spackling och slipning kvar då. Och så var det ju resten av huset också ja....
Emma. Låter inget vidare. Och tråkigt att du skall behöva vänta så länge. Men det kommer förhoppningsvis inte göra lika ont när de väl sytt ihop dig rätt.
Inte konstigt att du haft sånna problem...
Nu sover resten av min familj sedan ett tag tillbaka så jag kanske skulle passa på jag med. Men det är ganska skönt att sitta uppe för sig själv när de andra sover. Speciellt en liten då
Tänk att man kan uppskatta en timmas egentid runt klockan 11 på kvällen. Egentid var ju något man tyvärr inte var förståndig nog att uppskatta innan man blev mamma.
Gick ju sådär bra att lägga sig när man fick reda på att Michael Jackson precis dött.
Men nu verkar det bekräftat iaf så nu skall jag lägga mig.
Sara. Jag tror att Max äter ungefär 150-200 ml per gång.Han väger nu 7,6 kg. Har stått still på denna vikten nu nån vecka men växt på längden.
Jag pumpar inte så ofta utan använder istället uppsamlingskupor när jag ammar och fryser i mjölken direkt i tärningar.
Max och Andreas var ju hemma själva i fredags och det gick jättebra tills Max skulle äta. Max kände inte alls för att ta flaskan så det resulterade i att han skrek först i en halvtimma sedan gick de en promenad så att Max somna och sedan lite skrik igen och tillsisst tog han flaskan. Och tillslut somnade Max för natten och jag slapp åka hem och kom hem först tjugo i ett på natten
.
Vad skönt det var att få vara själv för en kväll. Lite mer träning med flaskan bara så skall man nog kunna åka iväg fler kvällar under sommaren.
Våran helg har för övrigt varit underbar.
Igår åkte vi en tur till Marstrand och fikade och gick omkring.
Idag var ju vädret ännu bättre så då ville ingen av oss hålla på med gipsskivorna i sovrummet så vi bestämde att vii skulle ta en dagstur till Smögen istället. Så nu känns det som att vi har haft lite semester redan trots att det bara har varit helg.
Nu skall jag nog lägga mig så att man får några timmars sömn innan lillkillen vill äta. Men jag skall inte klaga. Inte alls. För de senaste dagarna har han sovit från 22.30 till 7.20. Ätit en halvtimma och somnat om till 10.00. Så idag har jag börjat med att lägga honom 22.00 istället. En halvtimmes förskjutning per gång verkar fungera bra.
Gonatt
Såg att Caroline har fått en massa gratulationer på FB så antar att han äntligen har kommit.
GRATTIS Caroline
Äntligen!!!
Projekt Lennart skrev 2009-06-30 17:31:36 följande:
Jane. Jag och Max tittar kanske förbi i morgon om tiden räcker till. Är ju alltid kul att träffa er allihop och se hur ni bor.
Det är tråkigt att jag inte kan bjuda hem er hit ännu. Och det kommer nog att ta ett tag med tanke på alla renoveringar och den för tillfället dåliga parkeringsmöjligheten. Våran ena uppfart blev sönderkörd av alla tunga lasbilar så där kan man idag inte köra upp med en vanlig bil. Så vi måste ha hit en grävare som fixar till denna.
Nu skall jag bada Max och kamma av honom allt skorv och "skorv salvan". Får se om det blir nåt bättre.
Verkar som att jag skall hinna komma på träffen i morgon. Just nu (kolla tiden) lagar jag lunchen till Andreas i morgon. Så då slipper jag ju göra det i morgon och kan fika istället
. OM jag inte är med i några av Andreas renoveringsplaner det vill säga.
Jag ringde till bvc i morse och skulle beställa tid för 3 månaders kontroll och vaccination. Sagt och gjort så fick vi tid kl 11. Så nu är Max ny vaccinerad i bägge benen. Det gick jättebra. Visst tyckte han att det sved lite efter andra sprutan men annars gick det bra och än så länge verkar han oberörd.
Kändes nog mer i mammans och pappans hjärta.
Vad livet är underbart ibland alltså.
Just nu sitter jag och Max på altanen. Jag surfar lite och Max ligger i babysittern och leker med en leksak som han precis har fattat att han kan hålla själv i händerna och dessutom stoppa den i munnen.
Så just nu käkar han på en tygfjäril.
Jag skall ge honom kvällsmaten nu och så får han gå och lägga sig sedan men jag blir nog kvar på altanen hela kvällen. Sååå härligt. Kunde ju iof vara kul med lite sällskap men Andreas jobbar...så jag får väl sitta uppkopplad istället. Räkna med fler inlägg från mig alltså. Haha