Thursday skrev 2009-04-27 15:10:43 följande:
Hallå hallå, här gör vi vårt bästa för att komma ut i trädgården och greja lite men det går väl sådär... Axel är helt klart en lattekille och inte en trädgårdsmästare. I fredags drog vi på stan i fyra-fem timmar, lunchade, shoppade, fikade... nemas problemas att ligga i vagnen och komma upp bara för amning och lite umgänge vid måltiderna. Men ligga i vagnen när mosan räfsar (och skakar lite på vagnen) - inte en chans! Tur att vi har låga ambitioner på den fronten, men det vore ju roligt om framsidan såg ut som om huset är bebott i alla fall...
Haha Ida, då skall du se hur min tomt ser ut. 3e och 4e världskriget på en och samma gång. Nu är i alla fall snickarna klara. Äääntligen. Så nu skall vi bara måla utsidan så kan ställningen monteras ner och vi kan ringa hit en grävare som gör i ordning tomten. Sedan har vi ju visserligen insidan kvar. Men nu är der ändå så att vi kan bo i huset. Hela förra veckan bodde vi ju hos mormor och morfar. Såå gott att kunna vara hemma igen och speciellt nu när vi numera bor i ett palats.
Och snart kan vi åka och köpa nya sängar till vårat nya sovrum. Tjoho. Både jag och Andreas känner att 6 år i en 1,20 m säng räcker. Speciellt som vi har hunden där också. Liite trångt. Det kommer att bli underbart att få sova i en dubbelsäng.
Fast nu skall vi nog ändå gå och bekanta oss med den lilla sängen en stund. Har inte sovit många timmar i natt heller. Hoppas att lillkillen kommer på bättre tankar snart. Annars vet jag inte vad det blir av mig. Levande död är nog en bra beskrivning av mig i dagsläget.
ZZZZzzzzzz