Inlägg från: MiaMitisen |Visa alla inlägg
  • MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Jaha.... då var min BF-dag här då... Och hur känns det? Som vanligt. Aningen hungrig, men det har ju knappast med saken att göra.
    Så nu blir det en smarrig frukost och en film faktiskt...Blev tillsagd av barnmorskan att vila så mycket som möjligt. Man vet ju aldrig när alla krafter kommer att behövas. Så jag ska lyda henne.
    Det gick bra hos henne. Har inte gått upp något speciellt sen förra veckan, magen har vuxit som hon ville, då den stått stilla mellan dom två sista besöken, huvudet rörligt igen... Idag var dom två som klämde på mig så Anna blev lite osäker om bebisen hade vänt tillbaka. Men den låg som den skulle. Tack för det.

Igår var vi i skogen igen och tittade när patrik körde fyrhjuling.Dom ska starta en ny sport för fyrhjulingar så då var det några inbjudna som fick testtävla.
    Tänkte att det är ju ra att gå i skogen nu, men det brydde väl sig inte bebisen om..

Vi fick hemvåran nya bil i söndags. Jättefin! Hoppas bara jag klarar av att köra manuellt.Men det får bli efter att bebisen tittat ut. Når inte fram till pedalerna tack vare magen. haha! Lite skrattretande.

Nä, nu blir det frukost.
    Vi hörs under dagen!

• MiaMitisen

hej hej!
    Blir ingen fika för mig idag. oscar ville inte gå till dagis idag så jag lät honom vara hemma. Tror han var trött. För han somnade om och sov till 11.20.
    Ända sen i torsdags förra veckan har det blivit fel i hans sovschema. Så jag tyckte han kunde få sova ut. Fick ju sova lite själv också. Vilket var underbart!

Hoppas ni har det trevligt på fikan.Var faktskt inställd på att gå. Men fick ändra planerna....Smällar man får ta.

Har fortfarande inga känningar. Men tänkte att oscar kanske känner det på sig och ville ta vara på sista dagen ensam med mamma. Ibland får man väl vara lite djup.

Nu ska jag hoppa in i en dusch och sen kommer svärmorpå besök. Antar att hon har budit in sig genom oscar för mig har hon inte pratat med. Så då blir det glass och fruktsallad. Eller glass-sallad som oscar kallar det.

Fick äntligen ihop bebisbyrån igår och fick plockat ner lite diverse saker i den . Tänkte sätta ihop sängen idag. Det är väl lika bra. Har jag orklite senare så få rjag väl ta och gräva min j*dra rabatt som inte blivit av. Sen städa huset och sen föda barn. Kan man bestämma det så tro?
    Men först en dusch!

• MiaMitisen

Anna: nä sån tur har vi inte här.

Emma: tack för dom orden. Jag hoppas du har rätt.

Nu är oscar ute och går med sin farmor och hennes tre hundar. Hon har precis köpt sig en dvärgpudelvalp som förövrigt är oscars favorit. Liten och behändig och busig. Han är för söt med honom. Sen blir det till att städa lite...

Förstår att ni hade det trevligt på fikan och jag hoppas jag kan vara med nästa gång istället.

• MiaMitisen

Nu har jag äntligen kommit iordning med min lilla blomsterrabatt. Trodde aldrig det skulle bli av. Fick lite växter av grannen oxå. Så jag hoppas att det kommer bli fint.
    Känner av detta ganska så bra i både rygg och mage just nu. men man kan ju bara hoppas att det var lite hjälp på vägen.
    Tänk att det verkligen ärmin tur nu! Det har gått så himla fort tycker jag!

Ida: jag kommer gärna på onsdag om det inte har kommit en bebeis vill säga.

Nu ska jag ta mig ett gott bubbelbad.

• MiaMitisen

God morgon tjejer och magar och bebisar!

Hoppas ni har sovit bättre än vad jag har gjort. Jösses vad grävandet tog hårt på min rygg igår... Inge bra! Känns lite bättre nu som tur är.
    Idag blir det Utmarksfika med gatans mammor och barn. Sen ska nog oscar och jag ner och handla lite.
    Ska städa lite också. Det blir tyvärr inte så mycket varje gång då oscar älskar att hälsa på hos grannarna. Så det blir lite promenader imellanåt också.

Hanna: fy på dig att skriva sånna saker! Det är inte snällt mot oss andra. Speciellt inte efter gårdagens hagelskur.

Caroline: nä, nu är det bekräftat att man behöver inte köra slut på sig själv. Ungen vill inte ut för det. Så idag blir det en ganska lugn dag.. Varför ta ut sig i onödan....

Nu ska jag äta lite frukost, oscar sover fortfarande, sen blir det en dusch. Undra om våran bortskämdhet med sovmornar försvinner om några dagar..... Är ganska rädd för det. Men det får väl vara okej.

• MiaMitisen

hej hej!
    nu har min familj åkt iväg en vända så jag ska passa på att städa iordning lite. man vet ju aldrig när det smäller till och då kan det vara skönt att ha städat. det är ju inte så att jag räknar med att "den andra" ska städa. snäll man e va.....

Senare ska vi på kalas hos Oscars tjejkompis.
    Men nu städa... och slappa.. om vartannat.

• MiaMitisen

Hej hej!
    Tänkte bra meddela att här har inget hänt än....

• MiaMitisen

Caroline: jag vet att när vattnet gick med oscar så fick patrik ringa till förlossningen, för att för första gången på 9 månader fungerade min mage riktigt fint. Så det kan nog stämma. Även nu så är magen i ganska så fin form faktiskt. Intressant samtalsämne. haha!
    Jag har också haft lite molningar och sammandragningar/förvärkar av olika slag. Som sagt, vad skillnaden nu är.. Men mer än såär det verkligen inte..

Jag har på känn att det kanske sker i natt. Har hört att tisdagar är den vanligaste dagen att föda på. Oscar kom en tisdag. Sen är morgondagens datum lätt. 090609

Nu ska jag ta och städa (som vanligt). Men för övanligehetens skull så känner jag för det. Kanske är ett tecken. *hoppas*

Men ni lär få veta när det är dags...

hej så länge!

• MiaMitisen

Här sitter jag med kulan i vädret... Lugnt som tusan.... Idag ska jag inte göra ett skit faktiskt. Ska se om det hjälper.
    Men det tror jag inte. Nu har precis mina fikavänner åkt så snart sa jag åka ner till kvantum och sen hämta Oscar.
    Vid 17 ska vi vara nere på dagis igen, då dom har sommaravslutning.

Som det ser ut nu så kommer jag till dig Ida. Bara jag hittar så. Men med gps så hittar man ju överallt. (sägs det)

Nu ska jag slänga mig i soffan en halvtmme innan det är dags att åka. Idag får man brottas med diverse asfaltsmaskiner på våran lilla väg. Men då får jag i alla fall en jämn och fin väg att åka på när det är dags. Var ju lite orolig att det skulle vara så hemskt som det var innan.

Höres!
    Kram Mia!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3