Inlägg från: MiaMitisen |Visa alla inlägg
  • MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Hejsan Katarina och välkommen till tråden. Kul att du hittade hit.

Idag springer oscar runt i shorts här på tomten. Han blev överlycklig. Själv har jag städat lite och plockat och dammsugit. Så nu är det lite lagom rent för att det ska komma lite släkt och 3 hundar imorgon.

Min mamma och pappa är på väg hit nu.SÅ det blir väl en liten promenad i det underbara vädret.

Öxerydsbor (och även ni andra): vi ska ju ha en första majbrasa på "våran" äng. Ska ni dit?? "Ängen" bakom det stora blåa huset vid busshållplatsen.

• MiaMitisen

God morgon mammor och magar!
    Hoppas att ni har haft en bra påsk. Det har vi! Även om vi egentligen inte har gjort så mycket.
    Har grejat hemma en del, Oscar har fått sig en sandlåda och jag har planterat lite. Ska nog bli bra när det är klart.

Just nu ligger jag och slappar i soffan och tittar på första Beck-filmen. Kände att jag inte hade lust till att göra någon nytta med en gång på morgonen. Man kan få njuta lite av ensamheten först va??

Men sen blir det väl att plocka och greja lite. Blir det skönare ute får jag väl ta en sväng där också. Eller så får det bli efter jag har hämtat Oscar. Har ingen ork till något idag..

Åsa: När och var hämtar jag dig imorgon?? 

Ska vara hos bm klockan 14 och inte klockan 9.
    Åter till filmen....

• MiaMitisen

Caroline: förstår verkligen hur du känner dig. Fast jag har inga problem att bara ta det lugnt. Men hur mycket man än vill greja och dona så finns inte den riktiga orken där.
    Har inte hört vilken dag fikan blir än.
    Hade varit kul att komma med.Men antingen ehöver jag barnvakt eller så får vi ta fikan här. Patrik är i Oskarshamn i veckan igen.

Nu är det lite finare väder ute.... Himlen är i alla fall blå. Får nog ta en liten promenad med Oscar sen när han har kommit hem.

• MiaMitisen

Klockan 12 var det va??

Från soffläge till otroligt rastlös! Tur man känner folk som börjar jobba sent. Nu blir det rusta och sen lunch på paprika.

• MiaMitisen

Caroline: tyst nu! Det brukar inte vara några problem då då. Haha! Tror det va för att solen tittade fram.

helena: ja det kan vara ganska mycket folk.

Nu ska jag ta och greja lite. Man får passa på medans orken finns.

• MiaMitisen

Gud va mysigt med massa bebisar!! =)

Inga nya under natten??
    Igår hade jag världens brötigaste bebis. H*n knödde och höll på så jag mådde illa.

Nu är oscar på dagis och jag ska ta och äta lite frukost framför tv:n

Ses senare!

• MiaMitisen

Det gör inget. Ni är välkomna i alla fall.

• MiaMitisen

Åsa har fått en liten Wilhelm. Med andra ord kommer inte hon till lunchen.

• MiaMitisen

Lunchen var jättetrevlig och alla småttingar skötte sig jättefint tycker jag.

Min kropp hade skött sig mindre bra... Har gått upp 4 kg på 3 veckor.... Jaja... det blir många promenader till sommaren istället.
    HB-värdet var bra, så det var bara vanlig gravidtrötthet och dålig sömntrötthet. Vilket känns bra. SF-måttet har gått från normalkurva till lite över normalkurva. Kan ju förklara lite av dom där 4 kilona kanske...

• MiaMitisen

Nu har jag tittat på 3e beckfilmen. Kan ju inte bara sluta titta en dag för att det är fint väder. Det skulle ju vara att bryta trenden.
    Nu ska jag i alla fall ta tag i ett förfallet hus. Sen ska det packas lite saker och sen ner och hämta Oscar. efter det åker vi till mamma och pappa. Ska bli mysigt att komma dit ut och grilla och umgps lite med dom. Imorgon bär det av till Ullared!

Men som sagt... först ska det städas lite.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3