Hejsan tjejer!
Nu är vi hemma med Cornelia.
Åkte till Mölndal så vi var där halv 8 igår morse. 11.07 kom hon ut efter 3 krystvärkar på ca7 minuter. Snabbt och enkelt. Allt gick jättebra! 51 cm lång och 3620g tung. Endast 45 grams skillnad mot Oscar.
Så himla skönt att vara hemma redan.
Har egentligen inte så mycket att skriva om själva förlossningen. Fick ju som sagt mensvärkar vid 1tiden på natten,någon timme senare satte värkarna igång. Jag gick omkring hemma och grejade, duschade, åt lite, satt vid datorn, vilade... Ja allt sånt där.
När Patriks klocka ringde vid 6 frågade jag om han skulle bli arg om jag sa att han skulle slipa jobba. men et skulle han inte.
Så vi åt frukost, ringde ner hans syster så hon fick ta oscar. Åke in vid 7 tiden, mitt i morgontrafiken.
Var öppen 6 cm när jag kom in. Efter undersökningen så blev värkarna lite starkare... Klarade mig ganska länge utan smärtlindring. Vid 10 tiden en ny undersökning, då öppen 7 cm. Tyckte det va lite segt att jag bara hade öppnat mig 1 cm på den tiden, med dom värkarna. Men som med första undersäkningen og det i ordentligt. Vid 11 kollade hon gen, helt öppen,dags att trycka på. Gjorde baskemej ont så vattnet fortfarande inte hade gått. Så hon stack hål på hinnan och 11.07 är hon ute. Ganska lagom förlossning.
Nu ska jag ta och läsa vad ni har skrivit.