Inlägg från: MiaMitisen |Visa alla inlägg
  • MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Hejsan mitt i natten tjejer.
    Får se om jag kommer imorgon trots allt. Sitter just nu och klockar värkar. www.varktimer.se
    Även om det inte skulle hända något mer blir jag nog hemma. Kommer ju inte sova så mycket eftersom klockan redan är halv fyra. Har varit vaken sen ett ungefär.

Så håll nu tummarna för mig!!

• MiaMitisen

Hejsan tjejer!
    Nu är vi hemma med Cornelia.
    Åkte till Mölndal så vi var där halv 8 igår morse. 11.07 kom hon ut efter 3 krystvärkar på ca7 minuter. Snabbt och enkelt. Allt gick jättebra! 51 cm lång och 3620g tung. Endast 45 grams skillnad mot Oscar.
    Så himla skönt att vara hemma redan.

Har egentligen inte så mycket att skriva om själva förlossningen. Fick ju som sagt mensvärkar vid 1tiden på natten,någon timme senare satte värkarna igång. Jag gick omkring hemma och grejade, duschade, åt lite, satt vid datorn, vilade... Ja allt sånt där.
    När Patriks klocka ringde vid 6 frågade jag om han skulle bli arg om jag sa att han skulle slipa jobba. men et skulle han inte.
    Så vi åt frukost, ringde ner hans syster så hon fick ta oscar. Åke in vid 7 tiden, mitt i morgontrafiken.
    Var öppen 6 cm när jag kom in. Efter undersökningen så blev värkarna lite starkare... Klarade mig ganska länge utan smärtlindring. Vid 10 tiden en ny undersökning, då öppen 7 cm. Tyckte det va lite segt att jag bara hade öppnat mig 1 cm på den tiden, med dom värkarna. Men som med första undersäkningen og det i ordentligt. Vid 11 kollade hon gen, helt öppen,dags att trycka på. Gjorde baskemej ont så vattnet fortfarande inte hade gått. Så hon stack hål på hinnan och 11.07 är hon ute. Ganska lagom förlossning.

Nu ska jag ta och läsa vad ni har skrivit.

• MiaMitisen

Hejsan igen och tack alla. =)
    Har lyckats få en dundersnäll flicka (än så länge) Lite gnällig runt midnatt. Lite svårt att komma till ro, men man kommer väl över det antar jag. Hon verkar ha ett enormt sugbehov så jag har faktiskt redan tagit till napp... Efter hon har ätit på båda brösten så vill hon fortfarande suga, så in med händerna fort som tusan. Har fått ligga med mitt lillfinger i munnen på henne. Men vi ska fortsätta nappöva så den stannar i munnen. Hon somnade väl vid 01-02 någon gång. Vaknade vid 5 åt, somnade och valnade typ 8.20. Så jag klagar inte. Hon var vaken, åt lite lite.. somnade...vaknade, åt en bra stund och sover nu i vagnen. Har det sååå jobbigt just nu.

Jag själv mår kanon! Känns nästan som jag redan har sovit ikapp mig. Visst är man öm på vissa ställen, men det är inget som hindrar mig från att greja lite faktiskt. När det är så tråkigt väder som idag så får jag lite panik av att bara vara...

WW: jag tycker du gör rätt i att göra det du känner för. Annars blir det bara fel! Efter oscars förlossning gjorde inte jag heller mer än vad jag orkade. Finns ingen mening med det. Strunta i din syster. Du har massa tid i världen sen att städa, om det nu skulle vara så.
    Vi är på din sida.

Nu ska jag fortsätta med tvätten. Tänk att man tvättar små bodys igen. hihi!
    Oscar och Patrik har åkt in till stan en sväng.

Hörs senare!

• MiaMitisen

Allvarligt, hur mycket kan en bebis sova???

• MiaMitisen

Hejsan!
    Har fortfarande en vääääldigt snäll flicka här hemma. Så långt ifrån oscar man bara kan komma. Vad jag minns av honom, så fick man bära hela tiden annars skrek han. Cornelia bara sover, sen måste man väcka henne så hon får i sig lite mat.

Nu ska jag snart åka och hämta en urban jungle liggdel som jag har köpt. Så ska jag låna kompisens chassi. Hux flux en ny vagn för 500 kr.Perfekt. Kände att min vagn är alldeles för stor. Men sen när vintern kommer och man kan byta till sittdelen tar jag min vagn igen. Kan vara gott att ha lite större att bädda ner i om det är kallt.

Men nu är det dags att göra sig och lilla dockan iordning och sen åka. Vi hörs!

• MiaMitisen

Nu sover lillstumpan igen... Eller rättare sagt hon fortsatte att sova under tiden hon fick mat. Jag tror jag har det för bra just för stunden.
    Har fått världens snällaste son, som älskar rollen som storebror mer än allt annat. Han är så snäll och duktig och verkligen älskar sin lillsyster! När hon ligger i sin vagn och sover flyttar han runt vanen så hon ska kunna se när han leker. Imrse skulle vagnen stå jämte honom när han åt frukost. Man blir så glad och stolt när man ser honom.

Nu blir det lite kvällsmat och sen soffan.

Gud va gott med grillat! Det får det nog bli imorgon om vädret tillåter.

Ha en fortsatt bra kväll ligan!

• MiaMitisen

Hejsan!
    Idag har vi varit på Storkenmottagningen och kolla hörsel och tagit PKUprovet. Inget fel på hörseln i allafall. Provsvaret skulle ju ta upp till 2 veckor.
    Sen var det vägning också. Hon gick ner från födselvikt på 3620 till 3460 och sen upp till 3760. Så hon får i sig mat i alla fall.
    Äntigen har även mjölkproduktionen ställt in sig. Så himla skönt att slippa gå med sprängfyllda bowlingklot framtill.

Nätterna är fortfarande helt okej tycker jag. känner mig inte död på morgonen i alla fall.
    Vagnen är toppen! var ute och premiärgick med den igår.
    nu ligger lillfisen ute och sover. så jag ska ta och hänga lite tvätt tänkte jag. patrik och oscar är ute på äventyr.

Är det några fler som ska till ängen bakom blåa huset (vid öxeryd busshållplats) på midsommar?

• MiaMitisen

Hejsan och god kväll!
    Idag har vi varit ute hos mamma och pappa. Alltid trevligt att komma bort lite. Cornelia sov mest och oscar busade med sin morfar. Allt i sin ordning.
    Nu ligger skruttan och sover i sin vagn och oscar umgås med sin pappa och lite salta pinnar.
    Själv ska jag ta mig en god dusch! Vill verkligen bada,men det får jag tydligen inte än.
    Nu ville Patrik ut och fiska lite, så duschen får vänta. Får lägga oscar först men det lär väl gå fort. Sn blir det soffan.
    Imorgon är det svensk midsommar med regn och åska och 11 grader. Är det inte så man njuter!
    Får se hur det blir med ängen. Inte jättetrevligt att gå ute och plocka blommor i det vädret....

Hoppas ni alla får en underbar midsommar!

• MiaMitisen

En fråga medans jag har er på tråden..

Nu när man äntligen har fått sin lilla bebis...ska ma anmäla det någonstans? Ringa massa samtal coh så eller skänts det via bb??
    Har glömt av från oscar...

• MiaMitisen

Trevlig Midsommar!

Vad bra. För BVC har jag ringt. =) Ska dit nästa vecka och gången efter det blir det hembesök.

Idag vill Cornelia inte alls vara med.Hon har gnällt från och till sen vi vaknade vid 8. Hoppas hon kan komma till ro snart så hon får sova lite. Än så länge ligger hon tyst i vagnen.

En till liten fråga bara.. Hur länge efter förlossningen hade ni ont nertill??
    Är rädd för att jag kanske har åkt på nån infektion eller något. Den som inte vill svara behöver inte det.

Nu ska jag ta och förbereda lite till maten och sen ska jag traska bort till våran äng och se hur det går med stången.
    Ha nu en bra midsommarafton alla!
    Kramar!

• MiaMitisen

Hejsan alla!
    Tänkte lämna lite livstecken från oss. Allt går väl egentligen fortfarande bra, men har samma "problem" som Åsa. Plus att det gnälls hela tiden så jag nästan får krupp.
    Jag som var så nöjd över en tyst och sovande bebis. Men det är väl värmen...
    Tyvärr har jag inga bra tips. Just nu ligger hon i sin vagn inne i tvärdrag och sover, endast i blöja.
    Bvc-"tanten" var här idag. Hon godkände Cornelia. Hon har gått upp till 4,1 kg nu. Växer så det knakar.

*uppehåll*

Nu har kompisen varit här och hälsat på. SÅ nu ska jag ner och hämta hem oscar och köpa Makrill. Det blir grillad fisk till middag idag.

Skriver mer sen...

• MiaMitisen

Ett jättegrattis Anna! Ulle skvallrade igår när hon var här.
    Skönt att det gick bra.

Caroline: tror tyvärr inte att det finns så mycket tips. Jag hade hållt igång som en dåre i flera dagar..typ en vecka , men sen bestämde jag mig att ta det lugnt en dag och då ville hon komma ut.

Hanna: vad skönt att ni fick behålla jobben. Grattis.

Idag fick oscar åka fyrhjuling till dagis. Patrik var hemma idag, han är på väg på begravning nu. Är ganska nöjd att vara hemma om jag ska vara ärlig.
    Ska ta och plocka lite här hemma nu medans Cornelia sover, sen ska jag ut på en promenad tänkte jag.
    Måste följa med på nästa träff också. Det var ju åratal sen nu. Kan hela nästa vecka som det ser ut nu.

Ha det toppen!

• MiaMitisen

Jag hoppas för allt i världen att det är värmen som är jobbig för lillan...för snart orkar jag inte med detta gnällandet mer.... konstant...hela dagen... sover knappt...

så nu fick jag gnällt lite..

• MiaMitisen

Tyvärr kan jag inte komma på fika imorgon, då vi har våran fika här hemma på gatan. Men hoppas på nästa gång.

Jane: jag förstår hennes pappa! Tycker själv att det är väldigt långa och många ben ivägen när det är blöjbyte...

Vågar inte säga för mycket men nu sover Cornelia väldigt gott i sin säng. Hoppas det fortsätter så.
    Tänkte faktiskt skutta till kojs själv.

Sov gott alla när det är dags. Hoppas ni får en trevlig fika imorgon.

Kram Kram

• MiaMitisen

Hejsan alla!
    Här gäller det att hinna med. =) Jösses vad ni skriver. Kul! ( är lika nöjd varje gång jag tänker på att det är jag som tog tag i tråden *skryter lite extra*)

Igår var vi, i värmen, i Anderstorp och tittade på nån slags fyrhjulingstävling. Oscar älskade det! Det var även roadracing där. Cornelia sov hela tiden.
    Hon har faktiskt blivit lite bättre igen, men som sagt, hon har väl vant sig vid värmen hon också.
    Just nu ligger hon helt naken i sin vagn och sover. Har lagt plastad frotté under så hin slipper ha blöja. Hon blir lagom röd, varm och prickig i blöjan av värmen.
    kanske var bättre att föda på hösten i alla fall...

Nu ska jag ta hand om all tvätt som bara har blivit liggande...
    Patrik grejar med båten som vi hoppas kommer i nästa vecka och sen blir det havet för våran del. Så fort det finns tid över vill säga.

Någon som vill ses på torsdag nästa vecka??

• MiaMitisen

Åh Grattis Caroline!!
    Hoppas allt har gått bra!

Är alla bebisar framme nu då??

• MiaMitisen

Klockan 11 blir jättebra! =) Är det långt från busshållsplatsen du bor? Tänkte vara duktig och gå. Fast å andra sidan måste jag ju hämta oscar. Lika bra att ta bilen.. Slipper jag stressa...

Grattis caroline och skönt att höra att det gick vägen till slut. Inget kul med smärta!
    Vet själv att det gjorde fruktansvärt ont ett tag. Vattnet gick ju aldrig på mig utan hon fick ta sönder hinnan. Men innan hon gjorde det så ville hon att vi skulle testa ändå. Vilket gjorde svinont eftersom hinnan var i vägen eller vad man ska säga.

Nu sover Cornelia och oscar tittar på maskinerna på granntomten när dom borrar. (för sprängning)
    Så jag ska ta och städa lite. Det kommer 2 kompisar lite senare...

Jag har funderat på att skaffa städhjälp 1 gång i månaden. Sån riktig grovrengöring. Gud va skönt det hade varit med den hjälpen. Visst skulle Patrik kunna ta det eller barnen, men jag ser hellre att han leker och har kul med oscar dom få timmar dom har ihop på dagarna.

Men som sagt... nu ska jag städa.
    Kram och hej!

• MiaMitisen

Okej.. då kanske man ska ta sig en promenad i alla fall... kan ju faktiskt gå ner och hämta oscar sen...

• MiaMitisen

Hejsan och tack för fikan Jane. =)
    Kan ju säga att jag var allt annat än kall efter att jag gått och hämtat oscar. Hualia va varmt det var!!!
    Nu är vi ute hos mamma och pappa. Underbart! Så nu ska vi (mamma och Oscar) och sen ska vi grilla korv nere på stranden.

Ha en bra helg!

• MiaMitisen

Hejsan tjejer!
    Hoppas ni har haften bra helg. Det har jag.. Vi är fortfarande ute hos mamma och pappa och känner lugnet. Oscar är med morfar och mormor i källaren och grejar medans jag sitter här i lugn och ro. Cornelia ligger ute i sin vagn och sover.
    Sen blir det väl en tur ner till havet så oscar får bada lite. Han älskar ju det.

Vi åker väl hem ganska så sent ikväll. Patrik kommer hem i natt plus att våran brunn har sinat, så vi har ju inget vatten hemma. Så jag tackar vädergudarna för det kommande vädret.

Jag gör en ny tråd tänkte jag. Denna stängs väl ser imorgon om jag inte är helt fel ute. Återkommer med detta...

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3