Inlägg från: MiaMitisen |Visa alla inlägg
  • MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

God morgon. Nu har jag lämnat oscar på dagis, så för mig väntar en filt i soffan, frukost och en film. Idag har jag bestämt mig för att göra absolut ingenting.
    Tar det en annan dag istället.

Idag var det värre än värst att åka ner till Hulan. På våran lilla mysiga 30 väg mötte jag 2 grävmaskiner, 1 dumper och en lastbil. På en sträcka av högst 100 meter.... Plus X antal jobbargubbar såklart... Skönt att dom börjar hos oss om typ 2 år.

Ska bli mysigt med lunch i gott sällskap idag är det är så regningt. Vi ses sen.
    Men först är det frukostmys i soffan.

• MiaMitisen

kanske dags att hoppa in i duschen..... tiden bara rinner iväg även om man inte gör något.
    Ska ju hinna tanka oxå, och åka förbi alla maskiner...och slänga in en tvätt.

tack och hej! Vi ses om en stund!

• MiaMitisen

Tackar för en trevlig lunch. Kände bara att jag rusade iväg utan att knappt säga hej då. INget med mening...Kände att klockan gick så fort.

Nu har jag i alla fall fått burit in ved, tänt elden, planterat ut påskliljor, tinat kyckling och marinerat den. Så nu ska jag ställa mig och göra jordnötssås och sen ska kycklingen på grilen. Solen kom ju trots allt. Trodde nästan jag skulle få stå ute i regnet.

Ha en mysig kväll.

• MiaMitisen

Nu kom vi in efter en skön men blåsig kväll ute. Oscar har rulat och kört i vattnet med sin bobbycar, jag har gjort klart en liten stenrappa, rensat ogräs och pysslat. Patrik har klippt gräset. Allt sånt där man normalt gör dagtid. Men man får ju passa på medans solen är framme.

Nu blir det bubbeldad och glass.

• MiaMitisen

Här var det full rulle. Jag har bråkat med datorn och internet i några dagar nu så jag gav upp alla försök med att skriva något.

Idag är vi bara hemma. Är hundvakt också så det passar ju bra. Orkar inte bråka med alla maskiner på en "ledig" dag. Men det finns massor att göra här hemma ändå.

Hanna: jag kanske dyker upp på onsdag också om det är okej. Men tar nog bilen bort denna gången. Ska ju hämta oscar vid halv två. Orkar inte stressa fram och tillbaka.

Hej Marie och välkommen till tråden.

Imorgon tror jag att det är BM igen. Nu är det bara 23 dagar kvar till BF.
    Är inte det minsta nervös inför förlossningen utan tankarna går nog mer åt hur Oscar kommer ta det. Tror jag börjar få lite separationsångest. Men ska verkligen försöka fortsätta att ge honom all den umärksamhet han behöver. Antar att det är gansk normala tankar är man får nummer 2. Ja ja...det löser sig nog.

Nu ska jag ta och greja ute lite.

Även jag har gärna fika hemma någon gång. Bara så ni vet.

• MiaMitisen

På torsdag ska jag till Elisabethskolan!!!

• MiaMitisen

bråkar med internet så det blir inga inlägg idag.... imorgon blir det till att ringa telia....

• MiaMitisen

Grattis Emma och Jane!!!! Gud va mysigt! Hoppas allt har gått bra för er båda.

Är det jag som är på tur sen?? Kan ju alltid hoppas.

Som det ser ut nu så kommer jag bort till Hanna. Tar nog till och med cyklen. Oscars faster hämtar upp honom på dagis. Så jag behöver inte stressa. Ska ta och hämta ner hennes hund nu och sen blir det frukost i soffan.
    Ska tvätta som en dåre sen tänkte jag. Ett ont måste....

Ska försöka göra en sån där ny lista på alla bebisar och magar snart. Inte just nu, men det kommer.

• MiaMitisen

Hejsan!
    Jag blir hemma idag. Känner att jag måste ta tag i tvätten. Tyvärr...
    Ska se om jag orkar ta tag i ogräset också.
    Hoppas ni fårdet trevligt.

• MiaMitisen

Hanna: ingen fara. =) Jag tog faktiskt inte ens tvätten. Det blev till att gräva upp döda och snustorra tujor istället.
    Vilket jäkla pill med allt ogräs som tränger sig in imellan. Men det blir fint sen när det är klart.

Jane: härligt att höra att allt har gått bra. Grattis igen! Gud vad jag längtar!

Hoppas det blir många promenader sedan så man kan bli av med alla kilon man har lagt på sig. Är uppe på 15kg nu. Men som tur är så är det ju mest vätska. Ser ut som en val nu för tiden.
    Var hos BM igår. Allt såg jättebra ut. Skönt det.
    Nu ska jag snart se på rent hus, så jag kan få tycka att mitt är helt okej. Ska hänga lite tvätt också.

Imorgon blir det fotvård på Elisabethskolan. Oscar ska gå på stan med sin morfar och äta glass under tiden. Hoppas bara att vädret är okej.

Hick hick.... Tjipp och hej!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3