Inlägg från: MiaMitisen |Visa alla inlägg
  • MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Kan ju tillägga att inte ens hans astmamediciner hjälper....

• MiaMitisen

skrev världens inlägg... så bara försvann det!!!!{#lang_emotions_demon}

Så nu skiter jag i att ens försöka skriva om det.... *morrar*

Ha en bra kväll... *går iväg och muttrar för sig själv*

• MiaMitisen

God morgon alla!
    Hoppas ni har fått sova gott inatt. Det har faktiskt jag. Trodde det skulle bli mycket värre med tanke på Oscars hosta. Men vad jag har märkt har han inte hostat alls. Kanske medicinerna hjälpte i alla fall. Ingen feber idag heller. kanske var av tröttheten av att gå och hosta hela dagen igår. Idag är hostan bara grötig, vilket oftast är ett tecken på att den är på väg bort igen. Undra om man kan ha sådan tur.

Idag skavi väl bara vara hemma. Behöver egentligen åka och handla så det får väl bli dagens utflykt.
    Sen blir det till att greja ute. Ska rensa massa gräs/ogräs bakom huset. Och försöka göra lite fint där. Behöver lite tips om vad man kan göra på denna tomten såärdet någon som råkar vara förbi här någon gång så kom gärna och tittaoch kom med ideer.
    Skulle behöv köpa krukor också...

På lördag är det ju marknad i Missionskyrkan. Tänkte jag skulle dit och kika lite. Någon som vet tiden? Tror det började klockan 10.

Nä, dags att göra lite nytta tror jag. Hej på en stund!

• MiaMitisen

Går in i vecka 35 idag! Finalen närmar sig....

• MiaMitisen

sånna tips gillar jag. Tycker dessutom att dom krukorna är helt okej. Man kanske ska ta en tur dit imorgon då... tack!

• MiaMitisen

Tjings! Idag blir det lite grillkalas. Underbart!

Imorgon klockan 10ska jag med några arbetskompisar och deras barn till stora lekplatsen vid aludden. Vi har med lite fika och smörgåsar och tänkte njuta lite av vädret. Är det så att nån inte har något för sig så vet ni om att vi är där.

• MiaMitisen

Hejsan tjejer!
    Hoppas ni har haft en bra dag. Det har vi. Det var jätteskönt på lekplatsen idag. Oscar har bara lite hosta kvar och den lär väl vara kvar ett tag.

Nu håller jag på att grilla. Patrik är hos grannen och grejar med fyrhjulingen och Oscar är hos en annan granne och leker. Så snart får jag väl ringa i matklockan så dom kommer hem.
    Man kanske ska köpa sig en sån där skeppsklocka och ha på altanen. Så är det bara att ringa i den när man vill dom något. Det hade vi på sommarstugan. Perfekt!

Någon som vet var man kan köpa en hänghammock?

Nu ska jag återgå till maten. ha en underbar fredag! Det ska jag ha!

• MiaMitisen

Hejsan!
    Nu har jag varit iväg på marknaden i missionskyrkan. Alla är som vanligt som hökar och bara slår sig fram. Själv tar jag det lugnt och tittar nästan mer på folket än på sakerna.
    Hittade i alla fall en radiostyrd spindelmannen, ett spindelmannenunderlägg,en traktor, mammamysbyxor och en tröja. 160kr för allt. Helt okej.

Nu ska jag ta och göra fika och sen ska oscar och jag åka till trialklubben i partille. Patrik med kompisar ska dit och köra med fyrhjulingarna.

Sara: Skönt att ha kommit igång så. Själv njuter jag väl mer av vädret än av magen just nu.den är verkligen ivägen. Kan inte göra något innan man får sammandragningar.. Men men... den är bara 5-6 veckor kvar till utsatt tid.

Ha en bra dag!

• MiaMitisen

Hejsan alla härliga mammor! (och gravida )

Självklart måste man få vara deppig och skriva av sig. Att bli mamma är ju världens omställning! Jag grinade väl varje dag med oscar om jag inte minns fel.

I helgen har vi haft "samla-all-skit-du-kan-så-vi-får-en-maj-brasa" helg. Och jag kan lova att den brasan kommer synas över hela lerum. Tyvärr orkade jag ju inte göra så jättemycket. Inte ens gå till brasplatsen utan det fick bli oscars lilla fyrhjuling som fick ta mig dit.
    Caroline: en sådan kan jag rekomendera!

Jag födde på Mölndal sist och ska försöka åka dit denna gången också. Men det är ju lite längre och krångligare väg nu än sist. Så vi får väl se vart vi hamnar.

Jag känner att jag gnäller en del nu med. Har för första gången i mitt liv förstått hur det är att vara rastlös. För ett tag sen skrev jag ju att jag inte har problem med sådant. men det har vänt. Tyvärr klarar jag ju inte av att göra något istället... Klarar ju knappt av att plocka saker från golvet. Känner verkligen att jag har gått upp i vikt på sista tiden varav mycket är vatten. Fötter, ben och händer värker dagligen. Men snart är det över.
    Funderar på att åka till ikea på torsdag och titta på byrå till bebisens kläder. Det är väl dags att börja planera lite sådant. Det tar ju ändå sin lilla tid att få saker gjort. Oscars sulky sa tvättat och upp på vinden, hans växasäng ska plockas isär och upp på vinden. Ett skåp ska slängas.... Det är en del saker i bebisrummet som ska bort. Typ det mesta....

Nu vaknade Oscar så nu blir det frukost.

• MiaMitisen

Jag tror det är det fina vädret som gör det.

Känner själv att jag hellre sitter ute än vid datorn.men ibland så går det bra.

idag har jag varit hos bm. Gick bra. Allt var bra. Hon började fråga massa grejer om förlossning och sånt. Inte redan tänkte jag... Så långt har jag inte planerat. Men för sjuttan! Snart ska ju knodden ut! Längtar som tusan!!

Idag har jag bara glassat med kompisen på hennes altan. Helt underbart!

Nu ska jag ta och göra någon nytta också tänkte jag. Men vet inte vad.

Ses!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3